مرجع خبري رئال مادريد : آکادمی رئال مادرید متخصص تغذیه کردن کل لالیگاست. در این فصل فقط چهار تیم لالیگا محصولی از آکادمی رئال ندارند : اتلتیک بیلبائو (که علاقه ای به محصولات جوان تیمها دیگر ندارد)، سویا ، سلتاویگو و بارسلونا این تیمها هستند. باقی 15 تیم 31 محصول آکادمی رئال را در اختیار دارند.

در حال حاضر پارخو ، بازیکنی که دی استفانو علاقه زیادی به او داشت تبدیل به ستاره والنسیا شده است. در ویارئال این دنیس چریشف روسی است که خوش می درخشد و در رایو نیز بوئنو در خط حمله خودنمایی می کند. در اسپانیول هم لوکاس وازکز تبدیل به یک ستاره در سمت راس خط هافبک شده است.

بیشتر محصولات آکادمی رئال در لالیگا مربوط به میانه زمین هستند. در گرانادا ، فران ریکو بازیساز اصلی تیم است. در الچه ، موسکرا این نقش را پذیرفته است و گرانرو در سوسیه داد ، کورونا در آلمریا و بورخا در ایبار نقش های مشابهی دارند.

هفته گذشته دپورتیوو به لطف گل خوزه رودریگز مسوی گرفت و ختافه نیز با گل عالی پابلو سارابیا سه اخمتیاز را کسب کرد. به این لیست می توان مانو هررا، کودینا ، کوبنیو و خسوس را درون دروازه اضافه کرد.

در حال حاضر در قراردادهای خوزه رودریگز، لوکاس و چریشف شرایط به شکلی است که احتمال بازگشت آنها وجود دارد چرا که قراردادهایشان قرضی است. کیکو کاسیا ، دروازه بان اسپانیول نیز بر اساس قراردادش می تواند به رئال برگردد.

بارسلونا از سویی 26 محصول را تحویل دیگر تیمهای لالیگا کرده است اما اتلتیک بیلبائو، اتلتیکو ، والنسیا ، سوسیه داد ، ختافه و لوانته هیچ محصولی از بارسا را در تیمهایشان ندارند.

در سلتا چهار بارسایی حضور دارند : فونتاس، سرخی گومز، پیاناس و نولیتو. در ایبار نیز سائول ، دنی و آبراهام به عنوان محصولات بارسا بازی می کنند. دنیس و دئولوفئو در سویا حضور دارند و تراشوراس که هم در آکادمی بارسا و هم در آکادمی رئال بازی کرده است در رایو توپ می زند.

از میان مربیان هم دو محصول از آکادمی های رئال و بارسا حضور دارند : کیکه سانچز فلورس ، سرمربی ختافه قبلا در آکادمی رئال مربیگری می کرده و لوئیز انریکه در آکادمی بارسا.