مرجع خبري رئال مادريد : رئال مادرید هر چند که هنوز صدرنشین لالیگاست اما شکستی خفت بار را در مقابل اتلتیکو تجربه کرد و سیمئونه را به لالیگا برگرداند.

رئال الان به سطحی رسیده است که همه چیزش به همه چیزش می آید. ستاره تیم ، کریستیانو رونالدو همچنان در سوگ جدایی از نامزدش بسر می برد و انگار نمی تواند فکر ایرینا شیک را از سرش بیرون کند در غیر این صورت بارها و بارها یار حریف را با یار خودی اشتباه نمی گرفت و پاس اشتباه نمی داد!

وارانی که برخی می گفتند که بهترین مدافع آینده فوتبال اروپاست در مبتدیانه ترین اصول دفاعی نیز ناکام است و ساده ترین توپها را بلد نیست رد کند. خدیرایی که به زور در باشگاه نگه داشته شده همچنان به پیوستن به مربی محبوبش در چلسی می اندیشد و کلا توی باغ نیست. ایارامندی ، عشق 40 میلیونی پرز معلوم نیست که با چه معیاری به رئال آمده و کارواخال طوری بازی می کند که گویی فوتبال را کلا فراموش کرده است.

نیمکت رئال هم خنده دار تر از آن چیزی است که بتوان فکرش را کرد. خسه رودریگز ستاره نیمکت است ، بازیکنی که به نظر می رسد در حال حاضر استعدادش در رپر شدن خیلی بیشتر از فوتبال باشد و بهتر است که هر چه زودتر شغل محبوبش را انتخاب کند. این که بازیکنان دیگری مثل چیچاریتو و ایارا اوج هنر یک مربی برای خروج از بحران در زمان شکست 3-0 باشند خود گویای خیلی حرفهاست. در چنین شرایطی طبیعی است که کاسیاس هم یاد و خاطر روزهای اسفبارش در جام جهانی را زنده کند و گافی را بدهد که به منزله آغاز کابوس بزرگ باشد.

آمار آنچلوتی فاجعه است. به نظر می رسد که او در کلاف سردرگمی گیر افتاده که نمی تواند از آن خروج کند. عجیب آن که پس از 11 تقابل با اتلتیکو نه تنها قلق غلبه بر این تیم را یاد نگرفته بلکه بازی به بازی ضعیف تر عمل می کند و هیچ بعید نیست که در تقابل بعدی با تیم سیمئونه 6-7 گل نوش جان کند!

مسلما نبود پنج عنصر اصلی فاکتور مهم و تاثیرگذاری است اما واقعیت این است که در تیمی مثل رئال این هیچ معیاری نیست که تیم با ترس و لرز بازی کند. جایگزین شدن یک بازیکن سراسر هجومی و دونده مثل خامس رودریگز با خدیرا نشان از ترس بالای مربی و در کنار آن فقر شدید تیم در زمینه بازیکن است. فقری که در آغاز فصل نیز مشهود بود. در همان آغاز فصل که رئال در مقابل اتلتیکو شکست خورد خیلی از دلسوزان از پرز به خاطر نقص بزرگی که در بستن تیم ایجاد کرده است انتقاد کردند. نداشتن یک ذخیره مناسب برای بازیکنانی مثل بنزما ، خامس رودریگز، راموس ، مودریچ و … از همان زمان مشهود بود. به حدی که خیلی از هواداران واقعی و متعصب از پرز به خاطر تیمی که بسته بود انتقاد کردند و حالا به نظر می رسد که حق با همان هواداران باشد نه آنهایی که کورکورانه پشت این تیم ایستادند.

متهم ردیف اول پرز است به خاطر تیم فاجعه ای که بسته و نیمکت عریانی که بازیکنانش بیشتر به درد کاستیا در دسته سه می خورند تا تیمی در سطح رئال. پس از او هم آنچلوتی که جسارت اعتراض به این نحوه بسته شدن تیمش ندارد.

به هر روی رئال مادرید مسلما همچنان بخت اصلی بردن لالیگا و صدرنشین است اما با این روند و دبل شدن توسط تیمی مثل اتلتیکو قهرمانی دلچسبی پیش روی رئال نخواهد بود.