مرجع خبری رئال مادرید : در گذشته ای نه چندان دور رئال حاکم مطلق دربی های مادرید بود و در یک دوره ی طولانی مدت 14 ساله در دربی مادرید مقابل اتلتیکو شکست نخورده بود . اما حالا کار به جایی رسیده که از 6 بازی اخیر این دو تیم اتلتیکو شکست نخورده و 4 پیروزی را کسب کرده و شکست 4 بر صفر در بازی اخیر حکم تیر خلاص بر پیکره ی رئال را داشت . درست است که رئال چند بازیکن تاثیر گذار خود را در اختیار نداشت ولی ارزش همین بازیکنانی که در زمین بودند چند برابر بازیکنان اتلتیکو بود . به خصوص حضور رونالدو در زمین گواهی بر این مدعاست . پس از اینکه زمزمه هایی مبنی بر محرومیت و از دست دادن دربی برای رونالدو به گوش میرسید او بالاخره در این بازی حضور یافت . هرچند که شاید حالا آرزو کند که کاش از این بازی محروم میشد . او انتظار داشت جشن تولد 30 سالگی خود را با درخشش در دربی مادرید جشن بگیرد . ولی پس از بازی حال و روز رونالدو شباهتی به یک مرد خوشحال نداشت .
قبل از دربی پاوون بازیکن اسبق رئال مادرید در مصاحبه با گل عنوان کرده بود : ” آنچلوتی پس از نمایش های ضعیف اخیر در دربی باید از دربی های قبلی درس گرفته باشد و چیزی جدید در چنته داشته باشد . به خصوص وقتی اتلتیکو گل اول را بزند . ” پس از بازی هشداری که او داده بود اتفاق افتاد و تلاش تکراری آنچلوتی هیچ ثمری نداشت . به طرز شگفت انگیزی پس از نمایش های ضعیف خدیرا در بازی های قبلی او از ابتدا در ترکیب قرار گرفت . در خط دفاعی هم رئال پپه و راموس را در اختیار نداشت و مطابق انتظار بی بی سی هم مثلث هجومی تیم را تشکیل میدادند .
کامللا مشهود ، اتلتیکو از آغاز تا پایان بازی رئال را آزار داد . روی اشتباه بد کاسیاس با شوت ضعیف تیاگو دروازه ی رئال باز شد و رئال عقب افتاد . اما این پایان کار نبود و با فاجعه ای که مدافعین رقم زدند 4 بار دروازه ی ایکر گشوده شد . این بار مثل فینال لیسبون راموسی در کار نبود تا اشتباه کاسیاس را جبران کند . اما مشکل رئال پیچیده تر از این بود . کارواخال مدافع راستی که تحسین ها را برانگیخته بود در این بازی اسفناک کار کرد . روی گل دوم در نبرد تن به تن مقابل سیکیرا شکست خورد و روی گل سوم در پست خود نبود و نتوانست سائول را مهار کند و گریزمان گل سوم را زد . واران که جمعه توسط مورینیو بهترین مدافع دنیا شناخته شده بود نیز روی گل های سوم و چهارم مقصر اصلی به شمار میرفت و در اکثر مواقع محو بازی گریزمان میشد .
آنچلوتی پس از بازی اظهار داشت : ” بازی وحشتناکی بود . بدترین بازی ما بود . اتلتیکو لایق پیروزی بود چون در هر زمینه ای از ما بهتر کار کرد . باید این شکست را در روز های آتی ریشه یابی کنیم . ” حق با اوست . از هر زاویه ای که به قضیه نگاه کنیم این نتیجه برای رئال تحقیر آمیز است . طبق معمول سیمئونه کارش را مقابل رئال خوب انجام داد . او پس از بازی گفت : ” آنچه که تمرین کرده بودیم را در زمین پیاده کردیم . ”
طی سال های 99 تا 2013 که اتلتیکو بازنده ی مطلق در دربی مادرید بود برخی به طلسم شدن این تیم باور داشتند و معتقد بودند که آن ها دیگر هرگز نمیتوانند مقابل رئال پیروز شوند . اما اکنون ورق برگشته است . در حال حاضر رئال مادرید طلسم شده است .
بن هاوارد – گل