مرجع خبری رئال مادرید : وقتی رئال مادرید دست روی دانیلو گذاشت می دانست که خرید آسانی در پیش نخواهد بود. بازیکن برزیلی پورتو در حال حاضر مشتریان زیادی دارد و در سن 23 سالگی به تیم بزرگسالان بزریل رسیده و آینده درخشانی دارد.

دانیلو نه تنها رئال بلکه نگاه باشگاه های متمول اروپا را هم به خود جلب کرده است. به جز چلسی که آزپیلیکتا و ایوانوویچ را در پست او دارد ، باشگاه هایی مثل بایرن ، بارسا ، پی اس جی ، یونایتد و سیتی به دنبال خریدنش هستند. البته پینتو کاستا ، مدیر پورتو بعید است که به این سادگی ها راضی به فروش او شود چرا که شخصیتش به شکلی است که سخت مذاکره می کند.

گفته می شود که پینتو دا کاستا برای فروش وی حداقل 40 میلیون یورو می خواهد. او سال گذشته گفته بود :” ماجرا خیلی آسان است. وقتی روی بازیکنی 30 میلیون یورو قیمت می گذارم ، باید این رقم فروخته شود. اگر یک یورو کمتر پیشنهاد داده شود نخواهم پذیرفت.”

افزایش تعداد مشتریان باعث شده است که پورتو بیشتر آتش بازی کند و اصرار بورزد که او را ارزان نفروشد. در این میان سیتی و یونایتد باشگاه هایی هستند که حاضرند که این 40 میلیون را هزینه کنند.

درآمد 465 میلیونی پورتو از 16 فروش
پینتو داکاستا از فروش 16 بازیکن 465 میلیون یورو درآمد کسب کرده است. در سال 2004 و پس از قهرمانی پورتو در اروپا ، کاروالیو با 30 میلیون یورو و پائولو فریرا با 20 میلیون یورو به چلسی پیوستند و دکو با 21 میلیون راهی بارسا شد. در سال 2007 ، اندرسون با 31 میلیون به یونایتد فروخته شد و په په با 30 میلیون راهی رئال شد. در سال 2008 کوارشما با 24 میلیون به اینتر پیوست و بوسینگوا با 24 میلیون راهی چلسی شد.

یک سال بعد لیساندرو با 24 میلیون به لیون پیوست و لوچو گونزالس با 19 میلیون راهی مارسی شد. در سال 2010 برونو آلوس با 22 میلیون به زنیت ملحق شد. در سال 2011 فالکائو با 40 میلیون به اتلتیکو ملحق شد و در سال 2012 هالک با 60 میلیون به زنیت پیوست.

در سال 2013 خامس رودریگز و موتینیو با 45 و 25 میلیون به موناکو پیوستند و در سال اخیر نیز اوتامندی با 12 میلیون به والنسیا پیوست ، مانگالا و فرناندو هم با 30 و 12 میلیون به سیتی پیوستند.

خریدی در ادامه جوان ها
پیوستن وادرادو به رئال در ادامه خریدهای جوان رئال خواهد بود. این مدافع 24 ساله برزیلی در حالی به رئال می پیوندد که بیل و کروس در سن او به رئال ملحق شده اند. سران رئال در حال حاضر گایای 20 ساله و پوگبای 22 ساله را به عنوان دیگر اهداف تابستانی زیر نظر گرفته اند.

بیل ، کارواخال ، ایسکو، کروس و خامس دیگر بازیکنانی بودند که در سنین نه چندان بالا به رئال ملحق شدند. لوکاس سیلوا ، مارکو آسنسیو و اودگارد نیز در حالی به رئال آمدند که سن بالایی نداشتند.

تنها خرید رئال که سن پایینی نداشت کیلور ناواس بود که در 27 سالگی به رئال آمد که البته برای دروازه بان سن خوبی به شمار می رود.

پرز در دوره جدیدش زیاد روی بازیکنان مسن سرمایه گذاری نمی کند. خریدهای دوران مورینیو مثل اوزیل ، شاهین ، واران ، دی ماریا و خدیرا هم جوان بودند.