مرجع خبری رئال مادرید : سرجیو راموس ، مدافع رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در مصاحبه با سایت فیفا اظهار داشت :” در اسپانیا لحظات بی نظیری را تجربه کردم ، تجربه ای در کنار گروهی از بازیکنان بی نظیر.”

وی در ادامه اظهار داشت :” در فوتبال دیر یا زود زمانی خواهد رسید که ممکن است شکست بخوری ای حذف شوی اما فقط باید به آینده فکر کرد ، این که گروهی جدید از بازیکنان به تیم اضافه شوند و باور داشته باشی که چه کاری از دستت بر خواهد امد.”

مدافع رئال مادرید در ادامه اظهار داشت :” 2014 یک سال بسیار سخت برای اسپانیا بود. در بازیها خسته بودیم و شاید در جام جهانی به بهترین سطحمان نرسم. ما سالها جام های زیادی را بردیم و نمی توان همیشه به جامها و پیروزی ها کسب کرد.”

راموس در مورد سال خودش گفت :” سال 2014 از نظر حرفه ای و شخصی برای من سال کاملی بود ، یک سال بی نظیر مملو از انرژی مثبت و اهداف و رویاهای تحقق یافته. پس از ده سال حضور در رئال مادرید حس می کردم که چیزی را کم دارم و قهرمانی در اروپا باعث شد تا سال 2014 را بهترین سال دوران فوتبالم بدانم. در رئال مادرید همیشه می گفتندکه قهرمانی اروپا تبدیل به یک وسواس روحی شده است. وظیفه ما این بود که به این روز برسیم. سالها بود که قهرمانی را به خانه مان نبرده بودیم و همه تلاشمان را کردیم تا باشگاه را به همان جایی برسانیم که لیاقتش را داشت.”

مدافع رئال گفت که از نظرش المان لایق قهرمانی جهان بوده است و افزود :” هر اتفاقی امکان پذیر بود . هر کسی می توانست قهرمان شود. آرژانتین هم شانس داشت و از ابتدا مدعی بود اما آلمان سالهاست که یکی از تیمهای حاضر در نیمه نهایی است. آنها فلسفه ای بی نظیر و اتحاد تیمی فوق العاده ای ارند. درک فوتبالی شان هم بی نظیر است.”

راموس در مورد آنچلوتی گفت :” او خودش بازیکن بوده است و حقیقتا می داند که می توان به چه سطحی رسید. او مشکلات را می داند. بازیکنی است که سعی می کند که همه چیز را اسان کند. او انسان است و کلید موفقیتش را می داند. به همین خاطر بهترین است ، یکی از بهترین مربیانی است که در دوران فوتبالم داشته ام و شخصیت بی نظیری دارد. لوئیز اراگونس و خواکین کاپاروس هم بی نظیر بودند. هیچ کس به اندازه کاپاروس به من اعتماد نداشت. مربیان بزرگی زیادی داشتم اما از بین این سه نفر قطعا آنچلوتی را انتخاب می کنم.”

وی در مورد حضورش در کارهای هجومی گفت :” خوش شانس بودم که در نیمه نهایی و فینال جام باشگاه های جهان و چمپیونزلیگ به کارهای هجومی اضافه شوم اما به عنوان یک مدافع باید بگویم که اولویتم گلزنی نیست. می خواهم به دفاع و مرکز زمین کمک کنم چرا که فوتبال یک ورزش تیمی است.”