مرجع خبری رئال مادرید : رئال در لالیگای امسال حرفی برای گفتن مقابل تیمهای بزرگ نداشته است، آن هم در حالی که بارسا اکثر امتیازاتش را مقابل تیمهای میانه یا پائین جدولی از دست داده است. در حال حاضر به نظر می رسد که سیستم 3-3-4 آنچلوتی به خصوص در بازیهای بزرگ جواب نمی دهند.

امسال رئال مادرید یازده امتیاز در هفت بازی مقابل پنج تیم بالای جدولی از دست داده است. این در حالیست که بارسا از 6 بازی خود مقابل بالای جدولی ها 15 امتیاز گرفته و فقط مقابل رئال باخته است.

سال گذشته رئال تا این مقطع 63 امتیاز گرفته بود ، بارسا و اتلتیکو 60 امتیاز اما امسال رئال 61 امتیاز کسب کرده است ، بارسا 59 تا و اتلتیکو 54 تا.

در حال حاضر مشکل اصلی رئال مربوط به سیستم سه هافبک است که به نظر می رسد که جواب نمی دهد. این سیستم در مقابل والنسیا در مستایا در مقابل خط هافبک و مدافعان کناری تیم نونو هیچ حرفی برای گفتن نداشت و رئال باخت. در کالدرون نیز همین اتفاق تکرار شد. این سیستم موجب شد که خوانفران و سیکی را ، مدافعان کناری اتلتیکو راحت نفوذ کنند و خدیرا – کروس – ایسکو نیز در مقابل خط هافبک سفید و قرمز ها حرفی برای گفتن نداشتند. در بازی مقابل ویارئال نیز تقریبا همین اتفاق تکرار شد. آنچلوتی تصمیم گرفت که در نیمه دوم خسه را جایگزین لوکاس سیلوا کند و کمی بعد ایارا جای ایسکو را گرفت.

رئال مادرید سال گذشته نیز در بازیهایش مقابل بزرگان لالیگا مشکل داشت و به جز سویا ، اتلتیک بیلبائو و ویارئال که در برنابئو باختند ، در مقابل بقیه تیمهای بالای جدولی پیروز نشد. رئال در پیخوان باخت ، در سن مامس و ال مادریگال مساوی کرد ، مقابل بارسا در دو بازی باخت و مقابل اتلتیکو هم به یک برد و یک شکست دست یافت. رئال در مقابل والنسیا نیز در برنابئو به تساوی دو بر دو رسیده بود.

امسال رئال در تنها برد مهمش در لالیگا در مقابل تیمهای بزرگ که مقابل بارسا بود از سیستم 2-4-4 استفاده کرد چرا که بیل مصدوم بود.