مرجع خبری رئال مادرید : تنور لالیگا با توقف رئال مقابل ویارئال و کاهش فاصله با بارسا بار دیگر داغ شد . اگرچه جام در این فصل بارها دست به دست شد ولی با نتایج به دست آمده هیچ بعید نیست که کار قهرمانی به هفته های پایانی بکشد . اکنون  فشار اختلاف 4 امتیازی روی دوش تیم کاتالونیایی برداشته شده است . اگر بارسا در همه ی بازی های باقیمانده اش در لالیگا پیروز شود قهرمان لیگ خواهد شد . این امکان برای رئال هم وجود دارد . اما این مهم برای رئال آسان نخواهد بود .

آنچلوتی تقریبا در همه ی بازی ها از یک ترکیب یکسان استفاده کرده و به سیستم چرخشی اعتقادی ندارد . ایارامندی با 9 و چیچاریتو با 4 بار قرار گرفتن در ترکیب اصلی گواهی بر این مدت ها هستند . شاید مصدومیت های پرشمار بازیکنان رئال در این فصل مانند لوکا مودریچ و خامس رودریگز میتواند به همین دلیل باشد . از طرفی دیگر مثلث خط حمله و تونی کروس تقریبا در تمامی بازی های ممکن حضور داشته اند . مربی پس از بازی با ویارئال اصرار داشت که مشکل رئال فقدان چرخش در ترکیب و مصدومیت نبود . وی گفت :” اگر مشکل فیزیکی داشتیم باید در نیمه ی دوم خود را نشان میداد . ”

از طرفی حق با آنچلوتی است . ورق بازی را برای ویارئال دو بازیکن نیمکت نشین برگرداندند . در نیمه ی اول کارواخال یک گل را خرید . گرث بیل خوب و جنگنده نشان داد . کاسیاس عملکرد درخشانی داشت . کریستیانو نهمین گلش را در این فصل از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رساند . پنالتی ای که خودش گرفت و تبدیل به سی امین گل فصلش کرد .

اما تعویض های ویارئال شرایط را عوض کرد . جرارد مورنو به عنوان بازیکن تعویضی گل را به ثمر رساند و به طور کلی وقتی ویتو وارد زمین شد رئال میانه ی میدان را از دست داد . بازیکنی که اگر کاسیاس نبود شاید پای او هم به گلزنی باز میشد .میتوان گفت که حق با آنچلوتی است و مشکل خستگی بازیکنان نیست . ولی این امر که رئال مانند شروع فصلش در بهترین شرایطش نیست امری واضح و روشن است و تنها دلیلش را میتوان خستگی بازیکنان دانست .

حتی در بازی هایی که نتیجه به سود این تیم تمام شده این خستگی مشاهده میشود . در بازی هایی مثل شالکه و سویا و الچه با اینکه تیم پیروز شد ولی فاقد هیجان و شور لازم بود و زیبا و چشم نواز بازی نمیکرد . وقتی مقابل تیمی در سطح جهانی مانند اتلتیکو قرار گرفتند نابود شدند . حالا هم توقف مقابل تیم جسوری که بازیکنان فیزیکی و خلاقی دارد .

شنبه باید تیم مقابل بیلبائو در باسک قرار گیرد . حذف از کوپا اید هدیه ای از جانب خداوند برای آنچلوتی بود ! چرا که تیمی که فاقد سیستم چرخشی است میتواند میانه ی هفته را استراحت کند ! حتی اگر کارلتو این امر را نپذیرد ، این تیم نیازمند ریکاوری اساسی است .

ریک شارما