مرجع خبری رئال مادرید : رئال مجبور خواهد بود تا از فرم فعلی خود خارج شود و به کلاس واقعی خود برگردد . کلاسی که به آن ها کمک کرد تا بازی رفت را در برنابئو با نتیجه ی 3 بر 1 پیروز شوند . اگر این اتفاق بیفتد ، رئال میتواند با دابل کردن بارسا و قهرمانی لالیگا فصلی به یاد ماندنی را رقم بزند .

اگر رئال با فرم فعلی خود مقابل بارسا ظاهر شود ، هیچ بعید نخواهد بود که تیم لوئیز انریکه از این فرصت به نحو احسن استفاده کند و با پیروزی اختلاف خود را با تیم دوم جدول به 4 امتیاز برساند . برخلاف رئال ، در چند ماه گذشته بارسا روند رو به رشدی داشته و خوب هم نتیجه گرفته است . بارسا در فاصله ی 3 هفته اختلاف 4 امتیازی با رئال را به 1 امتیاز اختلاف رساند .

ماه گذشته در شرایطی که رئال دو بر صفر مقابل الچه پیروز شده بود ، بارسا با یک باخت شوکه کننده ی خانگی مقابل مالاگا متوقف شده بود . آنچلوتی و شاگردانش با اختلاف 4 امتیازی حاشیه ی امنی برای خود تدارک دیده بودند و حتی با شکست در ال کلاسیکوی برگشت ، لالیگا در دستان آن ها بود . اما حالا در 3 بازی اخیر لالیگایی رئال از 9 امتیاز ممکن 4 امتیاز را کسب کرده . شکست در بازی با بارسا برای رئال به منزله ی از دست دادن یک جام دیگر خواهد بود . پس از شکست مقابل مالاگا ، شاگردان انریکه در هر 5 بازی در تمامی مسابقات پیروز شده اند .

بازی یکشنبه برای رئال حکم مرگ و زندگی است . رئال میتواند با پیروزی مقابل بارسا همه ی ناکامی های اخیرش را فراموش کند . هرچند رئال از انگیزه ی بالایی برخوردار است ولی فشار و استرس بیشتر روی رئال است . این مهم برای آنچلوتی ، رونالدو ، بیل و پرز نیز صدق میکند . این بازی میتواند سکوی پرشی برای اوج گرفتن این 4 تن باشد یا حتی باتلاقی باشد که این 4 نفر در آن فرو روند .

اگر یک بازی باشد که اهمیتش به اندازه ی کل فصل باشد آن ال کلاسیکو است . پیروزی در آن باعث فراموش شدن تمامی ناکمی های اخیر و شکست در آن باعث غرق شدن کشتی خواهد شد . رئال باید این موضوع را درک کند و از این بازی به بهترین شکل ممکن استفاده کند .

این یک فرصت است تا قهرمانان تیم دوباره جایگاهشان را بدست آورند . یک فرصت است تا دوباره تیم به عنوان قهرمان لالیگا برسد . این یک فرصت است تا تیم دوباره مورد ستایش دیگران قرار گیرد . فرصتی است تا همه ی پاس های ضعیف ، موقعیت های از دست داده شده ، کنفرانس های مطبوعاتی ناشیانه ، مدیریت ضعیف و … از ذهن ها پاک شود . در واقع این بازی پاک کننده ی سیاهی های گذشته است .

در بازی رفت ، بارسا بدون شکست و بدون گل خورده پا به پایتخت اسپانیا گذاشت . از 8 بازی 7 پیروزی و یک تساوی به دست آورده بود . و رئال همه ی این آمار های مثبت را با کسب یک پیروزی 3 بر 1 پر پر کرد .

برگ برنده ی رئال در این بازی بازگشت مودریچ و راموس خواهد بود . هرچند که در فرم صد درصد خود نیستند ، ولی در بازی مقابل لوانته نشان دادند که آماده اند . مودریچ پس از 4 و راموس پس از 1 ماه به میادین بازگشتند . هرچند لوانته با بارسلونا قابل مقایسه نیست ، ولی این دو امیدوار کننده ظاهر شدند .

هرچند با شرایط فعلی رئال به نظر میرسد که این تیم آمادگی لازم برای مواجهه با یک بارسای کاملا آماده را ندارد ، ولی این تنها راه نجات آنچلوتی و شاگردانش است . آن ها به دنبال این هستند تا با یک پیروزی کار تعیین قهرمان لالیگا را تمام کنند . همچنین با انگیزه ای مضاعف در یک چهارم چمپیونزلیگ حاضر شوند .

از طرفی رئال یک ترکیب در سطح بالای بین المللی در اختیار دارد . آنچلوتی برگ برنده هایی مثل رونالدو ، بیل ، بنزما ، مودریچ ، ایسکو ، کروس و زوج خط دفاعی همیشگی یعنی په په و راموس را دارد . بازیکنانی که اگر در روز خوبشان باشند نه تنها بارسا بلکه هیچ تیمی در دنیا جلودار آن ها نخواهد بود .

البته رئال باید جانب احتیاط را نیز رعایت کند . رئال در بهترین فرمش نیست ولی بارسا در بهترین فرم خود است . برخلاف ال کلاسیکوی رفت آن ها یک لوئیز سوارز آماده را در اختیار دارند . این تیم تقریبا بی نقص به نظر میرسد و هارمونی خوبی دارد .

هر دو تیم کلاس کار خود را نشان داده اند و از سطح بالایی برخوردارند و هر از گاهی از اینکه روی فرم نبوده اند ضربه خورده اند . باید دید که کدام تیم میتواند با غلبه بر دیگری ، روحیه ای مضاعف بگیرد و فصل خوبی برای خود رقم بزند . ارزش این بازی به اندازه ی ارزش تمام بازی های فصل است . / نیکلاس ریگ