مرجع خبري رئال مادريد : جورج آلابا یک موزیسین و دی جی معروف در کشورهایی مثل اتریش و آلمان بود اما اکنون وکیل شده است و موکل پسرش داوید الابای 22 ساله ، مدافع چپ بایرن را به عهده دارد. حالا او با رئال مادرید صحبت هایی انجام داده در مورد پسرش صحبت کند.
آلابا پدری نیجریه ای و مادری فلیپی دارد. او قراردادش را تا سال 2018 با بایرن تمدید کرده است اما حالا رئال به صورت جدی شرایطش را دنبال می کند. آلابا در تابستان 2008 در سن 16 سالگی به بایرن ملحق شد و در سن 17 سالگی اولین بازیش را در تیم اصلی داشت. پس از آن شش ماه به هوفنهایم قرض داده شد و حالا این ملی پوش اتریشی از بدنه های بایرن به شمار می رود.
با آمدن برنات ، گواردیولا از او در مرکز خط دفاعی ، سمت راست و حتی خط هافبک استفاده کرده است. آلابا نشان داده که توان بازی در هر پستی را دارد. رئال در نظر دارد که پس از دانیلو دومین خرید خود را هم در فاز دفاعی داشته باشد و آلابا را بخرد.
بایرن تمایلی به فروش این بازیکن ندارد اما مسلما گزینه رئال مادرید می تواند یک گزینه اغوا کننده به شمار برود. بایرن برای فروش او 40 میلیون می خواهد.
آلابا یکی از نورچشمی های گواردیولا در بایرن است. گواردیولا او را آبیدال جوان شده خوانده بود. فن خال  در سن 17 سالگی تبدیل به جوان ترین بازیکنی شد که در تاریخ بایرن اولین بازیش را انجام می دهد. بزرگترین ویژگی او این است که می تواند در پست های متفاوتی بازی کند. او سه گل هم با کاشته ها زده و توانش را از این حیث نشان داده است.درصد پاسهای صحیح او 91.6 درصد است که آمار بی نظیری است.