١-ايكر كاسياس . از معدود فوتبالسيت هاي تاريخ كه نياز به بررسي خاصي ندارد و با ٣٣ سال سن ، با بردن تمامي جام هاي موجود پر افتخار ترين كاپيتان تاريخ محسوب ميشود و از نظر جايزه ي فردي نيز با داشتن ٥ دستكش طلا در صدر جداول پر افتخارترين هاي تاريخ قرار دارد .
٢- رافائل واران . جوان جوياي نام ، خوش استايل و كم خطايي كه عليرغم سن بسيار پايين ( ٢٢ سال ) كاملا قابل اعتماد و باتجربه است . بدون شك يكي از ستاره هاي شاخص نسل بعد اروپا خواهد بود .
٣- په په . بازيكن پرتغالي از همان سال هاي ابتداييش تعصب ويژه ي خود را به پيراهن  تيم نشان داد و با وجود فراز و نشيب هاي فراوان بالاخره با ورود آنجلوتي به اوج شخصيت و حرفه اي گري در سال هاي پاياني بازيش دست يافت .
٤-سرخيو راموس . مقتدرترين و خاص ترين مدافع حال حاضر اروپاست . از زماني كه توسط مورينيو در قلب خط دفاع به بازي گرفته شد ، معلوم بود كه موفقيت هايش سير سعودي خواهند گرفت و الان به يكي از نماد هاي اصلي رئال مادريد و اسپانيا تبديل شده و كلا چند سالي مي شود كه در ميان ١١ مرد برتر فوتبال جهان قرار داشت و دارد .
٥- فابيو كونترائو . بازيكن گران قيمت و جنگنده ي پرتغالي كه با وجود مصدوميت هاي پر شمار هر وقت كه فرصت بازي پيدا مي كند خوش مي درخشد . كارهاي دفاعيش به شركت در حملاتش ميچربد و پست دفاع چپ بهترين براي اوست .
٦-سامي خديرا . در سال هاي ابتدايي حضورش يكي از مهره هاي كليدي در سيستم ٤-٢-٣-١ مورينيو بود اما با تغيرات كادر فني و مصدوميت هاي متعدد رفته رفته قافله را به رقيبان سر حال ترش باخت و ديگر تسلط و تمركز گذشته را ندارد . بعيد است سال ديگر هم شاهد بازي او در تيم باشيم .
٧-كريستيانو رونالدو . خيلي بي محبتي است اگر او را در حال حاضر محدود كنيم . نفر اول رئال مادريد و تيم ملي كشورش است و بدون شك بين فوق ستاره هاي تاريخ فوتبال جهان قرار دارد . از دسته بازيكنان بي حد و مرز است و به همراه تنها رقيبش ليونل مسي دست به تغييرات فراوان در آمار گل ها زده اند … شايد اغراق نباشد كه از او به عنوان كامل ترين بازيكن تاريخ ياد كنيم .
٨-توني كروس . تعادل تيم است . شخصيت بسيار بي نظيري از خود نشان داده و از بازيكنان صاحب سبك جهان محسوب مي شود . فقط با ٢٤ سال سن غير از اينكه تمامي جام هاي موجود ملي و باشگاهي را برده ، نقش بسيار كليدي اي هم در اين تيم ها ايفا كرده است . خيلي غير منطقي نيست كه او را منطقي ترين خريد فلورنتينو پرز بدانيم .
٩-كريم بنزما . مرد فرانسوي رئال مادريد ، در اوج پختگي به سر ميبرد . بعد از رفتن هيگوائين جايگاه خود را تثبيت كرده و بالانس خط حمله ي رئال مادريد است . در كل قابل اعتماد است و به نسبت ديگر مهاجمان تراز اول جهان خيلي تيمي تر است و از خود گذشتگي قابل توجهي دارد .
١٠-خامس رودريگز . آقاي گل جام جهاني در همين تابستان با قيمت بالايي به تيم اضافه شد ، با آمدن او خيلي از مادريديسمو ها در غم از دست دادن ديماريا بودند تا اينكه خامس به سرعت اعتماد همه را جلب كرد . يك بازيكن همه كاره است و و ظاهرا لايق شماره ١٠ بزرگترين باشگاه تاريخ است .
١١-گرت بيل . با قيمتي نجومي به تيم اضافه شد و از ستون هاي خط حمله محسوب مي شد . با سرعتش معروف شد ، و با توجه به استايل و سبك بازيش بازيكن خاصي محسوب ميشود . تيم خود را به درستي انتخاب كرده تا ضعيف بودن فوتبال كشورش مانع از پيشرفتش نشود .
١٢-مارسلو . سال هاست كه از بازيكنان اصلي تيم است و تقريبا با ثبات بوده . كاپيتان سوم رئال در حمله بهترين است ولي دفاع قابل اعتمادي نيست . تكنيك بالايي دارد و با نفوذ هاي ممتدش در ميان بهترين مدافعان از نظر پاس گل است . تيم با او هيجان انگيزتر است .
١٣-كيلور ناواس . عامل اصلي درخشش كاستاريكا در جام جهاني بود و همين عامل توجه مديران رئال را جلب كرد . از اول هم معلوم بود كه قرار نيست ديگو لوپز دوم براي كاسياس باشد و به راحتي و با افتخار نيمكت رئال مادريد را مي پذيرد . البته در بازي هاي كم تعدادش هم خيلي قابل قبول ظاهر نشده .
١٤-خاوير هرناندز . شايد بد بين ترين تماشا چي ها هم فكر نمي كردند كه او به اين روز بيفتد !. آنجلوتي هيچ اعتقاد و ديد مثبتي به او ندارد و نميشود حرفي درباره اش زد چون هنوز فرصتي نسيبش نشده .
١٥-دنيل كارواخال . متمايز ترين كاراكتر تيم است . جواني كه فقط با ١ سال بازي در لوركوزن به اوج پختگي رسيده و بدون هيچ ادعاي خاصي در هر بازي قلب سپيد خود را نشان ميدهد . بايد خوشحال باشيم كه بهترين دفاع راست حال حاضر جهان را داريم .
١٦-لوكاس سيلوا . فقط چند هفته است كه خريداري شده و هنوز محك خيلي جدي اي نخورده است . بعيد به نظر مي رسد كه زماني كه تيم كامل باشد بازي كند .
١٧-آلوارو آربلوا . به احتمال فراوان آخرين سال حضورش را در تيم محبوبش را سپري ميكند . بعد از بازگشت مجدد كارواخال كاملا نيمكت نشين شده و او به خوبي نيمكت را پذيرفته است .
١٨-ناچو فرناندز . در حال سپري كردن ٢٤ سالگي خود است ! ٢-٣ فصلي مي شود كه به تيم اصلي راه پيدا كرده ولي هنوز حركت لِوِل بالايي از خود نشان نداده و در كل بعيد به نظر مي رسد كه در سال هاي آينده بتواند سران باشگاه را براي عدم خريد مدافع سطح بالاتري منصرف كند .
١٩.لوكا مودريچ . بهترين يادگار مورينيوست . كنترل بالا در مواقع اي كه تيم مالكانه بازي مي كند ، دفاع مستحكم همراه با دوندگي خستگي ناپذير ، پاسهاي كم نظير ، دريبلينگ بسيار بالا و شوت هاي راه دور فوق العاده همه از ويژگي هاي اين هافبك باهوش كروات است.
٢٠.خسه رودريگز . همان بازي هاي اولش بود كه انقدر خوش درخشيد كه نويد ١ مهاجم تمام عيار را براي بيمه كردن حمله ي اسپانيا و رئال را در سال هاي پيش رو مي داد…اما مصدوميت،بدترين اتفاق ممكن افتاد تا او افت چشم گيري داشته باشد . البته هنوز خيلي براي قضاوت زود است .
٢٣.ايسكو آلاركون . دل ربا ترين جوان حال حاضر فوتبال جهان . هر وقت كه صاحب توپ ميشود آدم را به  ياد كليپ هاي نمايشي و تبليقاتي ميندازد . بدون شك  يكي از گزينه هاي توپ طلا طي ٥ سال آينده است .
٢٤.آسير ايارامندي . گرانترين خريد اسپانيايي تاريخ رئال مادريد خبر از اضافه شدن باريكني تراز اول و مطمئن براي سال هاي آينده را ميداد اما ، خيلي طول نكشيد كه همه متوجه شوند كه او بسيار تك بعدي و متوسط است و باشگاه بايد فكر جايگزين مناسب تري براي او باشد .
٢٥.پاچكو . ٢٤ سالگيش رو به اتمام است و به نظر نميرسد كه شانسي براي درخشيدن در تيم محبوبش داشته باشد . نظر دادن درباره اش سخت است .
كارلو آنجلوتي . از خوشبخت ترين سرمربيان جهان محسوب ميشود . تيمي جوان اما با تجربه در اختيار دارد ، تيمي متشكل از بهترين فوق ستاره هاي جهان در كنار چند تن از آينده هاي فوتبال اروپا . البته مردي كه هر روز ايكر كاسياس بزرگ ، راموس درخشان و كريستيانو رونالدو را تمرين ميدهد بدون شك بسيار لايق است و اين را در همان سال ابتداييش هم ثابت كرد .
به اميد موفقيت هاي بي شمار…
يا علي (ع) مدد .
مهدي ايلخاني پور