مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان ، سرمربی کاستیا در مورد شرایط خودش در دوران بازیگری و حالا مربیگری صحبت هایی انجام داد.

کدام ویژگی ها سال گذشته به رئال مادرید کمک کردند تا لادسیما ر ا ببرد؟
تحت هر شرایطی رئال مادرید باید همه تورنمنت هایی که در آنها حضور دارد را ببرد ، چه چمپیونزلیگ باشد ، چه لالیگا چه کوپا دل ری. رئال مادرید همیشه و هر سال باید جام ببرد.

گل بی نظیرت به رئال مادرید کمک کرد که برای نهمین بار در سال 2002 قهرمان اروپا شود. فکر می کردی که پس از آن باشگاه مجبور به انتظاری دوازده ساله شود تا دوباره جام ببرد؟
این نشان می دهد که قهرمانی اروپا چقدر مشکل است. قرار نیست که با سه چهار بازی اسان قهرمان شوی. این تورنمنت بسیار مشکل و احساسی است که بردن آن خیلی مشکل است.

گلت در فینال 2002 را چطور توصیف می کنی؟
همه چیز آسان شروع شد. سولاری توپ را برای روبرتو کارلوس فرستاد. بعد کارلوس سانتر کرد … در مورد آن سانتر خیلی صحبت شده است. آن سانتر خیلی بلند بود اما او عالی فرستاد و در صورتی که آن آرسال انجام نمی شد شاید چنین گلی نمی زدم. به همین خاطر از سانتری که برایم کرد خیلی راضی بودم. بدین ترتیب آن ضربه را زدم و گلزنی کردم. آن سانتر را بی نظیر می دانم. تنها چیزی که پس از آن ارسال در ذهنم بود این بود که درست پشت توپ جای بگیرم و بدنم را به درستی حرکت بدهم. چنین اتفاقی فقط یک بار در زندگی هر شخصی رخ می دهد و برای من در فینال لیگ قهرمانان رخ داد.

لیگ قهرمانان برای رئال مادرید چه مفهومی دارد؟
وقتی بخشی از این تیم باشی فشار را حس می کنی. هدف این است که بتوانی قهرمانی را جشن بگیری. خوب است که چنین فشاری رویت وجود داشته باشد چرا که در این باشگاه همیشه هدف قهرمانی در اروپاست چرا که در این صورت می فهمی که به دنبال چه می گردی.

تمرینات کریستیانو رونالدو را معمولا می بینید. چه ویژگی خاصی دارد؟
تلاش سیری ناپذیر او برای بهتر شدن شگفت انگیز است. زیباست که همیشه می خواهد بهتر شود. کریستیانو در هر فصل هر چقدر گل می زند و جام می برد باز همیشه می خواهد. همیشه می خواهد نشان بدهد که چه عزمی دارد. او خارق العاده است. جاه طلبی او همیشه برای بهتر شدن است.