مرجع خبری رئال مادرید : کارلو آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با اتلتیکو مادرید گفت : ” بردن اتلتیکو برای ما عقده نشده است . ” به هر حال اگر از مربی تیمی مثل رئال مادرید حرفی غیر از این بر زبان می آمد جای تعجب بود . اما کیست که نداند رئال هرگز توانایی اش را ندارد تا بار دیگر از دشمن دیرینه ی خود متحمل شکست شود . این یک فرصت فوق العاده برای رئال است . تیمی که در فینال سال گذشته ی این رقابت ها در دقیقه ی 92:48 با بال های راموس شروع به پرواز کرد و جام را از رقیب ربود . هرچند تیم دیگو سیمئونه نیز از انگیزه ی بالایی برخوردار است و آن ها در 6 بازی گذشته در کوپا و لالیگا و سوپرکاپ در برابر رئال شکست ناپذیر بوده اند . البته این تیم یک چالش سخت پیش رو دارد و آن این است که چندتن از بازیکنان کلیدی این تیم بازی را به علت مصدومیت از دست داده اند یا رسیدنشان به این بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد .
در گذشته ای نه چندان دور ، اتلتیکو کاملا تحت سلطه ی رئال در دربی ها بود . آن ها در یک دوره ی 14 ساله موفق به شکست رئال مادرید نشده بودند . تا اینکه در ماه می 2013 در فینال کوپا در برنابئو طلسم آن ها شکسته شد . جاییکه میراندا و دیگو کاستا گلزنی کردند و کورتوآ عملکرد درخشانی از خود نشان داد . این نقطه عطفی در سرنوشت دو باشگاه در دربی ها بود . از آن تاریخ به بعد نه تنها اتلتیکو دیگر هرگز یک حریف دست و پا بسته در دربی ها نبود بلکه بارها رئال را آزار داد . اگرچه فصل بعد از آن بازی رئال هر دو بازی رفت و برگشت در کوپا را از اتلتیکو برد ولی در همان فصل در برنابئو مغلوب تیم سیمئونه شد و در بازی برگشت هم نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکرد . همین 4 امتیازی که از بازی های رودرروی این دو تیم نصیب اتلتیکو شد این تیم را قهرمان لالیگا کرد . هم اکنون دو تیم برتر شهر مادرید به جایی رسیده اند که طبق هر خط کش و معیاری جزو بهترین تیم های حال حاضر دنیا به شمار میروند .
سیمئونه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی گفت : ” قبول دارم که رئال از نظر انفرادی در برخی پست ها از ما بهتر است . ولی این همه ی ماجرا نیست . ” حق با سیمئونه است . مثلا کلیدی ترین بازیکن های خط هافبک این تیم گابی و تیاگو هستند که نقشی حیاتی در این تیم دارند . اما آیا همین دو بازیکن در هر تیم دیگری اینقدر تاثیر گذار بودند ؟! به سختی . از طرفی مربی آرژانتینی یک جنگ روانی به این معنا به راه انداخته است : ” شما بازیکنان بهتری نسبت به ما دارید ، ولی نمیتوانید ما را ببرید ! ” با این وجود آنچلوتی از نقطه نظر روانی باید روی ذهن بازیکنان خود کار کند . البته آنچلوتی روش خودش را دارد : ” در زمین دیده شو ، نه روی جلد روزنامه ! ”
رئال مادرید از نظر ترکیب شرایط خوب و بهتری را نسبت به رقیب دارد . این تیم هیچ بازیکن مصدوم و محرومی ندارد و با بازگشت مودریچ و رودریگز به ترکیب جان تازه ای گرفته . با نمایش درخشان رونالدو و رساندن تعداد گل های لالیگایی اش مقابل الچه به 38 ، باید قضیه ی افت رونالدو را نیز به کتاب های تاریخ سپرد . اتلتیکو نیز شرایط مشابهی دارد . مانژوکیچ احتمالا به بازی میرسد . گریزمان بهترین رکورد زندگی ورزشی اش در لالیگا را شکست . (18 گله شد ) . یک فرناندو تورس آماده هم روی نیمکت این تیم چشم انتظار رسیدن فرصت است .
پیغام هر دو مربی به بازیکنان خود این است : ” بازی را سخت نگیرید . ” اتلتیکو شکست ناپذیر نیست و این در کوپا و با شکست مقابل بارسا مشخص شد . تیم دست و پا بسته ای هم نیست و این را با بردن تیم هایی چون رئال و یوونتوس و لورکوزن و … ثابت کرده است . رئال نیز باید ترس از طلسم شدن مقابل اتلتیکو را کنار بگذارد . گدشته ها گدشته و مهم آینده است . این تیم پتانسیل ایجاد حماسه ی دوباره را دارد .