مرجع خبري رئال مادريد : بی بی سی در دربی تبدیل به یک شبکه بی کیفیت محلی شده بود. کانالی که همیشه در تیم آنچلوتی می درخشید این بار در خانه سیمئونه کاملا آب شده بود. بیل ، بنزما یا حتی رونالدو عملکرد خوب خود را در مقابل سفید و قرمز ها نداشتند.
آمار به افت مشهود بی بی سی در دربی ها اشاره دارند. در 49 بازی رسمی در این فصل ، مثلث بیل – بنزما – رونالدو 88 گل زده اند یعنی 1.79 گل در هر بازی که 49 تایش را رونالدو زده است ، 22 تا بنزما و 17 تا گرت بیل. اما این مثلث در 7 دربی فقط دو گل زده اند که هر دو توسط رونالدو بوده و یکی از روی نقطه پنالتی.
در کل فصل ، بیل ، بنزما و رونالدو 35 پاس گل داده اند یعنی 0.71 گل در هر بازی اما در هفت دربی فقط دو پاس گل داده اند. امسال این مثلث روی هم 512 شوت زده یعنی 10.44 تا در هر بازی اما فقط 56 تایش در هفت بازی مقابل اتلتیکو بوده است ( هشت تا در هر بازی). این سه نفر در این فصل 277 شوت به چارچوب زده اند یعنی 4.63 تا در هر بازی که این آمار در دربی ها به 17 شوت یعنی 2.42 افت می کند.
چه بر سر بی بی سی در ال کلاسیکوها می آید ؟ اولین توجهی در مورد مشکل تاکتیکی است. سیمئونه با فشار آوردن به خط هافبک مانع از رسیدن توپ به سه مهاجم تیم می رسد. بدین ترتیب بیل یا رونالدو باید برای توپ گرفتن عقب بکشند و بنزما نیز همیشه توسط مدافعان حریف احاطه شده است.
نکته دیگر مربوط به شرایط روحی این مثلث است. در حقیقت دو تا از سه نفر یعنی بیل و بنزما بازیکنانی نیستند که در بازیهای بزرگ بتوانند یک تنه بار تیم را به دوش بکشند. شاید به همین خاطر است که رئال در این فصل چهار بار به ویسنته کالدرون رفته و یک گل هم نزده است.