مرجع خبري رئال مادريد : کارلو آنچلوتی در مصاحبه با “اس رادیو” در مورد شرایط فعلی رئال مادرید صحبت هایی انجام داد.
کاسیاس :” شنبه او بازی می کند. عجیب است که برنابئو بازیکنی را هو کند که لیاقتش را ندارد. ما بارها هو شدیم و لیاقتش را داشتیم. ایکر هم زمانی هو شده و لیاقتش را داشته است چرا که اشتباهات طبیعی هستند و باید آنها را پذیرفت. اما مشکل است که یک نفر بی دلیل هو شود.”
شرایط بدنی کاپیتان :” خیلی خوب هستم و خودم را با انگیزه و ارام می بینم. نمی توان گفت که  کیلور ، دروازه بان دوم است به همین خاطر هر از چند گاهی از سیستم چرخشی استفاده می کنیم. به هر دو اعتماد دارم. اگر کاسیاس از نظرم در بهترین سطحش نبود به او بازی نمی دادم. سال گذشته با تصمیم مربی بازی نمی کرد و هیچ فشاری از سوئی باشگاه برای بازی کنکردنش وجود نداشت. کار من خیلی ساده تر از آن چیزی است که خیلی ها فکر می کنند. مشکل ترین کار این است که توضیح بدهی که چرا یکی بازی می کند و دیگری نمی کند. در ایتالیا می گفتند که برلوسکونی ترکیب ها را برای من می فرستاده است. من به این حرفها عادت کرده ام.”
ایکر در ژانویه می رود ؟ ” فکر نمی کنم. مطمئنم که تا پایان دوران فوتبالش در رئال می ماند. بازیکن باتجربه ایست. می داند که چطور با هواداران برخورد کند.”
تا همیشه فیکس خواهد بود؟” فکر نمی کنم. اگر دروازه بان دیگری بهتر از او باشد مطمئنا نه.”
احتماش هست که دروازه بان بهتری را بخرید ؟ ” شاید.”
با رئال مادرید تمدید می کنید ؟ ” یک سال دیگر قرارداد دارم. عجله ای نیست. اگر باشگاه تا کنون با من تماسی نگرفته باشد ممکن است که در سپتامبر تماس بگیرد یا نگیرد. من شخصا درخواست تمدید قرارداد را نخواهم داد و این به باشگاه بستگی دارد. شرایط مربیان بستگی به نتایجش دارد. هر اتفاقی امکان پذیر است. آماده فصل بعد خواهم بود.”
دربی چمپیونزلیگ :” دوباره بازی را دیدم. حس خوبی پیدا کمردم چرا که تیم خوب بازی کرد. مشکل است که بتوان در چنین استادیوم مشکلی بهتر از این بازی کرد اما از نتیجه راضی نیستم. بهترین نتیجه ممکن نبود اما حالا در خانه بازی می کنیم و همین مهم است.”
موقعیتی که بیل خراب کرد :” بدشانس بود. اوبلاک عالی بود و دروازه را بست. این توپ به خاطر عملکرد او گل نشد. ”
واران :” از نظر بدنی روبراه بود و په په صد در صد نبود. به همین خاطر وقتی په په بهتر باشد امکان تغییر وجود دارد. رافا خوب بود. حواس جمع و دقیق ظاهر شد. حرکتش از سمت راست که دوید و استارت زد هم عالی بود اما در دفاع هم خوب بود.”
2-4-4 یا 3-3-4 :”  اذیت نمی شوم. سیستم ربطی به بازیکنان درون زمین ندارد. در حملات هرگز چهار بازیکن در خط دفاعی نیستند فقط دو تا در دفاع می مانند و مدافعان کناری جلو می کشند یعنی در زمان حمله 3-3-4 نیستیم بلکه 3-5-2 بازی می کنیم. سیستم 2-4-4 یا 3-3-4 بیشتر دز فاز دفاعی به چشم می آید.”
خامس و مودریچ :” بازگشتشان اعتماد به نفس ما را بالا برد. افت فوریه را فراموش کردیم چرا که تیم سرحال است. در کالدرون یا نیوکمپ انگیزه ها متفاوت می شود اما غیرممکن است که همه بازیکنان در همه بازیها صد در صد باشند. با مودریچ همه چیز آسان تر است چرا که اعتماد به نفس و شخصیت دارد و حضورش مهم است. کیفیت زیادی برای نفوذ با توپ دارد. او به خوی از سد حریف می گذرد. غایبان مهمی را در یک برهه مشخص داشتیم : په په ، راموس ، مودریچ ، مارسلو و خامس.”
محرومیت مارسلو در بازی چهارشنبه:”ابهامی نیست. این اتفاق محتمل بود. ماریو سوارز هم غایب خواهد بود. نگران غیبتش نیستم چرا که می توانیم جایش را پر کنیم. محتمل ترین گزینه کوئنت رائوست که سال گذشته مقابل بایرن بازی کرد. اگر آماده باشد بازی می کند. او در همه بازیها با جدیت بالایی بازی می کند اما باید همین جدیت را در تمرینات داشته باشد. این گونه نیست و این روی روند بازیش اثر می گذارد. باید در تمرینات هم جدی باشد تا خطر مصدومیت را کم کند.”
خدیرا :” همچنان بازیکن رئال است و به چشم بازیکنی دیگر به او نگاه می کنم. زیاد بازی نکرده است اما در تمرینات حرفه ایست و اگر نیازش داشت هباشیم برای تیم مفید خواهد بود.”
حضور ایسکو یا خامس در کارهای دفاعی :” فداکاری خیلی مهم است. اگر این گونه نبشاد تیم به موفقیت نمی رسد ، به خصوص در تیمهایی نظیر ما.”
کریستیانو با مطبوعات صحبت نمی کند :” این به من مربوط نیست. باشگاه انتخاب می کند که چه کسی در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کند. مهم این است که هر کسی درون زمین حرفش را بزند.”
جایگاه ثابت بی بی سی ” آنها به حدی مهم هستند که همیشه نیازشان داریم. یک بازیکن ممکن است با 5 یا 10 دقیقه یا حتی 30 ثانیه بازی کردن مفید باشد.”
خسه :” عصبی بود. من هم وقتی مربی به من ده دقیقه بازی می داد عصبی می شدم اما مربی بهترین تصمیم را برای تیم می گیرد. من برای رئا مادرید این جا هستم نه خسه ، رونالدو یا کاسیاس در سه حالت تعویض می کنم : یا بازیکنی خوب نباشد ، یا می خواهم سیستم را عوض کنم یا بازیکنی خسته شده باشد. وقتی 2-0  جلو هستی بازی تمام نشده است. هر اتفاقی امکان پذیر است. من در یکی از فینال های چمپیونزلیگ در 66 دقیقه سه گل خوردم. بایرن هم یک فینال را در دو دقیقه باخت.”
نیمکت نشینی ایسکو :” خامس با شرایط خوبی از مصدومیتش برگشت. به همین خاطر او را ترجیح دادم اما ایسکو جایگاه خودش را دارد. این دو می توانند در کنار هم بازی کنند و خوب باشند.”
لوکاس سیلوا :” بازیکن رئال است اما نیاز به هماهنگی دارد چرا که از آمریکای جنوی آمده است. بازیکنان بزرگ زیادی را دیدم که مشکل هماهنگی پیدا کردند .”
لالیگا :” قهرماین ما به بارسلونا بستگی دارد اما باید بدانیم که مالاگا مقابل اتلتیکو خوب کار کرد و در نیوکمپ پیروز شد. طبیعی است که اگر تیم شنبه به بازی چهارشنبه فکر کند کارمان مشکل تر می شود. بازیکنی استراحت نخواهد کرد. از بهترین ترکیب استفاده می کنیم. ”
سیستم چرخشی:” به نظرم در شرایط خیلی خوبی به پایان فصل رسیدیم. در جام باشگاه های جهان قهرمان شدیم ، 22 پیروزی پیاپی کسب کردیم. پس از تعطیلات در ژانویه بازیهای زیادی نداشتیم چرا که از کوپا اوت شدیم. این تیم عادت دارد که هر سه روز بازی کند و این به ضرر ما شد.”
چمپیونزلیگ :” دو بازی چهارشنبه را دیدم. پی اس جی غایبان بزرگی را مقابل بارسا داشت. بارسا با دو اشتباه تاثیرگذار کار را شروع کرد. با توجه به این نتایج 0-0 برای ما عالی به نظر می رسید.”
پی اس جی :” همچنان احترام زیادی نسبت به این باشگاه و بازیکنانش قائل هستم.”
وراتی :” خیلی او را دوست دارم اما برای خریدنش تلاشی نداشتم. در پی اس جی بی جایگزین است و او را نمی فروشند ام ااز نظر من بهترین بازیکن حال حاضر ایتالیاست.”
دانیلو:” رقابت در پستش با حضور کارواخال و آربلوا بالا خواهد بود.”
تیم ملی اسپانیا :” مربیگری ؟ چرا که نه ؟ حالا مربیگری در اسپانیا آسان تر از ایتالیاست. رابطه خوبی با دل بوسکه دارم. بازیکنان اسپانیایی ما مشکلی از لحاظ مصدومیت در تیم ملی نداشته اند.