مرجع خبری رئال مادرید : تخصص سیمئونه در جنگ روانی و تاکتیکی در دربی رفت مشخص بود. او پیش از بازی گفت :” یک رئال مادرید جدی تر و پرتحرک تر را با حضور مودریچ متصور هستم.” حرفهایش حالا نمود پیدا می کند که کارلتو در دربی برگشت بازیکن کروات را ندارد. مودریچ و بیل به علت مصدومیت و احتمالا بنزما در این بازی حضور نخواهند داشت. جای مارسلو را هم کوئنت رائو پر می کند.

آنچلوتی در چنین شرایطی باید تیمش را از نو بسازد که کار مشکلی پیش رویش است. رئال در هیچ کدام از هفت بازی فصلش مقابل اتلتیکو پیروز نشده و چاره ای به جز طلسم شکنی ندارد. آنچلویت در دو فصل سه برد ، چهار تساوی و پنج شکست مقابل اتلتیکو کسب کرده است. اتلتیکو در شش تا از این دوازده تا بازی مقابل رئال گل نخورده است و فقط در سه تا گل نزده که یکی از این دفعات در برنابئو بوده است. به نظر می رسد که سرنوشت آنچلوتی را بازی چهارشنبه تعیین می کند.

اولین ابهام در مورد جایگزین مودریچ است. سه گزینه وجود دارند : ایارا یا خدیرا برای سیستم 2-45-4 که باید با گابی ، تیاگو ، کوکه و آردا تن به تن بجنگند یا سیستمی هجومی با استفاده از کروس ، خامس و ایسکو در خط هافبک و خسه به جای بیل در سیستم 3-3-4. گزینه سوم هم استافده از ایارا یا خدیرا به جای مودریچ و حضور خامس به جای بیل در خط حمله است. ترکیب در ساختار اول و سوم یکسان است و فقط نقشه تیم متفاوت است.

در غیاب بیل ، آنچلوتی همیشه از سیستم 2-4-4 استفاده کرده است و در این فصل با همین سیستم بارسا را در برنابئو شکست داده است. بدون مودریچ و پیش از مصدومیت خامس هم اغلب کارلتو از کروس – ایسکو و خامس در خط هافبک استفاده می کرد که حاصلش شش برد ، یک تساوی و یک شکست ، 18 گل زده و پنج گل خورده بود.