مرجع خبری رئال مادرید : گرث بیل و مودریچ در دربی امشب حضور نخواهند داشت . اما این نمیتواند هیچ عذری برای شکست احتمالی رئال باشد . در این فصل این هفتمین دربی این دو تیم همشهری است و تا کنون رئال موفق به شکست اتلتیکو نشده است . درحالیکه در 4 تا از 7 بازی ، مودریچ و بیل حضور داشتند . آنچلوتی هم این را به خوبی میداند و در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی هم اشاره ای ضمنی به این مطلب داشت که مشکل تیمش مقابل اتلتیکو از نظر نفرات نیست : ” امیدواریم تا فینال در این رقابت ها حضور داشته باشیم . نگران بازی اتلتیکو نیستیم . باید راه حلی برای غیبت بازیکنانمان پیدا کنیم . این یک چالش بزرگ است که پیش روی ماست . برنابئو به ما کمک خواهد کرد . “
جالبترین بخش این حرف ها این بخش است : ” نگران نیستیم ” . شاید هم به این دلیل این کلمات بر زبان او جاری شد که او میداند که مشکل تیمشغیبت بازیکنان کلیدی نیست . مشکل چیزی بیشتر از این حرف هاست . مشکل اصلی شاید سبک بازی تیم سیمئونه است .
فقدان احتمالا شش هفته ای مودریچ یک ضربه ی مهیب به پیکره ی این تیم خواهد بود . از دست دادن بازیکنی با این کیفیت برای هر تیم دیگری هم مشکل ساز میشد . آنچلوتی میتواند از ایارامندی استفاده کند تا جنگندگی میانه ی میدان اضافه تر شود ، ولی به نظر نمیرسد این بازیکن مرد میدان های بزرگ باشد . شاید این هم ضعف آنچلوتی باشد . مربی ای که به سیستم چرخشی اعتقادی ندارد ، و به جز چند بازیکن اصلی به دیگر بازیکنان میدان نمیدهد تا در چنین مواقعی چاره سازش باشند .
مصدومیت  بیل آنچنان ضربه ی کاری ای نبود . با توجه به عملکردش در این فصل کسی در برنابئو دلتنگ او نخواهد شد و بازیکنانی هستند که جایش را پر کنند . سه هفته ی دیگر بازیکن ولزی به میادین باز خواهد گشت . احتمالا ایسکو جای اورا در ترکیب بگیرد و خامس به سمت راست متمایل شود . جاییکه راحت تر هم هست .
کریم بنزما دیگر بازیکن غایب رئال خواهد بود . احتمالا چیچاریتو جای اورا در ترکیب خواهد گرفت . با توجه به بازی ضعیف بنزما در بازی رفت فقدان او هم آنچنان باعث ناراحتی کسی نشود . بازیکن مکزیکی در بازی قبلی رئال سرحال نشان داد . وی پس از مصدومیت بیل به زمین آمد و زمینه ساز گل رونالدو شد .
مشکل رئال جای دیگری است . در بازی رفت در همین مرحله ، در اکثر دقایق توپ و میدان در اختیار رئال بود . اتلتیکو هم با حضور میراندا و گودین در قلب خط دفاعی و دفاع چند لایه جلوی نزدیک شدن رئال به محوطه اش را میگرفت و چشم به ضد حملات دوخته بود .
سیمئونه نیز پس از بازی رفت گفت : ” رئال خیلی خوب شروع کرد . اوبلاک عالی بود . به خصوص روی موقعیت تک به تک بیل . اما ما به خوبی واکنش نشان دادیم و رفته به رفته بر بازی غالب شدیم . هرچه از دقایق بازی میگذشت به چیزی که از ابتدا مد نظر داشتیم نزدیک تر شدیم . “
در بازی های میان این دو تیم معمولا درصد مالکیت توپ 60به 40 به سود رئال است . زمانیکه که ضرورتی وجود نداشته باشد ، سیمئونه از بازیکنانش میخواهد تا زیاد دوندگی نداشته باشند و تعدیل نیرو کنند . مانند نیمه ی اول بازی رفت . سپس در دقایق لازم و حساس بازیکنان این تیم حتی به مالکیت توپ رو میاورند . مانند نیمه ی دوم بازی برگشت .
در بازی رفت اوبلاک سوپراستار بازی بود . با دو سیو فوق العاده و 4 سیو دیگر . رئال برای برتری در این بازی باید به 70 و حتی 80 درصد مالکیت توپ برسد . هرچند ثابت شده که مالکیت توپ برای هیچ تیمی برتری نمیاورد . اما تیمی که مالکیت توپ را دراختیار داشته باشد ابتکار عمل برای خلق موقعیت را بر عهده میگیرد .
برگ برنده ی رئال در این بازی رونالدو خواهد بود . بازیکنی که به نظر در اوج آمادگی به سر میبرد و امید اول گلزنی رئال خواهد بود .
یک بار دیگر ، چالش اتلتیکو پیش روی رئال است . این بار رئال موفق میشود یا نه ؟!