مرجع خبري رئال مادريد : یادم است که پس از شکست 4-0 کالدرون در فوریه گذشته یک کودک از کانون هواداران رئال در ناواسرادا به نزد من آمد و با ناراحتی گفت :” اقای رونکرو ، راست است که از حالا اتلتیکو بر پایتخت فرمانروایی می کند ؟ ” این شکست سنگین و روند ناکامی در دربی ها شدیدا ناراحت کننده بودند اما من سعی کردم که به آن پسربچه روحیه بدهم. به او گفتم که مهم لیسبون بوده است و دسیما تا همیشه در خاطر ما می ماند.
اما همه مادریدیسموها می دانستند که پس از 4-0 نباید این روند ادامه پیدا کند. هفت بازی ناکامی در دربی در تاریخ باشگاه ما چنان توهین آمیز بود که کم کم داشتیم نسبت به آینده نگران می شدیم. ما 14 سال طعم شکست به اتلتیکو را نچشیده بودیم اما حالا داشت تاریخ عوض می شد. به همین خاطر دربی چهارشنبه برای پایان این روند خطرناک خیلی مهم بود. زیباییش هم به همین بود که اتلتیکو را به شکلی جادویی با گل بازیکنی مثل چیچاریتو بردیم. کلیدش این بود که جای غایبان را پر کردیم و فوتبالی پرغرور و زیبا ارائه دادیم. این بار آنها نبودند که با جدیت ما را قورت بدهند ما آنها را خوردیم.
دیروز به یک دوست رئالی گفتم که زیباست که این پیروزی ساده همه ناکامی های هفت دربی قبلی را از بین برد. این جا فرمانروای اروپا حضور دارد. دنیا گل راموس در لیسبون و گل چیچاریتو در برنابئو را داد. شاید همشهری بتواند جنگ های کوچک را ببرد اما حالا از اتلتیکویی ها می پرسم : چه کسی فرمانروای پایتخت است ؟
توماس رونکرو