مرجع خبري رئال مادريد : مصدومیت های مودریچ ، بیل و بنزما ترکیب اولیه آنچلوتی برای بازی مقابل اتلتیکو را به هم ریخت. اما از یکشنبه صبح ، مربی ایتالیایی نقشه دومی را آماده کرد : استفاده از راموس در خط هافبک/ به همین خاطر با راموس در دفترش جلسه گذاشت و در مورد این نقشه پرسید. کاپیتان بدون مشکل گفت :” روی من حساب کن ، مربی”
این برنامه از یکشنبه ریخته شده بود اما مخفی ماند تا سیمئونه شگفت زده شود. هیچ تستی انجام نشد و حتی بقیه هم تیمی ها هم تا پیش از جلسه فنی قبل از بازی نمی دانستند که راموس در خط هافبک بازی می کند. برخی مثل په په خبر داشتند که در ترکیب اصلی قرار دارند اما از تغییر تاکتیکی مطلع نبودند. چهارشنبه ، آنچلوتی به بازیکن پرتغالی گفت که در طول بازی می تواند پستش را با راموس با هماهنگی دو طرف عوض کند.
آنچلوتی می دانست که این تجربه خطرناکی است. فصل گذشته در نیوکمپ این گزینه را تجربه کرد که چندی بعد آن را بزرگترین اشتباه تاکتیکی عمرش خواند. اما سبک بازی بارسا با اتلتیکو متفاوت بود. راموس در ضربات هوایی در خط هافبک تیم را پیش انداخت. او در این بازی بیش از 11 کیلومتر دوید و رکورد دار ترکیب بود و در کنار په په با 9 توپربایی بیشترین آمار را داشت. در پایان بازی راموس گفت که باید به خاطر این پیروزی از کارلتو تشکر کرد نه او.
جالب این جا بود که خدیرا ، ایارامندی یا لوکاس سیلوا هرگز برای آنچلوتی گزینه های مناسبی برای حضور در ترکیب این بازی نبودند. این سه هافبک با قیمت 62.9 میلیون یورو روی نیمکت نشستند تا یک مدافع وسط در ترکیب اصلی قرار بگیرد. این نشان می دهد که آنچلوتی شاید کمترین نقش را در خرید بازیکنانی داشته باشد که از نظرش کارآمد نیستند و خریدها با دیدگاهی به جز مسائل ورزشی انجام می شوند.