مرجع خبري رئال مادريد : خامس از مصدومیتش به بهترین شکل برگشته است. او شرایط بدنی خوبی دارد.  شماره 10 رئال مادرید در دو بازی مقابل اتلتیکو بیشترین دوندگی را در ترکیب رئال داشت. او 10736 متر در کالدرون و 10229 متر در برنابئو دوید یعنی در مجموع 20965 متر دوید.
خامس بالاتر از راموس با 20610 متر دوندگی قرار گرفت و 1136 متر هم بیش از کروس دوید. عملکردی که باعث شد که خامس در تیم برتر هفته چمپیونزلیگ هم قرار بگیرد و از تلاش ها و دوندگی او تقدیر کند.
خامس 9 روز پیش مقابل گرانادا برگشت که عملکرد بی نظیری داشته است. او مقابل گرانادا سه پاس گل داد ، سه روز بعد در مقابل رایو گل زد و چند روز پیش هم برابر مالاگا یک گل عالی زد. او در مقابل رایو با 11289 و مقابل مالاگا با 11421 متر دوندگی بهترین آمار را در ترکیب رئال داشت.
خامس در بازی برگشت مقابل اتلتیکو در جناح راست بازی کرد که گل هم با حرکت او و پاسش برای رونالدو ساخته شد. همکاری او با راموس و کروس در مرکز خط هافبک بیشتر بود و گاهی نقش بیل را هم ایفا می کرد. او در طول بازی دو بار شوت زد که میانگینش در رئال 1.3 در هر بازی است. سه سانتر به محوطه جریمه داشت که میانگینش 3.1 در هر بازی است. او از فرصت نبود بیل استفاده کرد تا در دقیقه 26 کاشته  ای را بزند که با فاصله ای اندک از بالای دروازه به اوت رفت.