مرجع خبری رئال مادرید : وقتی بحث هادر مورد افت رونالدو را می شنوم نمی دانم بخندم یا گریه کنم. نمی دانم که این بحث ها از کجا شروع می شوند چرا که این بازیکن اخیرا بیشتر در خدمت تیم است و آمار پاس گلهایش بیش از گلهایش بوده است. در همین شرایسط برخی ها هستند که می گویند که با هم تیمی هایش گلها را جشن نمی گیرند ، با رسانه ها صحبت نمی کند ، بها ین که چیچاریتو می درخشد حسادت می کند ، دلش برای بیل با بنزما تنگ شده است ، نگران فاصله اش با مسی در جدول پی چی چی است … این که خسته شده یا مصدوم شده و بحث های غیرضروری شدیدی که اخیرا ایجاد شده اند.

فارغ از هر نظری ، کریستیانو اکنون بازیکنی است که نقش بسیار مهمی در تیم دارد. او در خدمت تیم است و در لحظات مهم فراتر از هر گونه منافع شصی فداکاری می کند ، کمتر تکروی می کند و حضورش مایه رعب حریفان است. از ارزشهای چیچاریتو چیزی کم می شود اما بازیکن مکزیکی در حالی در دربی گل زد که همه چیز برایش آماده بود. این حرکت با کار خامس و به خصوص پاس گل بی نظیر رونالد آغاز شد. گلی که به نیمه نهایی چمپیونزلیگ ختم شد. دیروز رونالدو مقابل سلتا گل نزد و تیرک مقابلش قاومت کرد اما حضورش برای پیروزی کاملا تاثیرگذار بود. بدین ترتیب رئال در لالیگا زنده ماند. کریستیانو را نه در بحران می بینم و نه از نظرم آمار گلهایش افت کرده اند. او اکنون آقای گل لالیگاست ، آن هم در مقابل مسی که شدیدا با انگیزه است و با این وجود سه گل از بازیکن پرتغالی بی نظیری است. گریزمن که شرایط بی نظیری دارد 17 گل تا رونالدو در جدول گلزنان فاصله دارد.

نمی دانم. شاید ما بدعادت شده ایم و انتظار داریم که رونالدو در هر دقیقه حضورش در زمین گل بزند. به همین خاطر می گویم که بحث ها در مورد شرایط رونالدو نه به خنده ام می اندازد و نه باعث گریه ام می شود. شاید ارزش رونالدو وقتی مشخص می شود که دیگر در تیم نباشد. زمانی که بازنشسته شود می فهمیم که چرا حالا از بازی او لذت برده ایم. رونالدو مثل مسی بازیکنی نیست که یک دوره خوب باشد و افت کند. حریفان هم این را می دانند. انگیزه دو برابر هر بازیکنی است و قوایش از هر بازیکنی بالاتر است و می تواند که از پس از مشکلات بر بیاید. به یاد بیاوریم که مدافع عنوان قهرمانی لالیگا نه رئال کریستیانوست نه بارسای مسی … بلکه اتلتیکوی چولوست. مربی آرژانتینی اکنون بیش از همیشه مورد اعتماد است. البته این بحث مربوط به حال نیست. اما نکته این جاست ، قرار نیست که همیشه ببری ، گل بزنی و خوب بازی کنی. غیرممکن است که چنین تفکری داشته باشی ….

آمالیو موراتایا