مرجع خبري رئال مادريد : خامس رودریگز به عنوان پدیده جام جهانی به رئال آمد و حالا در برنابئو با آماری درخشان خودش ر نشان می دهد.
این بازیکن در لالیگا یازده گل زده و ده پاس گل داده است. از این حیث بالاتر از سوارز است. بازیکن اروگوئه ای یازده گل زده اما هفت پاس گل داده است.  البته اگر همه مسابقات را حساب کنیم سوارز با 19 گل و شانزده پاس گل از خامس پیش است.
خامس از بهترین آمار گلزنیش که در پورتو در فصل 12-2011 با چهارده گل بود پیشی گرفته است. این بازیکن امسال 39 بازی داشته که 15 گل زده و 13 پاس گل داده است.
اوزیل امسال در آرسنال در 26 بازیش 9 گل زده و 9 پاس گل داده است و دی ماریا در 331 بازی 4 گل و 12 پاس گل ثبت کرده است. این دو بازیکنانی بودند که در دو سال اخیر از رئال جدا شدند و هم پست خامس به شمار می رفتند. ایسکو ، رقیب فعلی خامس در ترکیب هم در 47 بازی خود 5 گل زده و 13 پاس گل داده است. این بازیکن در حال حاضر جدی ترین رقیب مثلث هجومی رئال یعنی بی بی سی از نظر تاثیرگذاری به شمار می رود.
امسال در زمان حضور خامس در ترکیب ، رئال 80 درصد بازیهایش را با برد پشت سر گذاشته است یعنی 31 بازی از 39 تا را. بدون او 8 تا از 13 تا یعنی 60 درصد را برده است.