مرجع خبری رئال مادرید : سرخیو راموس در شبی که تیمش 2بر1 مغلوب شد شب بدی را پشت سر گذاشت . به طوریکه خود اعتراف کرد : ” از نظر فردی بازی خوبی نداشتم . ” بعد از اینکه در پست غیر تخصصی خودش یعنی خط هافبک بازی کرد . البته از نظر دفاعی زیاد عملکرد بدی نداشت چراکه 4تکل و سه توپ ربایی موفق داشت . ولی از نظر تهاجمی کاملا منفعل بود . گل اول یونتوس در فضای خالی پشت سر او به ثمر رسید . در این فضا توز پاس مارکیزیو را دریافت کرد و به سمت دروازه ی رئال شوت زد که با دفع ناقص کاسیاس و گل ریباند موراتا همراه شد . شعاع حرکتی او نیز کاملا درهم و نامنظم بود همانطور که در تصویر زیر که توسط سایت 2-4-4 منتشر شده است مشخص است .
ایده ی حضور راموس در خط میانی از بازی برگشت مرحله ی قبل همین مسابقات و در مقابل اتلتیکو شکل گرفت . سپس در مقابل سویا و در نهایت در بازی دیشب مقابل یوونتوس . اما در بازی سویا راموس کاملا محو در جریان بازی بود و عملکرد دیشب او هم که بدتر از بازی سویا بود . این شاید به خاطر دوندگی بیشتر بازیکنان یوونتوس هم بود چرا که از نظر میانگین تیمی آن ها 7.7 کیلومتر بیش از رئال دویدند . طبق نمراتی که آس به بازیکنان رئال داده ، راموس در کنار کارواخال و واران و مارسلو و بیل کمترین نمرات را کسب کردند
البته نباید تمام تقصیرات را گردن راموس انداخت . مربی هم در اتخاذ این ترکیب و پست نا متعارف راموس مقصر است . بعد از بازی نیز از راموس حمایت کرد و گفت : ” تمام تلاشش را کرد . ” اما سوال اصلی این است . باشگاهی که در دو سال اخیر در پنجره ی نقل و انتقالات 300 میلیون یورو خرج خرید بازیکنان کرده از جمله 49 میلیون یورویی که صرف خرید هافبک دفاعی شده ، چطور به جایی رسیده که باید از یک بازیکن غیر تخصصی در این پست بازی بگیرد . ایارامندی که با 30 میلیون یورو و در فصل گذشته به رئال پیوست گرانترین بازیکنی است که در این پست خریداری شده و هرگز نتوانسته در حد قیمتش ظاهر شود . وقتی او در سوسیداد بود بهترین بازی ها را از خود به نمایش گذاشت به طوریکه سران رئال را مجاب به خریدنش کرد . اما هرگز نتوانست شبهی از آن درخشش را در مادرید تکرار کند . البته تا قبل از نمایش افتضاحش مقابل دورتموند که میتوانست منجر به حذف رئال شود به صورت چرخشی بازی میکرد ولی پس از آن به نیمکت میخکوب شد و یا در بهترین حالت در دقایق انتهایی بازی های نه چندان مهم بازی کرد .
خرید دیگر در این پست لوکاس سیلوای 22 ساله ی برزیلی است که از تیم قهرمان برزیل ، در پنجره ی نقل و انتقالات زمستانی اخیر و با 13 میلیون یورو به رئال پیوست . اگرچه او در زمین بهتر از ایارامندی نشان داده ولی هنوز استعدادی که از او انتظار میرفت شکوفا نشده . شاید چون وقت کافی برای تطبیق با فوتبال اروپا را نداشته است . با این دقایق کمی که داشته انتظار نمیرود که در بازی های حساس این چنینی که سرنوشت تیم در فصل تعیین میشود به او اعتماد شود .
خرید بعدی در این پست کاسمیروی 6 میلیونی بود که هم اکنون به پورتو قرض داده شده است . اگرچه در دور برگشت مقابل بایرن او و تیمش خیلی بد بودند ولی با عملکردی که از خود نشان داده ، میتوان او را برای حضور در لیست فصل بعد تیم شایسته دانست .
اما مهم زمان حال است . با عملکرد ضعیف ایارامندی و عدم اعتماد به لوکاس سیلوا و سامی خدیرایی که پس از بازی افتضاحش مقابل شالکه در شکست 4-3  مفقودالاثر شده ، آنچلوتی مجبور به استفاده از راموس در این پست است . ستاره ی رئال لوکا مودریچ در بای مقابل مالاگا مصدوم شد و در بهترین حالت به بازی فینال احتمالی چمپیونزلیگ میرسد . بازیکن خلاق کروات ، بازیکن مهمی در ترکیب رئال به شمار میرود . چرا که باهوش و خوش تکنیک است و پاس های کلیدی میدهد . اخیرا نیز از نظر تدافعی به بهترین شکل ممکن کار میکند . بدون او انگار چرخ رئال پنچر است .
اگر با وجود نقص های نامبرده رئال هنوز سر پا ست به خاطر خط حمله ی قدرتمندش است . بازی های اخیر مقابل سلتاویگو و آلمریا و سویا گواهی بر این مدعاست . در تورین اوضاع برای تیم آنطور که همیشه پیش میرفت پیش نرفت . ولی هنو هم امید های رئال با تک گل رونالدو زنده باقی ماند تا بازی برگشت فرا برسد.
شاید هیچکس فکرش را نمیکرد تیمی به عظمت رئال مادرید به این روز بیفتد و با خرج های هنگفت میلیونی در مهمترین پست فوتبال روز دنیا دست و بالش بسته باشد . شاید آلونسو هم بی تقصیر نباشد . بازیکنی که در روزهای آخر نقل و انتقالات تابستانی ساز جدایی کوک کرد . اما باز هم این رئال مادرید است و ثروتمندترین باشگاه دنیا . آن هم در مرحله ی نیمه نهایی جامی به عظمت لیگ قهرمانان اروپا .
امید هنوز زنده است . گل زده ی رئال در خانه ی حریف امید ها را زنده نگه داشت . در بازی برگشت کریم بنزما هم آماده ی بای کردن خواهد بود . اما حتی اگر تیم کارلو آنچلوتی به فینال صعود کند ، سیستم نقل و انتقالات این تیم باید تغییری اساسی کند .
نیک دورینگتون – بلیچر ریپورت