درباره دو مهاجم قرضی و حال حاضر منچستر یونایتد، ( چیچاریتو – رادامل فالکائو) صحبت هایی به گوش می رسد که آن را در زیر خواهید خواند.
هر دو تیم درباره ی آن ها، نگاه خاص و ویژه ای دارند و می خواهند تا با تجدید نظر دوباره در تابستان، آن دو را در تیمشان نگه دارند، اما آینده یکی از این مهاجمان منحصر به فرد، نا معلوم است و در برزخ میان دو تیم قرار دارد.
پس از شکست 0-3 شیاطین سرخ به اورتون، بازی ضعیف رادامل فالکائو، بیش از پیش به چشم آمد، در حالی که در آن سوی میدان خاویر هرناندزی که به عنوان بازیکن قرضی از اولتد رافورد به جمع مادریدی ها پیوسته، در لالیگا عملکرد فوق العاده ای را داشت و با دو گلی که به ثمر رساند باعث شد تا تیمش در مقابل سلتاویگو به پیروزی شیرینی برسد و2-4 این تیم را شکست دادند.
درواقع او که همیشه در این فصل، نقش جانشین کریم بنزما را در تیم داشت، پس از مصدومیت او، فرصت بازی کردن بیشتر را در تیم پیدا کرد و با عملکرد خوبی که در چمپیونز لیگ هفته گذشته داشت، توانست گل قانع کننده ای را به ثمر برساند و تیمش را در بازی با اتلتیکو مادرید برنده کرد.
پس از موفقیت هایی که هرناندز در این روزها برای مادریدی ها کسب کرده، اکنون هواداران رئال مادرید در این فکر هستند که آیا چیچاریتو از عهده این کار بر می آید تا بتواند توسط کارلو آنجلوتی بیشتر بازی کند یا این که این مهاجم پس از آن دو بازی که فوق العاده ظاهر شد، باید به منچستر یونایتد برگردانده شود.
بنابراین آیا هرناندز هنوز جایگاهی در منچستر دارد؟
با این حال لوئیس فن خال سرمربی شیاطین سرخ احتمال بازگشت خاویر هرناندز به تیمش را رد کرد، و در باره ی او و فالکائو این گونه اظهار نظر کرد:
آینده چیچاریتو؟
من قبلا در ابتدای فصل او را به تیم دیگری فرستاده ام، من همان حرف را درباره دنی ولبک هم گفتم، تو دوباره یک بازیکن تعویضی هستی و فکر نمی کنم این برایت خوب باشد. او افزود:
“وقتی شما گلی به ثمر می رسانید- همان طور که برای رئال مادرید گلزنی کرده است، آیا به طور ناگهانی فرق می کنید؟ نه من این طور فکر نمی کنم.”
با این حال این مربی هلندی درب ها را به روی رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی خود باز گذاشت، ( بازیکنی که به صورت قرضی از موناکو در اولتد رافورد توپ می زند.) و گفت:
” من نمی توانم همان حرف ها را هم به او بزنم، چرا که فالکائو کیفیت بازی کردن را دارد.”
اما چرا فن خال مخالف حضور چیچاریتو برای بازگشت دوباره او به منچستر است؟
با این حال این بازیکن مکزیکی دقیقا همان ویژگی هایی که این مربی هلندی از یک بازیکن می خواهد را دارد و یونایتد هم به یک بازیکن که مانند هرناندز باشد، احتیاج دارد، بنابراین چرا در حالی که قرارداد قرضی او با رئال مادرید که در پایان فصل به اتمام می رسد، مسئولان منچستر نمی خواهند او را دوباره به اولتد رافورد برگردانند؟ این سوالی است که اکنون پاسخی ندارد.
در بازی مقابل اورتون، رونی و فالکائو قطعا بی حال بازی کردند و جای خالی چیچاریتو و دنی ولبک بیش از پیش در گودیسون پارک احساس شد.
به علاوه، این نکته به خوبی قابل ملاحظه است که وقتی تیم ها در مقابل منچستر حاضر می شوند، بازی بسته ای را انجام می دهند و آن ها را تحت فشار قرار می دهند، و در آن موقع فن خال سعی و تلاش می کند راه و چاره ای پیدا کند تا آن تیم ها را شکست دهد، به مانند بازی با اورتون.
او در نیمه دوم فالکائو را به بازی فرستاد و این تعویض تحت تاثیر وین رونی قرار گرفت که مصدوم شده بود و از زمین بیرون رفت و او هم به اندازه کافی تحرکی از خود نشان نداد.
منچستر اکنون به کسی احتیاج دارد تا بتواند با خطوط دفاعی تیم ها مقابله کند تا بتواند پیروز شود، تا اندازه ای وین رونی از عهده این کار بر می آید، اما وقتی که شیاطین سرخ گلزن قابل اعتمادی ندارند، در غیاب او چگونه این اتفاق باید رخ دهد؟
یکی از بهترین مهاجمانی که می تواند این نقش را به خوبی ایفا کند، دنی ولبک است، که حتی می تواند برای دیگر هم تیمی هایش به خوبی ایجاد فضا سازی کند.
به علاوه، نکته مهم و گیج کننده آنجاست که چرا مسئولان منچستر تصمیم گرفتند با قراردادی چهار ساله، او را به آرسنال بفروشند؟
با این حال فن خال قصد دارد تا در تابستان، تغییراتی را در پست حمله تیمش ایجاد کند که فالکائو و فان پرسی می توانند بازیکنان خروجی از تیم باشند، و آن به این معنا است که حداقل یکی از این دو مهاجم، باید قبل از آن که فصل جدید شروع شود، از تیم جدا شود، که در آن صورت هرناندز یکی از آن کسانی خواهد بود که واقعا می تواند به عنوان جایگزین فوری، آماده حضور در تیم شود و در پست مهاجم مرکزی بازی کند.
تنها یک سال از رفتن چیچاریتو می گذرد، به این ترتیب اگر او قرار باشد تا برای همیشه از منچستر جدا شود، باید مسئله ی فروشش در تابستان قطعی بشود.
با این وجود گزارش شده است که شماری از تیم های لیگ برتری به جذب او علاقه مند هستند و همچنین کهکشانی ها در پی آن هستند تا قرارداد او را دائمی کنند، و بر باور رسانه ها، مادریدی ها حاضر هستند 20 میلیون یورو به او پیشنهاد دهند، که آن به خاطر عملکرد خیره کننده او در دو بازی آخرش است.
اگرچه او قابل مقایسه با رونالدو- بنزما- خامس رودریگز- راموس- ایسکو- واران و گرت بیل نیست، و نمی تواند به مانند آن ها فیکس بازی کند، اما کارلو آنجلوتی ایتالیایی در این باره می گوید:
“من تیم کاملی دارم که فقط یازده نفر از آن ها می توانند بازی کنند که چیچاریتو نیمکت نشین است، و درباره یک مسئله دیگر هم باید بگویم که او آن قدر که برای ما خوب است و به درد ما می خورد، برای یونایتدی ها بر خلاف این است، منچستر به او احتیاجی ندارد و خود او هم بر این باوراست، اما اگر می خواست تا در اولتد رافورد بماند و فرصت بازی کردن بیشتری را هم در اختیار می داشت، باید تلاش و مبارزه زیادی می کرد تا فن خال به او اجازه بازی کردن می داد.”
( با این حال هرناندز 26 ساله مهاجمی که آن مربی هلندی می خواست نبود و اعتقادی هم به او نداشت، اما چیچاریتو می توانست بهترین بازیکنی باشد که او بهش احتیاج داشت، و در پروژه بزرگ آماده سازی منچستر در این فصل حضور داشته باشد)
مقاله : گراهام روتون
مترجم: سینا طاهرخانی