مرجع خبري رئال مادريد : مطبوعات کاتالونیا پس از حذف توسط یوونتوس به رئال متلک انداختند :” نه لالیگا ، نه کوپا و نه چمپیونزلیگ. رئال امسال سه گانه را جمع کرد اما سه گانه ناکامی ها.” ایتالیایی ها از یووه تمجید کردند و انگلیسی ها از گرت بیل انتقاد کردند. اوله آرژانتینی هم تیتر زد :” ثروتمندترین باشگاه در مقابل محصول آکادمی خود زانو زد.”
موندو دپورتیوو:” رئال نه لالیگا را گرفت ، نه کوپا و نه چمپیونزلیگ. رئال امسال سه گانه کرد اما نه سه گانه جامها بلکه سه گانه ناکامی ها. در آغاز سال با کوپا وداع کردند ، هفته گذشته عملا با لالیگا و دیشب با چمپیونزلیگ. رئال مادرید باید فینال را از طریق تلویزیون ببیند. اگر مورینتس با موناکو در سال 2004 توانست رئال را حذف کند ، دیشب موراتا این کار را تکرار کرد. رئال باز هم چوب گل نزدنش را خورد. قوای هجومی این تیم در لحظات مهم فصل بی اثر بوده است.”
اسپورت:” موراتا ، رئال مادریدش را در ساحل نگه داشت. رئال مادرید پشت در فینال ماند چرا که نتوانست نتیجه ای بهتر از مساوی را مقابل یوونتوسی بگیرد که با لیاقت رقیب بارسا در فینال خواهد بود. تیم آنچلوتی چوب ترسش از گل خوردن را خورد. پس از گل موراتا ، رئال ویران شد و فینال رنگ سفید و مشکی خواهد داشت. تلاش ها ناکام ماندند و رئال هرگز بوفون را تحت فشار نگذاشت.”
گاتزتا دلوا اسپورت ایتالیا:” موراتا رئال مادریدش را حذف کرد. یوونتوس تا آخرین لحظه تلاشش را کرد. مسی منتظر باشد. دید که چه بر سر رونالدو آمد ؟ یوونتوس پس از دوازده سال به فینال چمپیونزلیگ برگشت ، 9 سال پیش آنها به سری بی سقوط کردند. گل موراتا ، بازیکن سابق رئال که خوشحالی نکرد تاثیرگذار بود.”
اکیپ فرانسه :” یووه تاج را از رئال مادرید گرفت. تعلیق ، موقعیت ، جدیت … نیمه نهایی در سطح انتظارات بود. رئال مادرید شوتهای زیادی زد اما دقت نداشت. یوونتوس فرصتی که در اختیار موراتا بود را از دست نداد. مثل یک گرت بیل بی اثر ، رئال با بی نظمی واکنش نشان داد. یونتوس می توانست پیروز شود اما کاسیاس مقابل مارکیسیو و پوگبا پیروز بود. آنها که در لالیگا از بارسا فاصله گرفته اند از تورنمنت محبوبشان هم حذف شدند.”
متروی انگلیس:” گرت ناکام. رئال مادرید از چمپیونزلیگ در یک شب دردناک دیگر از گرت بیل اوت شد. کسی که توسط هواداران برنابئو مقصر شناخته شد. در حالی که بارسا در مسیر بردن لالیگا و چمپیونزلیگ است ، فصلی که ممکن است آخرین فصل گرت بیل در اسپانیا باشد یک کابوس برای او بود. پس از آن که دو موقعیت را از دست داد توسط هوادارانش هو شد. چلسی و یونایتد منتظرش هستند.”
میرور انگلیس:” موراتا مقابل تیم سابقش گل صعود را زد. یل با تمام فشاری که آورد سه موقعیت مسلم را برای ساکت کردن منتقدان در برنابئو از دست داد.”
گاردین انگلیس:” موراتا به رئال ضربه زد تا یووه را به فینال برساند. آلگری گفته بود که 95 دقیقه خیلی طولانی است و این را نشان داد. بانوی پیر در راه برلین برای تقابل با بارسلونا. هدف رئال این بود که جلوی گلزنی یووه را بگیرد اما ناکام ماندند.”
اوله آرژانتین :” حالا به سمت بارسا. دوئل مسی – ته وز. مثل یک پارادوکس ، رئال مادرید مولتی میاردر ، قدرتمندترین باشگاه با ثروتی که می تواند چند تیم بزرگ بسازد از فینال چمپیونزلیگ بازماند. قدرتمندترین ها مقابل یکی از محصولات اکادمیشانزانو زدند. قانون بازیکن سابق براتی همه دردناک است. موراتا دو تا از مهمترین گلهای دوران فوتبالش را زد. یووه 6 ژوئن به فنیال می رود.”
گلوب اسپورت برزیل:” جوانی که مرد شد. تا ژوئن ، موراتا بازیکن رئال بود. او شخصیت کهکشانی نداشت پس فرصت پیدا نمی کرد. باشگاه نتوانست از چمپیونزلیگش دفاع کند. سوپر کلاسیکو مقابل بارسا رویای همه کسانی که منتظر بازی قرن بودند را به هم ریخت.”
رکورد مکزیک :” یوونتوس ال کلاسیکو را از ما گرفت. یموه در برنابئو از رئال تساوی یک گله گرفت و امید دیدن ال کلاسیکو در فینال چمپیونزلیگ را به هم زد. تساوی پر هیجان در دقیقه 57 به لطف گل موراتا. بیل یک ضربه سر را در موقعیتی از دست داد که شرایط می توانست کاملا عوض شود. هواداران بدین ترتیب بیش از پیش از او دلخور شدند.”
ESPN از آمریکا :” یوونتوس عادلانه رئال را حذف کرد. رئال فقط یک ساعت دوام آورد. پس از تساوی تلاشی برای پیروزی نداشتند. میزبان توپهای زیادی از دست داد ، پرس کرد و پرس کرد اما نتوانستند که مقابل یک دفاع منظم دوام بیاورند. تلاششان برای عصود کافی نبود. این یک پایان دوران برای رئال بود. در پائیز بی نظیر بودند اما حالا شخصیت هایشان از آنچلوتی گرفته تا بقیه نامطمئن هستند.”