پردراگ (پدخا) میاتوویچ ( متولد 19 ژانویه 1969 در تیتو گراد ، مونته نگرو ، جمهوری یوگسلاوی) یک بازیکن سابق صربستان – مونته نگرویی است که فعلا مدیر ورزشی رئال مادرید است . او یکی از بهترین بازیکنان کشورش در دهه ی 1990 بوده است .

در سطح باشگاهی میاتوویچ برای شش باشگاه : بوداچ نست پودگوریکا ، پارتیزان ، والنسیا ، رئال مادرید ، فیورنتیا و لوانته بازی کرده است . در سطح ملی میاتوویچ 73 بازی بلی و 28 گل زده دارد او در جام جهانی 1998 و یورو 2000 حاضر بوده است .
او یک بازیکن تکنیکی است و گل به یادمانی را در تیم رئال مادرید در فینال چمپیونز لیگ 1998 به ثمر رسانده است و به همراه رئال مادرید این جام را پس از 32 سال انتظار کسب کرده است .

عرصه ی باشگاهی :
پارتیزان :
در تابستان 1989 در هالی که 20 ساله بود پیش از آن که با پیشنهاد میرکو مرجانوویچ مدیر پارتیزان مواجه شود علاقه ی بسیاری به حضور در هایدوک اشپیلت داشت .
اولین فصل میاتوویچ با یک گل در پانزده بازی چندان چشمگیر نبود . فصل بعدی یعنی 91-1990 بسیار بهتر بود چرا که میاتوویچ عضوی از تیم شد و در 33 بازی که در آن حضور داشت 14 گل به ثمر رساند . هرچند که آنها از رقابت با ستاره سرخ بلگراد بازماندند و دوم شدند و نتوانستند راعی لیگهای اروپایی شوند .
پس از ان میاتوویچ پیشرفتش را ادامه داد و به همراه پارتزیان و به رهبری ایویکا اوسیم در فصل 92-1991 قهرمان لیگ شد و راهی جام باشگاه های اروپا شد . او در این سال موفق به کسب عنوان برتربن بازیکن یوگسلاو شد .
پیش از آغاز فصل 92-1993 جمهوری یوگسلاو تجزیه شد ئ لیگ جدیدی شامل تیمهایی از صربستان و مونته نگرو تشکیل شد . میاتوویچ در فصل بعد هم به پارتیزان کمک کرد که در رفابت با ستاره سرخ موفق شود و لیگ یوگسلاوی را برنده شود .
پس از آن میاتوویچ تماسهایی با باشگاه های بزرگ اروپا همچون رئال مادرید ، اتلتیکوو یوونتوس داشت . هر چند که آنها تمایل او را جذب نکردند و او در تابستان 1993 راهی والنسیا شد . رامون مندوزا رئیس وقت رئال مادرید بعدها فاش کرد که ناکامی روبرت پروسینچکی به این دلیل بود که نگران بود یوگسلاو جوان موفق نشود .

والنسیا:
میاتوویچ اولین بازی لالشگایش را در 5 سپتامبر 1993 برابر رئال اوویدو انجام داد و بلافاصله به عضوی از ترکیب گاس هیدینک تبدیل شد . او توانست 35 باز در لیگ حضور یابد و 16 گل به ثمر برساند .
بعد از تثبیت جایگاهش او عنوان برترین بازیکن سال اسپانیا را در سال 96-1995 برنده شد . او در این سال با 28 گل زده در 40 بازی والنسیا را به مقام دوم رساند هر چند که او در بعضی بازها به عنوان بازیساز به میدان می رفت .
درخشش او از دید وکیلان رئال مادرید پنهان نماند که حالا تحت مدیریت لونزو سانز بود . تلاشها پس از سه سال برای به خدمت گذفتن میاووچ آغاز شد .

رئال مادرید :
سرانجام میاتوویچ در 27 سالگی راهی پایتخت اسپانیا شد . این اتفاق در تابستان 1996 رخ داد . او در رئال مادرید به عنوان مهاجم/ بازی ساز بازی می کرد . تحت رهبری فابیو کاپلو ، آنها در هر 38 بازی لیگ خوش درخشیدند تا با زوج شوکر – میاتوویچ این تیم قهرمان فصل 97-1996 شود . شوکر با 24 گل و میاتوویچ با 14 گل بسیار موفق نشان دادند .
فصل بعدی در رئال چندان موفق برای میاتوویچ نبود و هنوز از این فصل به بدی در خاطر او یاد می شود . او علیرغم مصدومیتهای مداومش در 24 فرصت بازی که بدست آورد 10 گل به ثمر رساند . فرناندو مورینتس 21 ساله که از ساراگوسا به رئال مادرید آمده بود جای او را گرفت و داور شوکر نیز نیمکت نشین شد . در این فصل بارسلونا با بازیکنانی همچون سونی اندرسون ، لوئیز فیگو و لوئیس انریکه آنها را از کسب لیگ بازداشت هذ چند که آنها توانستند در پایان فصل چمپیونزلیگ را پس از 32 سال به برنابئو بیاورند . رئال در می 1998 یوونتوس را در آمستردام آره نا شکست داد . میاتوویچ اولین گل آن فصل خود را در چمپیونزلیگ با یک ضربه ی زیبا به ثمر رساند .
پس ازنمایش ضعیفش در تابستان 1998 در جام جهانی 1998 به مادرید بازگشت اما این آخرین فصل حضورش در مادرید بود چرا که قراردادش تمدید نشد . تیم جدید شامل مربیانی همچون کاماچو و هیدینگ بود که به او اعتقادی نداشتند . رائول و مورینتس زوج جدید رئال مادرید بودند و جایی برای میاتوویچ در تیم نبود . هر چند که نمایش میاتوویچ نیز در این فصل غیر قابل دفاع بود . با جدایی گاس هیدینک از باشگاه نیز وضع برای میاتوویچ بهتر نشد . پس از آن که تحت رهبری جان توشاک رئال در مرحله یک چهارم چمپیونزلیگ در برابر نمایش شوچنکو در دینامو کیف مغلوب شد (میاتوویچ در دو بازی نمایش نسبتا خوبی داشت) و از کسب لیگ نیز بازماند تحولات در مادرید آغاز شد آنها با به خدمت گرفتن نیکولاس آنلکای 20 ساله از آرسنال جا را برای میاتوویچ تنگ کردند و مدیریت تیم تصمیم گرفت که دلبریهای میاتوویچ 30 ساله را فراموش کند و او را به فیورنتینا بفروشد .

فیورنتینا :
در فلورانس ، میاتوویچ زیر رهبری جیووانی تراپاتونی و به همراه گابریل باتیستوتا و انریکو کیه زا بازی کرد . از خوش اقبالی او تراپاتونی به هر سه مهاجم علاقه ی زیادش داشت و در آن فصل به هر سه بازیکن بازی داد .

عرصه ی ملی :
همزمان با ترانسفر میاتوویچ از والنسیا به رئال مادرید تیم ملی یوگسلاوی پس از چهار سال محرومیت تشکیل شد و میاتوویچ به این تیم دعوت شد و وظیفه ی خود را به خوبی انجام داد . در اواخر سال 1997 او یا یک نمایش خیره کننده در برابر مجارستان ( هت تریک در بوداپست و 4 گل در بازی برگشت در ماراکانا) این تیم را راهی جام جهانی 1998 فرانسه کرد .
جام جهانی 1998 :
انتظارات در جام جهانی 1998 از این تیم براورده نشد . تیم یوگسلاوی علیرغم ستاره های بزرگ اش در سراسر اروپا کاری از پیش نبرد . میاتوویچ پیش از شروع این تورنمنت در فینال چمپیونزلیگ 1998 درخشیده بود . نمایش او دور از انتظار بود ، او در 4 بازی تنها یک گل در مرحله ی گروهی برابر آلمان یه ثمر رساند که ابتدا این بازی به نام دیان استانکوویچ نهاده شد و پس از بازبینی این گل به نام او ثبت شد . او در مرحله یک شانزدهم یک پنالتی را برابر هلند از دست داد که یوگسلاوی علیرغم مصدومیت ادگار داویدز بازیکن هلند این بازی را واگذار کرد .
راه یورو 2000 :
در آغاز مرحله راهیابی به یورو 200 میاوویچ به طور اتوماتیک توسط میلان زیوادینوویچ به این تیم دعوت شد . در همین مرحله با وویادین بوشکوف جای زیودانوویچ را گرفت که این با مخالفت میاتوویچ و چند بازیکن کلیدی دیگر این تیم انجام شد . سرانجام مربی در بازی برابر کرواسی در اکتبر 1990 به او بازی نداد که سرانجام میاتوویچ به طور تعویضی وارد زمین شد و با یک ضربه ی آکروباتیک گل اول را زد . سرانجام این بازی 2 بر 2 شد که باعث راهی شدن یوگسلاوی به جام باشگاه های بلژیک و هلند 2000 شد .
یورو 2000 :
در هنگام حضور این تیم در یورو 2000 ، میاتوویچ 31 ساله بود و در فیورنتینا حضور داشت و از انتظاراتی که دو سال قبل تر در جام جهانی از او می رفت آزاد بود . او در هر چها بازی یوگسلاوی خضور داشت و با ظهور ساوو میلوشویچ او در این چهار بازی گلی نزد تا غیر موثرترین بازیکن این تیم در این تورنمنت لقب بگیرد .

پس از فوتبال :
بعد از بازنشستگی در 2004 ، میاتوویچ زندگی در والنسیا را ادامه داد و به مدیر برنامه بودن روی آورد .
در ژوئن 2006 ، او با رامون کالدرون کاندیدای ریاست رئال مادرید جفت شد و وقتی که کالدرون این رقابت را برد ، او در دوم جولای 2006 به عنوان مدیر ورزشی باشگاه به این تیم بازگشت که در 20 می 2009 از کارش استعفا داد . او در دوره مدیریتش در رئال مادرید به دو لالیگا رسید و آرین روبن را که یکی از بهترین هافبک چپ های جهان بود را به خدمت گرفت ، اما در عملی کردن وعده خود برای خرید کریستیانو ، کاکا و فابرگاس ناکام ماند . نیستلروی ، هیگوائین ، اشنایدر ، محمد دیارا ، مارسلو و فن در فارت دیگر خریدهای قابل توجه او بوده اند.

شخصی :
زندگی شخصی میاتوویچ توسط النا کارامان سوسیالیست همسر وی در بلگراد به چاپ رسیده است . آنها در اوایل سال 1990 به مدت 1.5 سال با هم ازدواج کردند و پیش از طلاق دو بچه از خود به جای گذاشتند . او هر از چند گاهی به تماشای بازی های تیم بیسبال لوس آنجلس داگرز می رود تا دو بچه اش لوکا و آندره یا را ببیند .
او یکی از معترضان ناتو بود که در این جنگ خانه ای را از دست داد . او پنج میلیون از هواداران رئال مادرید از را با خود داری از بازی برابر آلاوز ذر آوریل 1999 را خوشحال کرد .
در این سالهای پس از طلاقش ، میاتوویچ با آنتا میاتوویچ مدل فشن ازدواج کرد که از او سه دختر به نامهای: نادا ، نینا و لولا دارد .