کریستین پانوچی بدون شک یکی از بزرگ ترین بازیکنان فوتبال ایتالیاست که پس از بازی در هشت تیم جنوا ، آث میلان ، رئال مادرید ، اینترمیلان ، چلسی ، موناکو ، رم و پارما بالاخره با دنیای فوتبال وداع گفت .

پانوچی در کارنامه اش همیشه قهرمانی 1998 در رئال مادرید را با نیکی یاد کرده است :” این بزرگترین افتخار من بود ، هیچ بازیکن ایتالیایی دیگری نتوانسته بود که به آن دست یابد .”

پانوچی به رئال مادرید آمد تا قهرمان جهان شود . عضوی از میلان فابیو کاپلود بود که بارسلونای کرویف را در سال 1994 در فینال آتن با نتیجه 4-0 در هم کوبید و در سن 21 سالگی در کناز اسطوره هایی همچون تاسوتی ، گالی و مالدینی بازی می کرد .

چندی پیش از پیوستنش به رئال مادرید از پرواز بازگشت ایتالیایی ها از بازیهای آتلانتا باز ماند و از مرگ حتمی نجات یافت .

این بازیکن در آوریل 1973 متولد شد و یکی از درخواست های ویژه کاپلو در دوران اول حضورش در برنابئو به شمار می رفت . اولین بازیکن ایتالیایی بود که پیراهن رئال مادرید را به تن کرد  . رئال مادرید توانست که با کسب 92 امتیاز بارسلونا را در راه لالیگا مغلوب سازد . یک فصل بعد رئال مادرید هفتمین چمپیونزلیگ خود را فتح کرد ، جامی که پس از 32 سال به آن دست یافته بود . یوپ هنکس ، جانشین کاپلو در آن بازیها به این بازیکن ایتالیایی اعتماد ویژه ای کرده بود .

20 می 1998 در آمستردام بود . سیدورف توپ را از روی ضربه کرنر برای پانوچی فرستاد ، توپ برگشت داده شد ، روبرتو کالوس شوت زد اما یوونتوس همچنان دفاع می کرد تا این که میاتوویچ دروازه تیم ایتالیایی را گشود .
او دوباره به ایتالیا و اینتر بازگشت و پس از آن نیز تجربه های دیگری داشت . او در نهایت به رم آمد تا هشت فصل پیاپی را در این تیم سپری کند . 29 گل در این تیم به ثمر رساند که از تمامی مدافعان تاریخ رم بیشتر بود .

فصل گذشته در تیم دسته دومی پارما بازی کرد اما حالا به خاطر این که دیگر “تشنه قهرمانی ” نیست پس از یک دوران پر افتخار از دوران بازیگری خداحافظی کرده است ….