بازم فصل به آخر رسید و بازم نظرات فوق کارشناسانه !!! بعضی دوستان در مورد خرید ها ! و صد البته متاسفانه اینکه شخص فلورنتینو پرز هم از همین طرز تفکرات داره …
از همین اول بگم : من کاملا موافق فروخته شدن بیل هستم . چون نه دیگه به تیم تعصب داره ، نه حتی یه پاس ساده و یه شوت ساده یا حتی یه جایگیری درست و حسابی هم بلد نیست ، الکی هم نگین چون وایستاده سمت راست و پست اصلیش سمت چپه .
حالا بریم سراغ بقیه مطلب :

چند وقتیه همش دارم میبینم که طرفدارا (حداقل توی این سایت یا توی طرفداری) همش چند تا اسم به خصوص رو انداختن توی دهنشون : رویس ، هازارد ، پوگبا ، وراتی .
تازه این اساتید میگن که اینا رو باید برای نیمکت بخریم !!!

خداوکیلی شماهایی که آرزوی این بازیکنا رو دارین ، یه سوال میپرسم راستشو بگین : چقدر از بازیای این 4 نفر رو توی این فصل دیدین ؟ از چهارتاشون روی هم 15 تا بازی دیدین ؟ یا فقط چند تا اسم رو شنیدیدن و یاد گرفتین ؟ یا یه بازی ازشون دیدین که توشون خوب بودن و فکر کردین همه بازیا هم این طوری ان ؟
بذارین پس واستون بگم . من این فصل از هر کدوم از این بازیکنا حداقل 20 تا 25 بازی دیدم : هازارد ، پوگبا ، وراتی ، رویس ، کاسمیرو و چریشف (البته چریشف چند وقتیه مصدومه کلا) .
و با اطمینان بهتون میگم : همین کاسمیرو و ایسکوی خودمون نه تنها از اون 4 تای دیگه بهترن ، بلکه بهترین گزینه برای نیمکتمون دقیقا کاسمیرو و چریشف اند . ولی خب خیلی از شماها فکر میکنین بازیکنای تیمای دیگه سوپر منن و بازیکنای خودمون به درد نخور .
شماها نمیدونین که بایرن دو فصل قبل یا یوونتوس این فصل چطور درست شدن . نمیدونین که بایرن به کسایی مثل روبن که توی رئال فکر میکردن به درد نمیخوره یا آلابا و کروس و مولر و شواین اشتایگر که از آکادمیشون بودن اعتماد کرد . شماها نمیدونین یوونتوس برای خریدن پیرلو و ویدال و اورا و لیشت اشتاینر کلا فقط 20 میلیون یورو خرج کرد . شماها خیلیاتون این چیزا رو نمیدونین . فقط چند تا اسم یاد گرفتین هی میگین بخریم بخریم ، اونم واسه نیمکت ! شما ها راضی اید که ایسکو بره و رویس یا هازارد بیان !!!!!!!!! واقعا که …
شماها خیلی هاتون (که بعد اومدن رونالدو کاکا طرفدار رئال شدن) نمیدونید که بیل سالهای 97 تا 2002 که موفق ترین سالهای رئال توی این چند وقت اخیر بود ، تیم رئال نه با تکیه به خریدهای کهکشانی ، بلکه با اعتماد به استعدادهای جوان و بعضا ارزون قیمت داشت چپ و راست جام میبرد .
نه ، شماها یه فیفا منیجر بازی کردید و فکر میکنید که دنیای واقعی هم اینجوریه . بدبختی اینه که پرز هم دقیقا داره مثل شما فکر میکنه !!!!!!!!!!!!!!
کسایی مثل چریشف و کاسمیرو علاوه بر اینکه ثابت کردن بازیکنهای بسیار فوق العاده ای هستن (کسایی که بازیای این فصلشون رو خوب دنبال کرده باشن میفهمن چی میگم) ، تحمل نیمکت نشینی رو دارن . فکر کردین یکی مثل رویس یا وراتی یا پوگبا میاد رئال که بشینه روی نیمکت ؟

همین ایسکوی خودمون رو خیلیا نمیبینن ، چون همشون فکرشون با کسایی مثل رویس و هازارد و… هستش ، اصلا این فصل چند تا بازی از رویس و هازارد دیدین خداوکیلی ؟ یا از وراتی و پوگبا ؟ اونایی که از هر کدوم اینا حداقل 20 تا بازی از هر کدوم دیدن بگن : واقعا فکر میکنین که از کاسمیرو و ایسکو بهترن ؟ واقعا فکر میکنین گزینه ای بهتر از چریشف برای نیمکت این تیم وجود داره ؟

“”””””””””مشکل اصلی رئال اینه که هم مدیرش هم طرفداراش از لحاظ ذهنی مثل یه بچه نق نقوی اعصاب خورد کن اند . هیچ وقت به یه اسباب بازی خوب راضی نمیشن حتی اگه بهترین اسباب بازی باشن و سالم سالم هم باشن .””””””””””

تا وقتی بازیکنایی که از جنس خودمونن رو میدیم برن تا کسایی مثل بیل رو بیاریم که گند بزنن به کل یه فصل همین آشه و همین کاسه .
واقعا بین کل خریدای کهکشانی که انجام شده ، کدوماشون به غیر از زیدان و کریس (و خامس این فصل) موفق بودن ؟ واقعا به نظرتون ارزشش رو داشتن که چشممون رو روی استعدادهایی که یا داشتیم یا میتونستیم با قیمتهای فوق العاده ارزون تر و حاشیه های خیلی کمتر بگیریم ، عوضش رفتیم و یه تعداد کهکشانی که نصف بیشترشون روی تیم اصلا غیرت نداشتن و مدام حاشیه درست میکردن رو بگیریم ؟

همین بازی با ختافه خسه نشون داد که اگه اعتماد به نفس داشته باشه هر چی باشه از بیل کمتر نیست . ولی برای ما بازیکن خودمون همیشه اه و پیفه ولی مرغ همسایه غازه …

و در آخر : بدونید که تا وقتی بازیکنایی مثل مورینتس و اتوئو و موراتا و خیلیای دیگه رو میدیم برن چون “کهکشانی نیستن” اونا هم یه روزی برمیگردن و دست ما رو از جام کوتاه میکنن که هیچ ، نشون میدن که خیلی بهتر از خرید و گرون قیمت و تو خالی اند . مطمئن باشید با این وضعیت تا دو سه سال دیگه ایسکو و کاسمیرو و چریشف و خسه هم به بازیکنایی اضافه میشن که از دستمون رفتن و ستاره شدن و حاضر نیستن که برگردن .

مهدی مادریدیستا