مرجع خبری رئال مادرید : بازیکنان رئال مادرید از روز یکشنبه تعطیلاتشان را آغاز کردند. برنامه اولیه این است که تمرینات از روز 22 تیر آغاز شود. بدین ترتیب بازیکنانی مثل مودریچ ، بنزما ، په په ، خسه ، ایارامندی، لوکاس سیلوا ، ناچو ، آربلوا و ناچو ه به بازیهای ملی نمی روند 49 روز استراحت می کنند. 9 تای دیگر هم علیرغم حضور در بازیهای ملی حداقل 35 روز استراحت می کنند : کریستیانو و کوئنت رائو (39 روز)، کاسیاس ، راموس ، ایسکو ، کارواخال ، کروس و بیل (39 روز) و واران (35 روز) . فقط مارسلو ، خامس و ناواس کمتر از یک ماه استراحت می کنند.

رئال مادرید شنبه پس از 59 بازی رسمی و پنج بازی دوستانه ( سه تا در مرحله آماده سازی پیش از مسابقات در آمریکا ، یکی بین بازیهای سوپرجام در ورشو و یکی هم در میانه فصل در دبی). در مجموع 64 بازی رسمی انجام شدند که دو جام به هرماه داشتند : جام باشگاه های جهان و سوپرجام اروپا. بنزما ، مودریچ و په په بازیکنان فیکسی هستند که می توانند با توجه به مصدومیت هایشان در بازیهای ملی حاضر نباشند و استراحت های جانانه ای داشته باشند.

دل بوسکه فردا لیستش را برای بازی دوستانه در برنابئو مقابل کاستاریکا (21 خرداد) و بازی راهیابی به یورو مقابل بلاروس (24 خرداد) اعلام می کند. کاسیاس ، راموس ، ایسکو و کارواخال طبیعتا بخشی از لیست خواهند بود. تمرینات بین 11 تا 15 خرداد در لاس روزاس برگزار می شود. کروس در بازی دوستانه مقابل آمریکا در روز 20 خرداد و بازی راهیابی به یورو مقابل جبل الطارق (23 خرداد) حاضر می شود و از روز 15 خرداد به تیم ملی آلمان اضافه می شود. بیل در روز 22 خرداد در کاردیف به مصاف بلژیک می رود که یک هفته قبلش اردوی تیم کولمن آغاز می شود. کریستیانو و کوئنت رائو از روز 17 خرداد به اردوی پرتغال برای بازی مقابل ارمسنان اضافه (23 خرداد) و پس از آن بازی دوستانه مقابل ایتالیا در ژنو (26 خرداد) اضافه می شوند.

کیلور ناواس در لیست ونچاپ برای مسابقات گلدکاپ حضور دارد. او در هفته آیده در دو بازی دوستانه حضور می یابد : مقابل کلمبیا در روز 16 خهرداد در بوینوس آیرس و مقابل اسپانیا در روز 21 خرداد در شهر لئون. گلدکاپ در روز 18 خرداد آغاز می شود اما ناواس احتمال دارد که از حضور در این بازیها انصراف بدهد. مارسلو و خامس برای مسابقات کوپا آمه ریکا که بین 21 خرداد تا 14 تیر برگزار می شود این هفته به اردوی تیم ملی ملحق می شوند. برزیل دو بازی دوستانه خواهد داشت : مقابل مکزیک در روز 17 خرداد و سه روز بعدش مقابل هندوراس.

رئال مادرید 21 تیر به تمرین بر می گردد و احتمالا همان زمان راهی استرالیا می شود. رئال در این کشور در روز 28 تیر با رم بازی می کند و در روز 4 مرداد با منچسترسیتی. رئال برای اولین بار در تاریخش به استرالیا می رود.

پس از آن رئال به چین می رود و در روز 7 یا 8 مرداد به چین می رود و در آن جا احتمالا با اینتر و میلان در شانگهای و گوانگژو بازی می کند. پس از آن رئال در ائودی کاپ در میلان شرکت می کند و در روزهای 14 و 17 مرداد در تورنمنت چهارجانبه شرکت می کند.