مرجع خبری رئال مادرید : انچلوتی اعلام کرد که دلیل استراحت یک ساله اش این است که می خواهد جراحی کند. البته این عمل فقط در صورتی انجام می شود که او توسط رئال اخراج شود.

آنچلوتی در مصاحبه با ال ژورناله گفت :” در کنفرانس مطبوعاتی گفتم و می توانم تکرار کنم. در صورت جدایی از رئال یک سال استراحت می کنم. دلیلم هم مشخص است. باید رگ گردنم را جراحی کنم. تا چند وقت دستهایم می سوخت و اگر بیشتر صبر کنم ممکن است که این سوزش به پاهایم تسری پیدا کند. به همین خاطر وقت جراحی گرفته ام.”

وی در ادامه گفت :”نمی دانم چه زمانی باید از نظر بدنی استراحت کنم و چه زمان دوران نقاهتم را پشت سر بگذارم. گالیانی در مادرید ؟ افتخاری است که او را ناهار میهمان کنم اما نمی توانم برنامه ام را عوض کنم چرا که خطر مرگ را نمی توان عقب انداخت. همیشه گفته ام که روزی به فوتبال ایتالیا بر می گردم و تنها تیمی که می توانم هدایتش را به عهده بگیرم میلان است. آینده شان ؟ می دانم که برنامه های بزرگی دارند و می خواهند سرمایه گذاری کنند و احیا شوند. البته کار آسانی ندارند چرا که باشگاه های بزرگ هم می خواهند ستارگانشان را حفظ کنند.”

وی در این باره که در صورت اخراج احتمالی از رئال کجا زندگی می کند گفت :” بین مادرید و کانادا جا به جا خواهم شد. دو سالی که در مادرید زندگی کردم خیلی جذاب بود”