مرجع خبری رئال مادرید : آنچلوتی تنها مربی تاریخ رئال که در یک سال چهار جام بدست آورد ، دیروز اخراج شد.

366 روز بعد …
یک سال و یک روز پس از فتح دسیما مقابل اتلتیکو ، پرز خبر اخراج آنچلوتی را اعلام کرد. درست یک سال پیش بود که آنچلوتی سرود دسیما را در برنابئو برای هواداران خواند. رئال دوازده سال بود که قهرمان اروا نشده بود. آنچلوتی دیروز در برنابئو نبود و سکوها خالی بودند.

چهار جام در 2014
کارلتو در سال 2014 توانست که چهار جام بدست بیاورد ، رکوردی که هیچ کس در تاریخ 113 ساله باشگاه موفق به ثبت آن نشده بود. جدا از دسیما توانست بارسا را در فینال کوپا دل ری شکست بدهد و سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان را کسب کند. درصدش در فینال ها بی نظیر بودند : 14 از 19. سه تا را در ضربات پنالتی باخت. کمیته بین المللی آمار و تاریخ او را به عنوان بهترین مربی 2014 برگزید.

رکورد بردها
امسال رکورد بردهای تاریخ فوتبال اسپانیا که 22 تا بود را کسب کرد و رکورد بارسای رایکارد در فصل 06-2005 با 18 برد را شکست. باخت از والنسیا در برنابئو مانع از آن شد که رئا ل رکورد گینس که در اختیار کوریتیبا در سال 2011 بود را بشکند.

درصد بردها
آنچلوتی در کنار پلگرینی بهترین درصد برد را در تاریخ باشگاه رئال ثبت کرده سات. هر دو 72 درصد بازیهایشان را برده اند. پریس با 72.7 درصد در رده سوم است. کارلتو در صدمین بازیش به رکورد 78 برد رسیده بود که بهترین رکورد تاریخ بود : یکی بیشتر از مورینیو و هفت تا بیشتر از میگل مونیوز.

طلسم شکنی
در اروپا تبدیل به مربی طلسم شکن رئال در مقابل تیمهای آلمانی شده بود . در فصل 14-2013 توانست شالکه ، بورسیا دورتموند و بایرن را حذف کند. پیروزی 4-0 او در مونیخ به یادماندنی ترین بازیش در رئال بود. رئال هرگز در خانه بایرن پیروز نشده بود. امسال باز هم شالکه را در خاک آلمان شکست دادند.

شمار بالای گلها در لالیگا
امسال رئال مادرید آنچلوتی دومن رکورد برتر تاریخ لالیگا را با 118 برد ثبت کرد. فقط سه گل تا رکورد فصل 12-2011 باقی ماند. رئال توانست رکورد بارسای 13-2012 که 115 گل زده بود را بشکند.

اتحاد
آنچلوتی در حالی به رئال آمد که رختکن با جنجال های مربی سابق به هم ریخته بود. مربی ایتالیایی همه را متحد کرد. وقتی خبر اخراجش توسط پرز رسید ، همه بازیکنان از او حمایت کردند. از رونالدو گرفته تا راموس و حتی ایارامندی وئ ناچو.

آرامش
مربی ایتالیایی خریدهایی که بدون هماهنگی با او انجام می شد را به خوبی مدیریت می کرد. وقتی دی ماریا به خاطر نیمکت نشینی بیل عصبی شد توانست او را بهترین بازیکن فصل کند. تابستان گذشته که ژابی و دی ماریا رفتند دو بازیکن متفاوت مثل کروس و خامس به تیم آمدند. کارلتو به خوبی توانست از آنها در پستهایی متفاوت بازی بگیرد. ایسکو نیز با حضور او بیشتر در کارهای دفاعی نداشت.

استراحت
حالا این مربی یک سال استراحت می کند. او اعلام کرده که در ونگر جراحی خواهد کرد.