مرجع خبري رئال مادريد : ایکر کاسیاس در مصاحبه با رادیو کادناسر در مورد آخرین شرایط خود صحبت هایی انجام داد.
وی اظهار داشت :” مطمئنم که فصل بعد در رئال می مانم. نمی توانم تصور کنم که فصل بعد در این باشگاه نباشم. می خوهم که قراردادم را در این جا تمام کنم و پس از آن شاید به یک تورنمنت کوچک تر بروم. اگر اوضاع خوب پیش نرود شاید جدا شوم اما اکنون وضعیت خوب و منسجم است. فصل بعد طوری برایم آغاز می شود که گویی اولین فصلم است که در این جا هستم و این چالش من است.”
اولین بار در برنابئو :” یک بازی دوستانه با خوزه توماس و انریکه پونسه بود. 17 ساله بودم. در نیمه دوم بازی کردم و والوردن و فرسندوسو به من گل زدند. این یک پاداش بود.می دانستم که فرصت مهمی است. با خود گفتم که مردم می گویند که این دیگر کیست. همه تلاشم را کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. وقتی 15 ساله بودم چند باری وارد چمنن برنابئو شده بودم و با تیم والدانو پس از قهرمانی در لالیگا جشن گرفتم. همیشه ورود به تونل برنابئو برایم یک افتخار بوده است و مرا احساساتی می کند. این یک مسئولیت بزرگ است. وقتی نامت را می شنوی یاد بسیاری از لحظاتی می افتی که تا آن لحظه برای رسیدن به آن تلاش کردی.”
استرس :” روز به روز بیشتر می شود و این خوب است. ضربان قلبم به شدت بالا می رود. برای این ورزش به شدت احساساتی می شوم. اولین توپ هایی که به من می رسند خیلی مهم هستند. اگر واکنش خوبی داشته باشم اعتماد به نفسم بالا می رود.”
خاطرات آغازین:” همیشه استرس ها و اتفاقاتی وجود داشتند. هررین (سرپرست ورزشگاه برنابئو) با من شوخی می کرد تا فشار از روی دوشم برداشته شود.”
نظرت چیست که مصاحبه درون یکی از دروازه های برنابئو انجام می شود؟” عادت ندارم که تنها آن جا باشم. خالی بودن استادیوم به من حس آرامش می دهد. یکی از خاطرات بدم از دروازه ها مربوط به ضربات پنالتی مقابل بایرن بود که باختیم.”
چالش :” من با چالش ها نسبت فامیلی دارم. شاید به این خاطر باشد که متولد ماه می هستم. سال گذشته و امسال با چالش مواجه بودم.”
رفتن رائول:” نمی توانم خودم را با او قیاس کنم. من در شرایطی هستم که دوست ندارم آن را تجربه کنم چرا که به شدت مورد توجه هستم اما باید با آن کنار بیایم. مشکلی نیست. اگر اوضاع خوب پیش نرود می روم اما فشار خیلی زیاد است.”
اخراج آنچلوتی:” در این باشگاه توقعات زیاد است و باشگاه و هیئت مدیره سعی می کنند که بهترین صتمیم را بگیرند اما از کارلو به خاطر کاری که برای من کرد متشکرم. البته سال گذشته از این که زیاد بازی نمی کردم عصبی بودم. کارلو شخصیت بی نظیری دارد. امیدوارم اوضاع برایش خوب پیش برود. برایش آرزوی موفقیت می کنم. این جا خانه اوست.”
نظر بازیکنان :” همه نظر مثبتی به کارلو داشتند. کریستیانو  نظر خودش را دارد و رابطه نزدیکی با مربی داشته است. پیغامش قابل درک است.”
حس درونی رختکن :” راموس و رونالدو رئیس های رختکن نیستند اما دو بازیکن اساسی به شمار می روند.”
تاثیر کاسیاس در رختکن :” تاثیر زیادی می گذارم و بیش از قبل به حرفهایم گوش می دهند هر چند که به اندازه په په ، راموس و رونالدو گرم نیستم.”
وداع با آنچلوتی:” همدیگر را بغل کردیم.”
نیمکت نشینی:” در زمان مورینیو مصدوم بودم و هم تیمی ام خوب کار می کرد. حرفهای مطبوعات و خبرنگاران برایم مهم نبودند. پس از آن آنچلوتی به دیگو اعتماد کرد که کنار آمدن با آن برایم مشکل بود اما سال قبل علیرغم اشتباهم در فینال چمپیونزلیگ سال خوبی بود. نمی خواهم فقط به جزئیات توجه کنم. لحظات خوی داشته ام.”
سال 2002  :”با دل بوسکه در مورد خاطرات آن روز شوخی کردیم. خیلی جوان بودم. 20 ساله بودم و پخته تر شدم. این یک چالش بود. در آن زمان فکر کردم که باید از قطار پیاده شوم و قرضی به تیمی دیگر بروم چرا که سزار دروازه بان بسیار خوبی بود. پس از آن نوبت جام جهانی کره و ژآپن شد و دوباره بازی کردم.”
شانس:” ذهن توانمندی دارم. این طور نیست که با خود بگویم که از بدو تولدم مهره مار داشته ام.”
آرامش:” آرام هستم. تا آخرین لحظه احساساتم را درون خودم می ریزم.”
بهترین خاطره :” وقتی که مردم نامم را صدا می زنند. اولین بار پس از پیروزی 3-0 مقابل بارسا با گل عالی روبرتو کارلوس بود.”
بنیتز:” زمانی که مربی تیم جوانان رئال بود من در رده نونهالان کار می کردم. پس از آن با هم آشنا شدیم.”
استقبال بد از بنیتز :” هیچ چیز در این باره ندیده ام و تفسیرها را نخوانده ام.”
مشکل ترین سال:” متفاوت بود و این را می دانم. فکر نمی کردم که این اتفاقات رخ بدهد به خصوص وقتی شرایط خوب بود. اما پس از آن نگاه کردم ، گوش دادم و … هرگز نخواسته ام که برای رئال مادرید یک مشکل باشم. سعی می کنم که بهترین ها را برای کسانی بخواهم که در این جا هستند و خانه شان این جاست. حرفهایم پوپولیستی و عوامفریبانه نیستند.”
آربلوا :”رابطه حرفه ای خوبی با هم داریم. به دنبال صلاح تیم هستیم.”
دوری از تیم :” در دوره مصدومیت روی ریکاوری دستم تمرکز داشتم و این باعث شد که احساس تنهایی کنم و نتوانم در کنار تیم باشم.”
تماس با ژاوی، خیانت؟” این یک بحث رسانه ای بود. دل بوسکه گفت که باید مشکلات در تیم ملی حل شوند.  در آن زمان جنجال ها زیاد بود. دو نفری صحبت کردیم. با پویول هم صحبت کردم. در چنی نشرایطی به عنوان کاپیتان تیم ملی تصمیم گرفتم که تماس بگیرم. به آنها گفتم که نباید چنین تصویری از ما ساطع شود. پس از آن در اردو با هم قهوه خوردیم و همه چیز آرام شد. اما چرا خیانت؟ اگر مادریدیستایی را به خاطر این کارم ناراحت کردم ، عذرخواهی می کنم.”
صحبت با مورینیو :” پیش از مصدومیتم صحبت کردیم. در آن زمان دو ، سه بازی نیمکت نشین بودم.  به من گفت که می خواهد با این کار انگیزه من را در بازهیا بیشتر کند. می گفت که چاق شده ام و نا آماده هستم. ترجیح دادم که سکوت اختیار کنم تا یک سیرک به راه نیافتد. پشیمان نیستم و اگر به عقب برگردم همین کار را می کنم. رابطه مان کمابیش معمولی بود. وقتی لالیگای رکوردها را بردیم به عنوان کاپیتان با مربی در یک جو احترام آمیز صحبت کردیم. پس از آن در طول یورو 2012 هم رابطه ای بسیار عالی با هم داشتیم اما در سپتامبر شرایط فرق کرده بود و پس از آن مصدومیت ایجاد شد.”
سوتهای هوادارا مقابل والنسیا :” ناراحت بودم.  2-0 باخته بودیم و انتظار داشتم همه متحد باشیمت ا نتیجه را برگردانیم و به سوتها فکر نمی کردم.”
از برخورد برنابئو با خودتان گریه هم کردید ؟ ” گریه نکردم اما ناراحت بودم. رئال مادرید همین است. از تو توقع دارند و باید بهترین عملکردت را داشته باشی. 25 سال در این جا بودم و وقتی همیشه نمره ات 8 لز 10 باشد کسی نمره 7.5 را نمی پذیرد.”
نظرت در مورد سوتها و جاسوس خواندنت چیست ؟” تشویق ها را به خاطر می سپارم. در مورد کسانی که سوت می زنند حرف مشترکی دارم : این که هم من و هم آنها می خواهیم که رئال مادرید بازیهایش و جامها را ببرد.”
پرز :” رابطه خیلی خوبی با هم داریم. امسال موضعی متفاوت نسبت به سالهای دیگر داشت. نمی تواند همیشه با ما باشد.”
باشگاه با تو تماسی گرفته است ؟ ” گفته اند که می خواهند که بمانم.”
فکر می کنی یک دروازه بان بخرند ؟ ” هیجان زده می شوم ، خوش آمد می گویموبا او رقابت خواهم کرد.”
رابطه سران باشگاه و کاسیاس بد نیست ؟ ” دوست ندارم که چنین وجهه ای وجود داشته باشد. کاملا برعکس دوست دارم که فوتبالم را در این جا تمام کنم.”
ده خیا :” او یک جوان توانمند است. با هم در تیم ملی صحبت کردیم. به عنوان دروازه بان یک استعداد بالفعل است. او دروازه بانی برای حال است. اگر به رئال بیاید از او استقبال می کنیم و مثل تیم ملی با هم رقابت خواهیم کرد.”
ناواس :” دروازه بانی بی نظیری و شخصیتی فوق العاده است اما فقط یک نفر می تواند بازی کند. در لوانته و جام جهانی عالی کار کرده بود.”
پرز از تو پرسیده که چه کسی را بخرد؟” بله ، یک بار . به او گفتم که آسنخو ، سرجیو ریکو و همین طور ده خیا را دوست دارم. اگر دروازه بانی خریده شود هم می مانم چرا که در قراردادم نوشته نشده که باید همیشه فیکس باشم. نمی خواهم برای رئال یک مشکل باشم. در حال حاضر ایکر قطعا فصل بعد در رئال خواهد بود.”
در این سالها به رفتن فکر کردی ؟ ” کمی برایم خسته کننده بود که این قدر مورد توجه رسانه ها باشم اما قابل درک است که در این باشگاه همیشه مورد توجه هستی. در برخی لحظات به جدایی فکر کردم اما با امید به آینده نگاه کردم. ”
سخت ترین روزت در این مدت :” مقابل اسلواکی اشتباه داشتم و باختیم اما با ذهنیت و غروری که داشتم به جنگیدن ادامه دادم.”
در کمدت چه داری؟” عکس و برخی از جامهای دوران کودکی ام.”
زیباترین عکست؟” زمانی که پس از بردن لالیگای کاپلو گریستم.”
بهترین توپگیریت ؟ ” در بازیهایمان مقابل بایر و یونایتد در سالهای اولم.”
بدترین مهاجم حریفی که مقابلت بازی کرد ؟” خیلی ها بودند. مسی ، اتوئو و … خیلی ها بودند. اتوئو در دورانی مرا خیلی آزار می داد. در آن زمان به شدت بی صبر شده بودم.. مسی هم لایق احترام زیادی است.”
بهترین مدافع؟” از دو نفر می توانم نام ببرم  راموس که یک مدافع وسط کامل و یک رهبر ذاتی است و همین طور هیرو که یک قیصر بود.”
راموس می تواند مسئله تمدید قراردادش را حل کند ؟ ” راموس میراث رئال مادرید است. نه فقط به خاطر گل دسیما بلکه به خاطر ده سالی که در باشگاه بوده و شهامتی که در هر لحظه بروز می دهد. امیدوارم که توافق خوی حاصل شود.”
سوتها :” همچنان فکر می کنم که این شرایط عوض می شود و امیدوارم که همین طور باشد چرا که به دنبال صلاح تیم هستم.”
به شیوه وداع با ژاوی و جرارد توسط هواداران تیمهایشان حسادت کردی ؟ ” نه چون که من وداع نکرده ام. برایشان خوشحال شدم چون که لیاقتش را داشتند.”
از این که به تو بگویند جاسوس بیشتر عصبی می شوی یا این که بگویند تمام شده ای ؟ ” از این که بگویند تمام شده ام. اما در مورد لفظ جاسوس … سالها در این جا بوده ام. رابطه خوبی با شما خبرنگاران دارم به همین خاطر این لقب را به من داده اند. این هم لطفی است که شامل حال من شده است.”
بازی با والنسیا:” واکنشم ناخودآگاه بود. شب مشکلی بود چرا که فرصت قهرمانی در لالیگا را از دست دادیم و ناراحت بودیم. پس از آن به بازی بعدی فکر کردم. می خواستم که به جلو حرکت کنیم.”
آینده :” بهترین روزها در راه هستند.”
یورو:” به حال فکر می کنم نه یورو.”
اگر روزی مقابل رئال بازیکنی..؟”   عجیب خواهد بود. این می تواند یک تمجید باشد. مثلا بازی رئال و آویلا.برایم قابل تصور نخواهد بود.”
مطمئنی در ئرال می مانی ؟ ” زشت است که بگویم قرارداد دارم اما آرامش دارم. اگر باشگاه مرا نخواهد به من می گوید اما کاملا برعکسش را به من گفتند.”
تیم ملی :” همیشه سه برچسب به تو زده می شود : یا بد هستی یا خائن هستی یا بیشتر به فکر تیم ملییت هستی. من سعی می کنم که در باشگاهم که به من پول می دهد بهترین عملکردم را داشته باشم اما برایم تیم ملی هم مهم است. به تیم ملی احترام می گذارم و سعی می کنم بهترین عملکردم را داشته باشم.”
ده سال دیگر چه کار خواهی کرد ؟” مثل یک هوادار برای تیمی خواهم بود که می خواهد ما را خوشحال کند. دوست دارم که در دنیای فوتبال باقی بمانم. برای این که مدیر شوم باید آماده شوم اما فعلا پرز آن جا هست.”
الگوهایت:” کانیزارس ، بوفون ، پالوپ و …همه آمارها و رکوردهای خاص خودشان را داشتند.”