به گفته جان کراس خبرنگار میرور، رافا بنیتز در نظر دارد که  رئال مادرید را حول محور گرت بیل سامان دهد.  فلورنتینو پرز یکی از حامیان بزرگ بیل است  و چندی قبل در مصاحبه با خوزه فلیکس دیاز خبرنگار مارکا گفته بود که به پیشنهاداتی که برای فروش بیل مطرح می شود توجهی نمی کند.کراس عقیده دارد که بنیتز از همین موضوع استفاده کرده تا گزینه مورد علاقه باشگاه برای پر کردن خلا برنابئو لقب بگیرد. طبق گزارش خبرنگار میرور، پرز تحت تاثیر برنامه های مربی اسپانیایی قرار گرفته است.

برکناری کارلو آنچلوتی از مربیگری رئال مادرید در کنفرانس خبری روز دوشنبه تایید شد و از آن پس نام رافا بنیتز به عنوان گزینه اصلی جانشینی مرد ایتالیایی مطرح شد. به گفته جان کراس، بیل در تیم بنیتز نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد. دو هفته پیش  کراس اعلام کرده بود که بیل به طور محرمانه فاش کرده که جایگاه نامناسب او در زمین علت اصلی ناکامی فصلش بوده است.

بازیکن ولزی در تاتنهام آزادی عمل داشت که به او این امکان را می داد که در پشت سر مهاجم اصلی صاحب توپ شود و مهاجم جلوی خود را تغذیه کند و یا در صورت داشتن فضا، با حرکات انفجاری خود را در موقعیت گل زنی قرار دهد.

در طول فصل 15-2014، بیل در بال راست منزوی شده و در اغلب موارد نمی توانست تاثیرگذار ظاهر شود. طبق آمار هواسکورد میانگین سانترهای او از جناحین در هر بازی لالیگا 0.5 بوده است و این حدس و گمان به وجود می آید که  گویا آنچلوتی به زور او را در تیم جا می داده است! در شرکت در کارهای دفاعی نیز بیل چندان موفق نبوده و البته باید توجه داشت که ناکامی این فصل او تنها به دلیل ناآماده بودنش نبوده و ناکارآمدی تاکتیکی تیم نیز به همان اندازه در رقم زدن فصلی ناموفق برای او موثر بوده است.

اما تری گیبسون کارشناس اسکای اسپورتز اعتقاد دارد که تمرکز مربی بعدی نیز باید بر روی رونالدو باشد: ” مربی بعدی باید رونالدو را به عنوان مهاجم نوک قرار داده و تیم را حول محور او تشکیل دهد. هرگونه مسئولیت دفاعی باید از او برداشته شود. او اکنون بازی را از جناح چپ آغاز می کند در حالی که در عمل نقش مهاجم نوک را در زمین ایفا می کند. این موضوعی است که مربی جدید باید به آن توجه کند.”

گیلم بالاگ کارشناس فوتبال اسپانیا در اسکای اسپورتز نیز عنوان کرد که انتقال بیل به وسط، بازی رونالدو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بالاگ اظهار داشت که محدودیت های فیزیکی رونالدوی 30 ساله باید در نظر گرفته شود و او باید در تیم نقش مهاجم نوک را بر عهده داشته باشد. به این ترتیب بیل هم این فرصت را خواهد داشت که در اطراف رونالدو با آزادی عمل بیش تری بازی کند و پیشرفت کند.

اخیرا بیل با پیغام هایی که در شبکه های اجتماعی فرستاده اعلام کرده که قصد دارد در رئال مادرید بماند:

” فصل آن گونه که می خواستیم به پایان نرسید، ما همیشه دوست داریم جام ها را فتح کنیم.”

” من تلاش زیادی خواهم کرد و منتظر هستم که فصل بعد نیرومندتر بازگردم.”

ایکر کاسیاس نیز که حرف هایی مبنی بر احتمال جدایی او در فصل آینده شنیده می شد در مصاحبه با درموت کوریگان از ESPN FC از تمایلش برای ماندن در باشگاه خبر داد:

” اطمینان دارم که فصل آینده در رئال می مانم. می خواهم در همین جا به حرفه ام پایان دهم. اکنون حس خوبی دارم و احساس قدرت می کنم.”

مربی جدید می تواند به این دو بازیکن کمک کند تا احیا شوند. دو بازیکنی که در دو مقطع متفاوت از زندگی حرفه ای خود قرار دارند. بیل یک فصل عالی و یک فصل متوسط را در باشگاه گذرانده است ، در حالی که کاسیاس از رده های پایه در رئال مادرید بوده است. هر دوی آن ها هنوز می توانند کمک زیادی به رئال مادرید کنند اما قبل از هر چیز لازم است اعتماد به نفس خود را دوباره پیدا کنند.

نیک اکرمن