مرجع خبري رئال مادريد : الکس فرگوسن آمار رونالدو در رئال را مورد تحسین قرار داده است. پدر فوتبالی رونالدو از این که این بازیکن در شش فصل حضور در رئال 313 گل زده کاملا شگفت زده شده است.
سر الکس در سال 2009 اجازه داد تا رونالدو با 95 میلیون رئالی شود. وی می گوید :” کگریستیانو به من گفت که رئال رویای کودکیش بوده است و نمی شد جلوی این رویا را گرتف. ” فرگوسن تائید می کند که رونالدو در رئال به اوج پختگی خود رسیده است.
رئال مادرید در حال حاضر کاملا حامی رونالدوست و به هیچ وجه نمی خواهد او را بفروشد. علیرغم همه شایعات رئال مادرید برای مشتریان رونالدو یک پیغام می فرستد : رقم فسخ قرارداد وی هزار میلیون یوروست. اگر باشگاهی می تواند این رقم را بپردازد می تواند رونالدو را بخرد.
رونالدو که تا سال 2018 قرارداد دارد امسال رکورد شمار گلهای کل دوران فوتبالش را شکست و به رکورد 61 گل رسید. خود کریتسیانو هم اعتقاد دارد که رئال بهترین مکان برای بردن جامهاست.  او می داند که شاید در هیچ تیمی نتواند به راحتی رئال با مسی با مسی برای آقای گلی چمپیونزلیگ رقابت کند. در حال حاضر هر دو 77 گله هستند. رونالدو همچنین فقط ده گل تا رائول به عنوان آقای گل تاریخ باشگاه فاصله دارد.
رونالدو در فصلی که گذشت با شوت از راه دور یا استارت کمتر گل زد. دلیلش این بود که در بسیاری از بازیها او در سیستم 2-4-4 در نوک پیکان خط حمله بازی کرد اما در عین حال رکورد گلهای دوران فوتبالش را هم شکست. رونالدو پس از جدایی از ایرینا شیک به شکل مشهودی افت کرده بود اما این بحران را پشت سر گذاشت و آمار گلهای بی نظیرش  در دو ماه پایانی فصل هم این را نشان می دهد.
رونالدو به جز بحران ایرینا یک بحران دیگر را هم پشت سر گذاشت : ماجرای جشن تولد سی سالگی اش که جنجال زیادی به راه انداخت چرا که پس از شکست تحقیرآمیز توسط اتلتیکو برگزار شده بود.
رونالدو موثرترین بازیکن فصل رئال بود. او با گلهایی که زد باعث شد که رئال شانسصعود قمابل اتلتیکو را داشته باشد و در مقابل یووه هم در هر دو بازی رفت و برگشت گلزنی کرد. در هر صورت تحت هیچ شرایطی رونالدو فروشی نیست.