فصل 15-2014 به شکلی ناخوشایند برای رئال مادرید به پایان رسید. در فتح لالیگا از بارسلونا شکست خوردند و یوونتوس نیز با غلبه بر آن ها در نیمه نهایی چمپیونز لیگ به رویای کسب یازدهمین قهرمانی آن ها خاتمه داد.

نتیجه این فصل ناکام برای رئال مادرید برکناری آنچلوتی بود. بنابراین فصل آینده مربی جدیدی بر روی نیمکت رئال خواهد نشست. انتقال دانیلو از پورتو به رئال قطعی است و به احتمال زیاد شاهد چهره های جدید دیگری نیز خواهیم بود که در تابستان به تیم می پیوندند. فصل آینده باشگاه می خواهد به ناکامی سه ساله خود در فتح لالیگا پایان داده و حضوری قدرتمند در رقابت های چمپیونزلیگ داشته باشد.

برای فصل 16-2015، پنج اتفاق توجه هواداران رئال را به خود جلب می کند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1

مربی جدید

کارلو آنچلوتی چهره ای محبوب بود که هواداران، رسانه ها و بازیکنان از او حمایت می کردند. حالا با خروج مرد دل نشین ایتالیایی، مربی جدید با تدابیری جدید خواهد آمد.

رافا بنیتز گزینه مورد نظر باشگاه برای جانشینی آنچلوتی است. او جدایی اش از ناپولی را در کنفرانس خبری روز پنج شنبه تایید کرد و طبق گفته جوزف پدررول خبرنگار تلوزیون اسپانیا مراسم معارفه او به عنوان مربی جدید رئال ممکن است چهارشنبه آینده برگزار شود.

آنچلوتی به این مشهور بود که ساختار تاکتیکی تیم را متناسب با بازیکنانی که در اختیار دارد تغییر می دهد. بر خلاف او، بنیتز، علاقه زیادی به سیستم 1-3-2-4  دارد. او در همه 75 بازی لیگ با ناپولی از همین آرایش تیمی استفاده کرد و در تیم های لیورپول و والنسیا نیز عمدتا از همین چیدمان بهره می برد. دیدن این که او چگونه رئال مادریدی که  کریستیانو رونالدو، گرت بیل و کریم بنزما سه مهاجم اصلی آن هستند را اداره می کند در نوع خود جالب خواهد بود.

از طرفی با توجه به وجود double pivot ( دو هافبک دفاعی سیستم 1-3-2-4 ) در سیستم احتمالی بنیتز، آسیر ایارامندی نیز مجاب شده که در برنابئو بماند زیرا این بازیکن 25 ساله در رئال سوسیه داد نیز در همین سیستم به موفقیت دست یافته بود.

2رقابت بین دانیلو و کارواخال

در طول فصل 14-2013 کارواخال و آربلوا دفاع راست های رئال بودند که هر کدام از آن ها در بعضی از بازی ها در ترکیب اصلی قرار می گرفت. ولی در طول فصل گذشته کارواخال تنها گزینه مورد اعتماد آنچلوتی بود.با این حال، در فصل آینده محصول آکادمی رئال مادرید رقابت سختی را با دانیلو که با قراردادی شش ساله به ارزش 31.5 میلیون یورو از پورتو به رئال پیوسته خواهد داشت. دانیلوی 23 ساله از تابستان گذشته که دونگا هدایت تیم ملی برزیل را بر عهده گرفت همواره در تیم ملی حضور داشته  و در طول فصل گذشته در پورتو نیز نمایش تحسین برانگیزی داشت.

آربلوا تنها در مواقع خاص برای ایجاد تعادل در وضعیت تهاجمی دفاع راست و دفاع چپ به میدان می آمد. در نتیجه از زمانی که کارواخال به گزینه اول آنچلوتی برای دفاع راست تبدیل شد، او و آربلوا دیگر عملا رقابتی با هم نداشتند و آربلوا فقط برای اهداف خاص در بازی های خاص و یا به عنوان جایگزین کارواخال در صورت آماده نبودن او به کار گرفته می شد.

اما سبک بازی دانیلو مشابه کارواخال است و نبرد این دو برای پیشی گرفتن از یک دیگر یکی از جذاب ترین سناریوهای فصل آینده خواهد بود.

3بازگشت لوکا مودریچ به اوج آمادگی

در اولین فصل حضور آنچلوتی در رئال مادرید، لوکا مودریچ بهترین هافبک تیم لقب گرفت و این روند تا اوایل فصل گذشته نیز ادامه یافت.  اما در ماه نوامبر دریکی از بازی های ملی از ناحیه ران مصدوم شد. پس از آن، رئال تا مدتی به روند خوبش ادامه داد ولی در اوایل ژانویه زمانی که رقابت ها به نقطه سخت خود رسیدند، نبود مودریچ در تیم کاملا احساس شد. از اول ژانویه تا  بازگشت دوباره مودریچ به میادین در روز 15 مارس مقابل لوانته ، رئال مادرید از 11 بازی خود در لیگ، در 3 بازی شکست خورد و یک بازی هم با تساوی به پایان رسید. هم چنین آن ها در کوپا دل ری به دست اتلتیکو مادرید حذف شدند.

سفیدپوشان در اولین حضور او پس از مصدومیت با نتیجه 2-0 به پیروزی رسیدند و پس از شکست خفیف 2-1 مقابل بارسلونا در نیوکمپ، چهار بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. اما آخرین پیروزی آن ها برایشان گران تمام شد. یک ساعت از بازی گذشته بود که مودریچ از ناحیه زانوی راست مصدوم شد و لنگ لنگان زمین بازی را ترک کرد. این موضوع باعث شد فصل برای او تمام شود و معنای آن این بود که در این فصل، بازیکن کروات در کمتر از نیمی از بازی های لالیگا همراه تیم بوده است.

رئال مادرید با وجود مودریچ در میانه میدان تیم بسیار بهتری به نظر می رسد. با در پیش بودن تابستان و فرصت استراحت و تجدید نیرو، او باید فصل آینده نیرومندتر به میادین بازگردد.

4به خدمت گرفتن بازیکنان جدید

داوید دخیا بازیکنی است که در طول شش ماه گذشته شایعاتی مبنی بر پیوستنش به رئال مادرید مطرح بوده است . دروازه بان منچستریونایتد که تا تابستان 2016 با این تیم قرارداد دارد، هنوز قراردادش را با باشگاه انگلیسی تمدید نکرده است.

ایکر کاسیاس سنگربان کنونی رئال مادرید، هفته گذشته اعلام کرد که از پیوستن دخیا به رئال مادرید خوشحال می شود: ” اگر دخیا به این جا بیاید، به او خوش آمد می گویم.”

” ما با هم رابطه خوبی داریم و من به او کمک خواهم کرد. ما باید برای به دست آوردن جایگاه در تیم با هم رقابت کنیم، درست مانند کاری که در تیم ملی انجام می دهیم.”

پیوستن بازیکنان جدید دیگر نیز محتمل است. روز پنج شنبه باشگاه در اقدامی که کمی عجیب به نظر می رسید بیانیه ای منتشر کرد و طی آن هرگونه پیشنهاد برای به خدمت گرفتن پول پوگبا هافبک یوونتوس را تکذیب کرد.

چندی پیش صحبت هایی مبنی بر تمایل رئال مادرید برای به خدمت گرفتن داوید آلابا از بایرن مونیخ به گوش می رسید. با مشخص شدن رسمی مربی جدید، دور جدیدی از حدس و گمان ها درباره خریدهای جدید باشگاه نیز آغاز می شود.

به ندرت پیش می آید که رئال در تابستان اقدام به خرید بازیکن نکند و هواداران مادرید احتمالا باید منتظر دو یا سه چهره جدید در تیمشان باشند.

5قرض دادن ستارگان جوان به تیم های دیگر

در طول یک سال گذشته، رئال مادرید سیاست جذب استعدادهای جوان را در پیش گرفته است. این سیاست با به خدمت گرفتن مینک پیترز هلندی آغاز شد وبا خرید مارکو آسنسیو، مارتین اودگارد و فدریکو والورده ادامه یافت. این بازیکنان جوان به جمع جوانان آینده داری چون آلوارو مدران، بورخا مایورال و مارکوس یورنته –  که هر سه در فصل گذشته به تیم اصلی نیز فراخوانده شدند- اضافه شدند.

با توجه به ناکامی کاستیا در راه یابی به سگوندا دویژن لزومی ندارد که باشگاه این جوانان آینده دار خود را در خانه نگه دارد. قرض دادن آن ها به تیم های دیگر بیش از نگه داشتن آن ها برای بازی در لیگ دسته سوم اسپانیا سودآور است. در نتیجه طرفداران مادرید مایلند که شاهد شکوفایی امیدهای جوان تیم خود در تیم های دیگر باشند. به این ترتیب، آن ها می توانند ببینند که این جوانان چگونه از پس فوتبال رقابتی امروز بر می آیند و کدام یک از آن ها می توانند آینده درازمدتی در برنابئو داشته باشند.

نیک دورینگتون