مرجع خبری رئال مادرید : رافا بنیتز ، مربی اسپانیایی آینده رئال مادرید متدها و روش های خاصی برای کارش دارد.

فتح رختکن با صحبت رو در رو با بازیکنان
برای رافا بنیتز خیلی مهم است که اعتماد رختکن را بدست بیاورد. مربی اسپانیایی می داند که بازیکنان به شکل علنی از آنچلوتی حمایت کرده اند اما او اعتقا ددارد که در زمینه رفتن مربی ایتالیایی تقصیری نداشته است و مسلما رختکن از او هم حمایت می کنند. او رو در رو با بازیکنان صحبت خواهد کرد تا اعتماد آنها را بدست بیاورد. بنیتز پروژه اش را به بازیکنانش توضیح می دهد . این اتفاق درر اولین روز تمرینی در بازگشت به والدبباس رخ خواهد داد. رهبران رختکن مثل راموس در این میان برایش نقش مهمی ایفا خواهند کرد. او در باشگاه های قبلیش هم مورد حمایت بزرگان تیمش بود. بنیتز در مورد آن چه که می خواهد با آرامش صحبت خواهد کرد و احترام مربیان و دستیارانش را بدست خواهد آورد.

نارضایتی بنیتز از تور چین و استرالیا
برای بنیتز آماده سازی بدنی و تاکتیکی در پیش فصل خیلی مهم است. او لاقه ای به تورهای طولانی مدت تابستانی ندارد و از این که رئال سفری 25 روزه را به استرالیا ، چین و پس از آن آلمان تدارک دیده راضی نیست. پاکو ده میگل بدنساز و مرد مورد اعتماد بنیتز است که اعتقاد دارد تورهای تابستانی باعث 17 درصد افت بدنی نسبت به یک تابستان عادی و بدون سفر در بازیکنان ایجاد می کند.

تیم باید سریع بسته شود
بنیتز هنوز نظر رسمی خود را در مورد بازیکنانش اعلام نکرده است اما با جزئیات و از زمان آاز کارش در این باره تصمیم می گیرد. در برخی مسائل باشگاه نظر می دهد و او تصمیم گیرنده نیست. مثلا رفتن خدیرا قطعی شده است و مسئله ای مثل کاسیاس هم در اختیار مربی نیست. اما به طور کلی بنیتز می خواهد در زمان آغاز پیش فصل 95 درصد از ترکیبش بسته شده باشد و دوست ندارد که کار خرید و فروش ها به روزهای آخر کشیده شوند.

اردوی پیش از بازیها
بنیتز علاقه خاصی به اردو زدن برای بازیکنانش پیش از بازیها ندارد اما تقویم بازیها این شرایط را تعیین می کند. او می گوید که شهر ناپل ایجاب می کند تا اردوهای بازیکناشن بیشتر باشند به همین خاطر پیش از بازی با لاتزیو اردوی دو روزه ای را برای تیم در نظر گرفته است. بنیتز در آغاز فصل کمی نسبت به اردوها سختگیری می کند اما به مرور زمان و بر اساس تقویم آرامش خواهد داشت. او می داند که هفته های بازیهای ملی بازیکنان را از نظر روحی و بدنی خسته می کند و مراعات بازیکناشن را خواهد کرد.

مملو از سیستم چرخشی و سورپرایز
بنیتز در ناپولی از 22 بازیکنش به طور تمام کمال استفاده می کرد. بر خلاف آنچلوتی که بنیان تیمش را بر اساس چهارده بازیکن می چید ، بنیتز علاقه خاصی به سیستم چرخشی دارد. او حتی برخی ستارگانش در ناپولی مثل هیگواین و کایخون را هم در مقاطعی نیمکت نشین کرده بود. بدین ترتیب در رئال ممکن است که حتی گاهی رونالدو را هم نیمکت نشین کند تا این ستاره خسته نشود.

آنالیز دقیق بازیکنان
یکی از تخصص های بنیتز کار تاکتیکی با بازیکناشن است. او از روش های اطلاعاتی و آمارگیری بسیار دقیقی برای آنالیز بازیکنانش استفاده می کند. بنیتز نسبت به تیم خودش آنالیزهای استادانه ای انجام می دهد. آنالیزهای او با پخش کلیپ های کوتاه برای بازیکنانش همراه خواهد بود.

1-2-3-4؟ سیستم بر اساس تیم چیده می شود
در ناپولی او از سیستم 1-3-2-4 بازی می کرد که هیگواین مهاجم هدف او بود و همشیک ، مرتنس و کایخون پشت سر او بازی می کردند. البته او می گوید که سیستمش را بر اساس تیمش می چیند اما بعید است که بخواهد سیستم 3-3-4 و بی بی سی را تکرار کند.

ساختار آکادمی با استفاده از مرباین مورد اعتماد
یکی از اختلافات بنیتز با سران ناپولی بر سر مسائل آکادمی بود. بنیتز می خواهد که در رئال بازیکنان آکادمی به درستی رشد کنند. هدفش این است که آکادمی کاملا زیر نظر او باشد. مسئله انحلال احتمالی رئال مادرید سی و یکی از تیمهای رده جوانان مورد بحث است.

فتح برنابئو
بنیتز می داند که هواداران نظر مساعدی نسبت به رفتن آنچلوتی نداشتند و او گزینه محبوب نبوده است اما سخت تلاش می کند تا محبوبیت هواداران را کسب کند.