مرجع خبري رئال مادريد : برند شوستر ، مربی آلمانی اسبق رئال در مورد اخراج آنچلوتی گفت :” توقعش را نداشتم. نیازی نبود که چنین شرایطی ایجاد شود. به عنوان یک مربسی دیدگاهم فرق دارد چرا که روی نیمکت رئال نشسته ام و می دانم نتایج در ان جا فرمان می دهند اما تیم در لالیگا فقط دو امتیاز کم آورد یک تساوی حریف برای قرمانی کافی بود و در چمپیونزلیگ هم یک گل دتا فینال کم داشت. تیم در این دو تورنمنت به هیچ وجه تحقیر نشد.”
وی در مورد حمایت تیم از آنچلوتی توضیح داد :” وقتی یک مربی رابطه خوبی با بازیکناتش دراد می توان این را درون زمین صحبت کرد. در این زمینه خود کارلو و بازیکنان حرفهای مهمی زدند که برای تیم خیلی مهم بود. شاید اگر رابطه اش با تیم بد بود رفتنش راحت تر بود.فکر نمی کنم که یک فصل بدون جام وقتی که فصل قبلش مهمترین جام ها را برده ای یک فاجعه باشد. بارسلونا فصل گذشته هیچ چیز نبرد و بدتر از رئال بود و امسال می تواند سه جامه شود.”
شوستر در مورد بنیتز گفت :” کسی نمی تواند راجع به او بحث کند. رود بی نظیری به عنوان مربی در کشورهای مختلف داشته است. می تواند با تضمین کامل مربی رئال باشد. در لیورپول خیلی خوب کار کرد. تیم بزرگی که مدتها جام نبرده بود و توقعات در آن جا بالا بود. در آن جا در سمت مدیر ورزشی هم فعالیت کرد و در حرفه مربیگری رشد کرد. مهم است که بتوانی هر دو پست را بشناسی. در رئال مهم است که بازیکنان ببزرگ یاریت کنند. شیوه بازی تیم نیز مهم است. بالاترین کیفیت بازیکنان در اختیار مربی است. آنچلوتی با همین روش نتیجه گرفت. در رئلا باید باهوش باشی و با باشگاه خو بگیری ، مثل کاری که لوئیز انریکه در بارسا کرد.”
شوستر در پایان گفت :” در رئال بیش از بقیه بازیهایم لذت بردم. این فشار باعث می شود که بتوانم همه بازیهای ممکن و همه جامهای ممکن را ببرم. من خیلی جاه طلب بودم. هرگز خودم را ضعیف تر از رقبا نمی دیدم. همیشه به دنال پیروزی بودم و دوره خیلی جذابی بود.”