به نظر می رسد که رئال مادرید برای این که پس از یک فصل ناکام به روزهای خوبش بازگردد در پنجره نقل و انتقالات روزهای شلوغی را در پیش داشته باشد.

پس از این که رئال در فصل گذشته به فتح سوپر کاپ اروپا و جام باشگاه های جهان بسنده کرد کارلو آنچلوتی از سمتش برکنار شد و حالا رافا بنیتز به عنوان مربی جدید و فلورنتینو پرز رئیس باشگاه قصد دارند تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کنند به ویژه این که پرز ورود بنیتز را شروع یک دوره جدید نامیده است.

مشاهده فعالیت های رئال در بازار نقل و انتقالات در این تابستان جالب خواهد بود. با توجه به سابقه مربیگری بنیتز احتمالا او ترکیب تیم را نامتعادل می داند. مردی که در باتدبیربودن شهرت دارد و همیشه دفاع تیم هایش را به خوبی سازمان دهی می کند احتمالا در فکر این است که قدرت دفاعی رئال مادرید را تقویت کند. ولی با این حال همه این ها بستگی به این دارد که پرز- کسی که در دوره ریاست خود در دخالت در نقل و انتقالات همواره ثابت قدم بوده- تا چه حد به او اختیار می دهد.

رئال مادرید چه بازیکنانی را به خدمت می گیرد؟ چه کسانی هدف های احتمالی باشگاه هستند؟

در این جا نگاهی می اندازیم به سه بازیکنی که حرف و حدیث هایی مبنی بر پیوستن آن ها به رئال مادرید وجود دارد.

1-k

جفری کوندوگبیا

پست: هافبک دفاعی

باشگاه: موناکو

سن: 22

ارزش تخمینی: 20 میلیون پوند

پس از پشت سر گذاشتن یک فصل تحسین برانگیز در لیگ 1 و چمپیونزلیگ، جفری کوندوگبیا بازیکنی است که در این تابستان بسیاری از تیم ها خواهان او خواهند بود. این بازیکن فرانسوی یک هافبک دفاعی است که هم از نظر فیزیکی و هم تکنیکی دارای قابلیت های خوبی است.

بدون توپ خستگی ناپذیر است، یک تکل کننده قوی است و به سرعت می تواند واکنش نشان دهد. این قابلیت ها او را به یکی از مهره های کلیدی تیم لئوناردو جاردیم در فصل 15-2014 تبدیل کرد. کار با توپ او نیز بسیار خوب است. او به خوبی می تواند در یک سوم پایانی زمین بازیکنان دیگر را تغذیه کند. قدرت حفظ توپ بالایی نیز دارد. از نظر تاکتیکی باید بهتر شود زیرا اکنون او صرفا با اتکا به قدرت بدنی و مهارت های فیزیکی خود بازی می کند. قابلیت هایی که هم در دفاع و هم در بازیسازی دارد باعث شده که این جوان 22 ساله در این تابستان پیشنهادهای زیادی را از تیم های مختلف داشته باشد.

طبق آمار سایت اسکواکا، این ملی پوش فرانسوی در هر 90 دقیقه میانگین 2.88 تکل موفق و 2.69 توپ ربایی داشته، در بیش از 60 درصد دوئل ها موفق بوده و 86 درصد از پاس هایش سالم بوده است. این آمار قابل قیاس با آمار بازیکن های برجسته ای که از نظر استیل و قدو قامت شبیه او هستند مانند نمانیا ماتیچ و مورگان شنیدرلین می باشد.

به گزارش آس رئال مادرید تحقیقاتی را درباره این بازیکن آغاز کرده و در صورت خرید این بازیکن، غول های اسپانیایی از مهارت های چندگانه وقابلیت های فیزیکی او در قلب ترکیب تیم بسیار سود خواهند برد.

2-v

آرتورو ویدال

پست: هافبک میانی

باشگاه: یوونتوس

سن: 28

ارزش تخمینی: 30 میلیون پوند

“من در پست خودم بهترین بازیکن جهان هستم.” این صحبت آرتورو ویدال در ژانویه 2014 است.  این یک اظهارنظر جسورانه از مرد شیلیایی است و هرچند بسیاری با این حرف او کاملا موافق نیستند اما مسلما هرجا که صحبت از بازیکنان زبده در پست هافبک میانی می شود صحبت از او هم به میان می آید.

ستاره یوونتوس بازیکنی همه فن حریف است. در دفاع پر قدرت و پر جنب و جوش است و در گل زنی و خلق موقعیت نیز بسیار تواناست.  در فصل 13-2012 بود که او به خوبی پویایی بازی خود هم در دفاع و هم در حمله را به نمایش گذاشت. در مجموع رقابت ها، او 15 گل و 11 پاس گل داشت و هم چنین از قدرت بدنی خود برای تقویت دفاع بانوی پیر استفاده می کرد به طوری که در آن فصل یوونتوس در38 بازی در لیگ فقط 24 گل دریافت کرد. او به راحتی می تواند هم به عنوان هافبک میانی و هم به عنوان هافبک تهاجمی ایفای نقش کند و در شیوه بازی او تنوع زیادی وجود دارد و برای ترکیب قدرتمند رئال مادرید بسیار مناسب است.

جوزپه ماروتا مدیر ورزشی باشگاه یوونتوس اعلام کرده که انتظار دارد سفیدپوشان در این تابستان به ویدال پیشنهاد بدهند.

3-d

داوید دخیا

پست: دروازه بان

باشگاه: منچستریونایتد

سن: 24

ارزش تخمینی: 25 میلیون پوند

فصل 15-2014 فصلی فوق العاده برای دخیا بود زیرا او توانست برای دومین سال پیاپی بازیکن سال منچستریونایتد لقب گیرد. مرد اسپانیایی اکنون به یکی از بهترین توپ گیرهای جهان تبدیل شده است. واکنش های عالی و مهارت های بالایی دارد و همین ویژگی ها باعث شده که سیوهای خیره کننده زیادی داشته باشد.

در لیگ جزیره او در همه بازی ها به جز یک بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و 36 گل دریافت کرد. اگر توجه داشته باشیم که دفاع منچستر در طول فصل به دلیل ناآمادگی و مصدومیت ها تغییرات فراوانی را به خود دید این آمار خیلی خوب است. دخیا هم چنین توپ را به خوبی توزیع می کند و طبق آمار اسکواکا دقت توزیع توپ او در فصل 15-2014، 69 درصد بوده است که این آمار بسیار بهتر از آمار دروازه بانان برجسته لیگ برتر مانند کورتوا و جو هارت است. تنها ضعفی که او دارد در سانترها و شروع مجددهاست. به دلیل جثه کوچکتری که نسبت به کورتوا و جو هارت دارد نمی تواند به خوبی آن ها بر محوطه جریمه تسلط داشته باشد ولی به جای آن می تواند با واکنش های خوبش از دروازه محافظت کند.

به گزارش تلوزیون اسپانیا انتقال دخیا به رئال مادرید قریب الوقوع است.

 

تیم کالینز