مرجع خبری رئال مادرید : رافا بنیتز در مورد حسش در مورد رئال مادرید صحبت کردو گفت :” ایکر ، سرجیو، کریستیانو ، ایسکو ، بیل. هیچ کدام بر خلاف حرفهایی که زده می شود خواستار بازی در پست خاصی نشده اند” وقتی از او پرسیده شد که آیا خریدی انجام می شود گفت :” قطعا بله. ” و در مورد سبک رئال با حضور او گفت :” بازیکنانی هجومی داریم و می خواهیم هجومی بازی کنیم.”

سبک بازی رئال مادرید :” همان طور که در مراسم معارفه ام گفتند ، بازیکنانی که داری مشخص می کنند که با چه سبکی بازی کنی . ما بازیکنانی هجومی داریم و به همین خاطر سبک بازی ما هجومی خواهد بود. باید بین مدل و سیستم تفاوت قائل شد. خیلی ها فکر می کنند که پست بازیکنان در زمین و سیستم 2-4-4 یا 3-3-4 یک مدل بازی است اما این طور نیست. مدل بازی ما بر اساس یک فوتبال هجومی خواهد بود. می خواهیم تا جایی که می توانیم توپ را در اختیار داشته باشیم ، سریع حمله کنیم و تعادل را بین دفاع و حمله از دست ندهیم. باید یک نوع حس جدیت داشته باشیم و به سیستم های مختلف عادت کنیم. باید فوتبال خودمان را ارئه بدهیم اما اگر گزینه های دیگری هم وجود داشته باشند ارزشمند خواهند بود. این تفاوت مدل بازی ماست که اساسا هجومی خواهد بود و سیستم بازی که پست بازیکنان درون زمین است.”

تغییر پست برخی بازیکنان :” از اولین لحظه ای که من و کادر فنی مشغول به کار شدیم شرایط بازیکنان را دنبال می کنیم و با آنها در تماس هستیم. به همین خاطر در ابتدا باید بگویم که همه آنها با اشتیاق می گفتند که آماره شروع کار هستند. سرجیو ، ایکر ، کریستیانو ، بیل ، په په ، واران و … تا آخر همگی بی نظیر بودند. اولین کاری که کردم این بود که به حرفهایشان گوش دادم تا بفهمم که حسشان نسبت به فصل گذشته چه بوده است و چه نظری در مورد نقاط قوت یا ضعف دارند. این که از چه نظر می توان بهتر شد و دوست دارند که از چه لحاظ بهتر شوند. در مورد همه مربیان و بازیکنان باشگاه نیز همین شرایط را در نظر گرفتیم تا تصمیمی را اتخاذ کنیم که صلاح تیم را در نظر بگیرد و برای هر کدام از بازیکنان بهترین نظر باشد. همه بازیکنان حس خیلی خبوی برای شروع کار داشتند و به من این حس را دادند که کاملا آماده کار با مربی جدید هستند. به همین خاطر با مصدومان در تماس بودم تا به آنها کمم کنم تا هر چه زودتر به تمرین برگردند. در مورد این که چه بازیکن در چه پستی بازی کند باید در کنار هم تصمیم بگیریم ، با هم تمرین کنیم و بعد از آن تصمیم گیری کنیم. ایکر ، سرجیو ، کریستیانو یا بیل بر خلاف آن چه که گفته می شد هرگز توقع این که بازی در فلان پست یا پست دیگری را نداشته اند چرا که ما قرار است مناسب ترین ترکیب را انتخاب کنیم تا بهترین عملکرد هر بازیکن را شاهد باشیم. آنها باید از حضور درون زمین لذت ببرند تا بهترین عملکردشان را داشته باشند.”

خریدی خواهید داشت؟” قطعا همین طور است. دانیلو یا کاسمیرو مثلا بازیکنانی بودند که نقش مهمی در تیم خواهند داشت و باشگاه هر روز تلاش می کند تا با خریدی جدید سطح تیم را بالا ببرد و آماده مقابله با چالش ها شویم اما باید بگویم که ساختن ترکیبی بهتر از ترکیب فعلی رئال مادرید بی نهایت مشکل است. این تیم همه چیز برده است و سطحش را نشان داده است. هواداران خیالشان راحت باشد که این تیم سطح توقعات باشگاه را برآورده خواهد کرد.”

حسش در مورد بازگشت به رئال :” یادم است که وقتی بر می گردم همه روزنامه ها تیتر زده بودند :” بازگشت یک مرد به خانه ” و این نشان می داد که رویایم در مورد بازگشت به برنابئو براورده شده است و باید بگویم که واقعیت همین است. در روز معارفه ام در برنابئو یاد تمامی تمریناتی افتادم که در زمین کوچکی انجام می دادیم که اکنون تبدیل به گوشه ای از برنابئو شده است. ساعات زیادی که در سالن بدنسازی می گذراندم ، استارت هایی که در پایان تمرینات در خیابان لاکاستیانا می زدم تا هر چه زودتر به ورزشگاه برسم و بازگشت های جادویی تیم بزرگسالان را ببینم. خاطرات زیادی در عرض یک ثانیه در ذهنم زنده شد تا عظمت این باشگاه را درک کنم.”

تجهیزات والدبباس:” خوشبختانه یا متاسفتانه با توج هبه سن و تجربه ام مراکز ورزشی خیلی خوبی را دیده ام. زمین تمرین رئال مادرید در والدبباس هم بی نظیر است. کیفیت زمین ها ، دستگاه ها ، رختکن ها ، سالن های بدنسازی و اقامتگاه تیم اصلی بی نظیر بود. جزئیات زیادی بودند که حرفه ای گری و توانمندی مسئولانی را نشان می دهند که این وضعیت را مهیا کرده اند.”

تعطیلات:” چند روز پیش یک مربی انگلیسی که رفاقتی قدیمی داریم با من تماس گرفت تا در مورد یک مسئله کاری صحبت کنیم و من گفتم :” امروز روز پدر است اما ما همیشه در حال کار هستیم. ” واقعیت همین است. پس از چندین سال که در خارج از خانه زندگی می کردم در زمان تعطیلات می کردم که در کنار همسرم و دخترانم باشم. اما همزمان روی سازماندهی تیمم کار می کنم تا آماده چالشی جدید شوم. با مسئولان سازمان های مختلف باشگاه جلساتی گذاشته ایم تا نظرات همدیگر را بشنویم و تصمیم گیری کنیم. از ساختار دپارتمان آنالیز گرفته تا اهمیت تور استرالیا و چین یا بازیکنانی که باید سفر کنند …”

تور استرالیا و چین:” با هیجان و مسئولیت زیادی که در یک باشگاه جهانی نیاز است آماده این چالش می شویم. می دانیم که برای میلیون ها هوادار در کل دنیا رئال مادرید چه مفهومی دارد. عظمت رئال مادرید فرصتی را در اختیارت قرار می دهد که در باشگاه های بزرگ دنیای فوتبال فرصت بی نظیری است . این یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود. در تیمهای دیگر سابقه چنین سفرهایی را داشته ام و برای باشگاه چنین سفرهایی مهم است و البته ما به اهمیت مسائل ورزشی نگاه می کنیم. تجهیزات و شرایط زمین های تمرین کلیدی خواهند بود. سعی می کنیم که بعد ورزشی نگاه کنیم و فقط زمان های استراحت را در اختیار اسپانسرها قرار بدهیم.”

بازیکنانی که در حال ریکاوری هستند:” مسلما نگران این هستم که همه مصدومان هر چه زودتر برگردند. هماهنگی بین پزشکان ، فیزیوتراپ ها ، بدنساز ها و کادر فنی در این موضوع خیلی مهم است. بدنسازها تک تک با بازیکنان کار می کنند ، کادر پزشکی هر روز باید نظر بدهد و اطلاعات را در اختیار قرار دبهد تا بازیکنان به بهترین شرایط بدنی برسند. تغییرات در این نهادها همیشه مهم هستند اما ما می خواهیم که بهترین تصمیم برای باشگاه گرفته شود تا همه چیز درست پیش برود.”

خوشبینی:” دوست دارم خوشبین باشم. در تمامی دوران کاری ام خوش شانس بودم که بازیکنان توانمندی را پیرامون خودم داشتم. می دانم که چه می خواهیم و سعی می کنیم که با شرایط متفاوت هماهنگ شویم. رئال مادرید باشگاه بزرگی است که ترکیب بی نظیری دارد. توقعات خیلی بالاست و نگاه کل دنیا به این تیم است . سعی می کنیم که با آرامش حرکت کنیم و جو بی نظیری را ایجاد کنیم که به موفقیت ختم شود. من خوشبین هستم چرا که توانایی و تعهد بی نظیری را در تیم می بینم که برای رسیدن به اهداف به ما کمک می کند.”