وقتی که رافا بنیتز در اوایل ژوئن به عنوان مربی جدید رئال مادرید معارفه شد حضار بیش از هر موضوعی علاقه مند بودند تا درباره سبک و شیوه مربیگری او بحث کنند.

رئال مادرید، باشگاهی که با زرق و برق و ریخت و پاش هایش شناخته می شود همیشه در پی انجام بازی تهاجمی بوده است. اما در مورد بنیتز، رئال مادرید مربی ای را استخدام کرده که سازمان دهی دفاعی او زبانزد است و وسواس زیادی روی مسائل تاکتیکی دارد. شهرت او به این نوع شیوه مربیگری باعث شد که در مراسم معارفه اش مجبور شود به سوالاتی در خصوص این که نحوه بازی رئال مادرید چگونه خواهد بود پاسخ دهد.

“ترکیب تیم ما فوق العاده است و ما بازیکنان فوق العاده ای را در اختیار داریم. به همین دلیل صرف نظر از این که  نحوه بازی چگونه خواهد بود مهم این است که بهترین بازی ممکن را ارائه دهیم و بدانیم که چه هدفی را دنبال می کنیم.”

” این تیم باید رقابت کند. باید به خوبی فوتبال بازی کند و برنده شود. در مورد سیستم بازی صحبت های زیادی می توان کرد اما چیزی که واضح است این است که با چنین تیم مستعدی ما باید حمله کنیم و گل بزنیم.”

مسلما بنیتز می داند که ارائه فوتبال زیبا و جذاب در برنابئو از وظایف اوست. ولی با این حال تمرکز اصلی او بر روی نتیجه بازی خواهد بود. در نتیجه ممکن است که مربی سابق ناپولی بخواهد تغییراتی را ایجاد کند، چرا که پس از فصل ناکام 15-2014 انتظارات از او این است که در ترکیب تیم تعادل ایجاد کند و به تیمی که در فاز تهاجمی بسیار با استعداد نشان می دهد قدرت تدافعی نیز اضافه کند. به همین دلیل در این تابستان، اضافه کردن عناصر دفاعی- به خصوص در میانه میدان- از اولویت های باشگاه خواهد بود و رئال مادرید بازیکنان زیادی را از سرتاسر اروپا زیر نظر گرفته است.

در ادامه سه بازیکنی را که به نظر می آید برای تیم بنیتز مناسب باشند بررسی می کنیم.

1-

لوکاس بیلیا

در سال 2012، لوکاس بیلیا در مصاحبه با مارکا عنوان کرد که دوست دارد راه الگوی خود ژابی آلونسو را دنبال کند.

” دوست دارم مانند ژابی آلونسو به نظر بیایم. از نظر من اوست که در رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا تعادل را برقرار کرده است. او در این زمینه یک الگوست.”

هرچند بیلیا مانند ژابی آلونسو ریش قرمز ندارد اما در الگو گرفتن از مرد اسپانیایی کار خود را به خوبی انجام داده است. ستاره لاتزیو یک بازیساز عمق محور(deep-lying playmaker)  سخت کوش است که توانایی تکل های قدرتمند و پاس های بلند-دو ویژگی ای که ژابی آلونسو به داشتن آن ها مشهور بود-  را دارد. طبق آمار هواسکورد او در فصل 15-2014 میانگین 3.7 تکل، 2.4 توچ ربایی و 4.3 پاس بلند دقیق در هر بازی را داشته است که نشان می دهد او در هر سه زمینه جزء بهترین های ایتالیا بوده است.

به گفته آس، بنیتز که در دوران حضور در ناپولی از نزدیک شاهد بازی بیلیا بوده است علاقه مند است که این بازیکن 29 ساله را به برنابئو بیاورد تا با تقویت فاز دفاعی در خط هافبک تعادل برقرار کند.

به خدمت گرفتن این بازیکن آرژانتینی با رویه ای که رئال مادرید اخیرا در تجارت نقل و انتقالات پیش گرفته یعنی جذب بازیکنان بین 20 تا 25 سال مغایر خواهد بود، اما یکی از دلایل فصل آشفته ای که سفیدپوشان سپری کردند عدم حضور یک هافبک با تجربه و نیرومند بود. بیلیا می تواند این ضعف را برطرف کند و به نظر می رسد که به خوبی می تواند در double pivot در سیستم 1-3-2-4 بنیتز جای گیرد.

2-

راجا ناینگولان

راجا ناینگولان می تواند یکی دیگر از گزینه های احتمالی رئال مادرید برای هافبک دفاعی باشد. تحت هدایت رودی گارسیا در فصل 15-2014 این بازیکن بلژیکی در 30 بازی در سری آ از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت و نقش یک هافبک تدافعی قدرتمند را در میانه میدان ایفا کرد.

ناینگولان یک تکل کننده خشن است و همانند آرتورو ویدال دارای قدرت بدنی بالایی است و می تواند به خط هافبک رئال مادرید قدرت و توان فیزیکی لازم را اضافه کند. اخیرا وکیل این بازیکن اظهار داشته که پیشنهاد انتقال به رئال مادرید در این تابستان ممکن است این بازیکن بلژیکی را دچار وسوسه کند: ” من معتقدم که ناینگولان در رم می ماند. البته وقتی صحبت از رئال مادرید باشد شرایط می تواند تغییر کند.”  جیمز پالوتا رئیس باشگاه رم می داند که ناینگولان تا چه اندازه برای رم مهم است و می داند که او پیشنهادهای زیادی را در این تابستان خواهد داشت و نیم نگاهی نیز به پیشنهاد رئال مادرید دارد.

همانند بیلیا، ناینگولان نیز می تواند در double pivot در سیستم 1-3-2-4 قرار بگیرد. به این ترتیب او به میانه میدان استحکام خواهد بخشید و این می تواند به تونی کروس و لوکا مودریچ کمک کند تا از خلاقیت خود بیشتر استفاده کنند.

3-

پول پوگبا

تابستان گذشته، بسیاری از باشگاه ها خواهان خامس رودریگز و لوئیز سوارز بودند. تابستان قبل از آن، گرت بیل بود که مورد توجه خیلی از باشگاه ها قرار گرفته بود. در سال 2015 به نظر می رسد که پول پوگبا بیش ترین مشتری را در بازار نقل و انتقالات دارد.

پوگبا به عنوان یک هافبک بسیار باهوش و مستعد، بازیکنی است که هر تیمی می تواند در طول ده سال آینده خط هافبک خود را به محوریت او تشکیل دهد. قد و قامت خوبی دارد و در نبردهای هوایی قدرتمند است، کار با توپ او بسیار خوب است و توانایی های تکنیکی برجسته ای دارد که باعث می شود این بازیکن فرانسوی یک بازیکن کامل برای میانه میدان باشد.

به گفته ال پایس، رئال مادرید و بارسلونا رقابت تنگاتنگی را برای جذب این بازیکن تاثیرگذار از یوونتوس با یک دیگر دارند و مقصد بعدی این بازیکن 22 ساله قطعا یکی از این دو غول اسپانیایی خواهد بود.

پوگبا بازیکنی است که برای هر تیمی مناسب است و رئال مادرید نیز از این قاعده مستثنی نیست. به علاوه، با توجه به اشتیاق رئال مادرید به جذب یک بازیکن بزرگ در هر تابستان، پول پوگبا بازیکنی است که نه تنها شرایط یک بازیکن بزرگ و سطح بالا را دارد بلکه بر خلاف خیلی از خریدهای دیگر کهکشانی ها تاثیر منفی بر روی تعادل در ترکیب تیم نخواهد گذاشت.

تیم کالینز