ویسنته دل بوسکه گونزالس در روز 23 دسامبر 1950 متولد شد. بازیکن و سرمربی اسبق رئال مادرید و سرمربی فعلی تیم ملی اسپانیا دوران موفقی را در هر دو تیم پشت سر گذاشته است. او با رئال دو چمپیونزلیگ برد و با تیم ملی اسپانیا هم قهرمان یورو و جام جهانی شد.

دل بوسکه در دوران مربیگری خود در خط هافبک بازی می کرد. وی در لالیگا در 441 بازی 30 گل زد و در تیمهای کاستیا ، کوردوبا ، کاستیون و رئال مادرید بازی می کرد. دل بوسکه پنج لالیگا و چهار کوپا با رئال مادرید بدست آورد. وی در فینال جام باشگاه های اروپا مقابل لیورپول نیز بازی کرد و شکست خورد. دل بوسکه 18 بازی ملی انجام داد که یک گل زد. او در یورو 80 برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد که لاروخا در مرحله گروهی مسابقات حذف شد.

دل بوسکه از اوایل دهه 90 کارش را به عنوان مربی در رده های پایه رئال اغاز کرد. اولین دوره اش در رئال به عنوان مربی در سال 1994 پس از اخراج بنیتو فلورو بود که بعد از چند ماه جای خود را به خورخه والدانو داد. وی در سال 1996 نیز دو بازی سرمربی رئال بود. در آن زمان والدانو اخراج شده بود. در فصل 00-1999 ، مدیریت رئال تصمیم گرفت که در پی اخراج توشاک ، فرصت را به دل بوسکه بدهد.

دل بوسکه در چهار سال حضو در رئال دو لیگ قهرمانان ، دو لالیگا ، یک س.پرجام اسپانیا ، یک سوپرجام اروپا و یک جام بین قاره ای را به موزه رئال اضافه کرد. دوران دل بوسکه بهترین دوره رئال از دهه 50 و دوران دی استفانو و پوشکاش در تاریخ رئال بود. در این دوره موسوم به کهکشانی ها بازیکنانی مثل فیگو ، بکام ، زیدان و رونالدوی برزیلی به تیم اضافه شدند. دل بوسکه از 186 بازی دررئال 104 تا را با پیروزی به اتمام رساند. ویسنته علیرغم دوران موفقیت خود در رئال مادرید در سال 2003 با نظر پرز و والدانو از تیم کنار گذاشته شد چرا که باشگاه می خواست در خرید بازیکن نسبت به دوران این مربی آزادی عمل داشته باشد.

قرارداد دل بوسکه در سال 2003 تمدید نشد. در آن سال رئال مادرید لالیگا را برده بود. باشگاه پست مدیر فنی را به دل بوسکه پیشنهاد داد اما مربی سالامانکایی این پیشنهاد را رد کرد. بسیاری از کارشناسان کنار گذاشتن دل بوسکه را یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخ باشگاه می دانند.

پس از اخراج دل بوسکه ، رئال مادرید در عرض چهار سال هفت مربی عوض کرد و تا زمان لالیگای 2007 هیچ جامی نبرد. دل بوسکه پس از رئال دوران ناموفقی در بشیکتاش داشت تا این که در سال 2008 هدایت بهترین نسل تاریخ تیم ملی اسپانیا را پذیرفت و قهرمان جام جهانی 2010 و یورو 2012 شد.

دل بوسکه با سانتیسیما ترینیداد لوپز ازدواج کرده است. این زوج از هم سه فرزند دارند : دو پسر و یک دختر که یکی از پسرها دچار بیماری سندرم داون است.