مرجع خبری رئال مادرید : دانیلو علاقه خاصی به شهر بلوهوریزونته دارد. او این روزها در این شهر در برزیل ریکاوری می کند

عجب تعطیلاتی داری…
همین طور است. خبری از تعطیلات نیست. کل خانواده شامل همسر و پسرم در بیکاس هستند و من این جا تنها در بلوهوریزونته به ریکاوری از مصدومیتم ادامه می دهم. صبح و شب تمرین می کنم اما کاملا ریکاوری کرده ام. روی آماده سازی بدنی کار می کنم. وقتی به ماردید برگردم می توانم تمرین کنم هر چند که هنوز پا به توپ نشده ام. یک ماه است که مصدوم هستم.

ناراحت شدی که در کوپا آمه ریکا بازی نکردی؟
بله خیلیس ناراحت شدم چرا که برای حضور در این بازیها سخت تمرین کرده بودم. امسال در تیم ملی فیکس شده بودم و لیاقت حضور در ترکیب را داشتم اما متاسفانه امکانش نبود. سعی می کنم که هر چه زودتر برگردم.

نکته مثبت این جاست که می توانی پیش فصل را در باشگاه جدیدت آغاز کنی.
قطعا همین طور است. این یکی از دغدغه های من است. با مسئولان باشگاه صحبت کردم تا کمترین استراحت ممکن را داشته باشم و هر چه زودتر به تیم ملحق شوم. به همین خاطر مصدومیتم از این جنبه برایم خوب شد. می توانم از ابتدا در خدمت تیم باشم و به اندازه بقیه صاحب فرصت شوم.

معارفه ات در برنابئو را چطور تصور می کنی؟
برایم خیلی خوشایند خواهد بود. این تحقق رویای کودکی من است. در کودکی همیشه بازیکنان برزیلی را می دیدم که با رئال قرارداد می بستند و این برایشان یکموفق بود. حضور در استادیومی مملو از رویاها فوق العاده است. استرس؟ نه آرام هستم. خیلی آرام هستم و به اولین بازیم در این باشگاه فکر می کنم. معارفه بحث دیگری است … (لبخند ملیح)

با بنیتز صحبت کردی؟
بله تلفنی با من صحبت کرد و گفت که شرایط مصدومیتم چطور پیش می رود. در مورد چالش جدید کمی صحبت کردیم. خیلی کم بوداما فهمیدم که حواسش به من هست و از این بابت خوشحال شدم.

با آنچلوتی و پرز هم صحبت کرده بودی؟
متقیما با آنها صحبت نکردم. این یک مسئله خیلی خاص بود چرا که انتقالم خیلی سریع انجام شد و زمان کافی جود نداشت. باید سریع تصمیم می گرفتم و اطلاع می دادم.

اولین لحظه ای که فهمیدی رئال تو را می خواهد چه حسی داشتی ؟
قبلش شایعاتی در مطبوعات مطرح شده بود. در ماه دسامبر وکلایم با سران پورتو در مورد تمدید مذاکره می کردند که گزینه رئال مادرید مطرح شد. با نمایندگان رئال صحبت کردیم و آنها ابراز تمایل کردند.البته بین ابراز علاقه تا رسمی شدن فاصله خیلی زیادی وجود داشت. خیلی آرام بودم اما با خوشحلای شرایط را دنبال می کردم چرا که هر بازیکنی وقتی رئال مادرید ، بزرگترین باشگاه دنیا با او تماس می گیرد باید خوشحال باشی. برای بازی کردن در رئال باید بهترین باشی. رویایم همیشه همین بوده است.

همیشه دوست داشتی در مادرید بازی می کنی ؟ چرا که صحبت از علاقه تیمهای بزرگ اروپایی به تو مطرح بوده است. بایرن ، بارسا ، تیمهای انگلیسی و …
بله ، هرگز تردیدی نداشتم. از زمان مطرح شدن نام رئال تا توافق رسمی همیشه می خواستم به این تیم بروم. برایم مسائل مالی مهم نبود. همیشه می خواستم در رئال بازی کنم چرا که این باشگاه را دوست داشتم. کاسمیرو حرفهای عجیبی در مورد رئال به من زده بود.

اما نیمار هم سعی کرد تو را به بارسا ببرد.
این یک مسئله عادی است. چند سال با هم در سانتوس بازی می کردیم و زوج بی نظیری بودیم. با هم رفاقت نزدیکی داشتیم اما در آن زمان زیاد صحبت نکردیم. او بهتر از هر کسی می دانست که هر کسی باید با شرایط شخصی خودش در مورد آینده اش صحبت کند. مرا به بارسا دعوت کرد و در این باره با من صحبت کرد. البته این طور نبود که هر روز با هم صحبت کنیم. فقط یک بار این اتفاق رخ داد. این یک تصمیم شخصی بود و او به من احترام گذاشت. دوستان خوبی با هم هستیم.

هرگز نمی خواستی که پاسخ مثبت به بارسا بدهی؟
برخی چیزها قابل توضیح دادن نیستند و شاید در این مورد نیز همین اتفاق رخ داد. رئال مادرید باشگاهی است که مدتها تصور می کردم که با من همذات پنداری می کند.گاهی ممکن است که بارسا یا رئال بهتر بوده باشند اما همیشه رئال و بازیکنانش را بیشتر دوست داشتم. در این باره توضیحی ندارم.

پس از بچگی رئالی بودی؟
بله ، یک دوست صمیمی به اسم دیوید داشتم که همیشه با هم بحث می کردیم و می گفتیم :” وقتی بزرگ شدیم به رئال مادرید می رویم.” امیدمان همیشه همین بود. یک خاطره؟ اولین بازی رونالدو را به خوبی به خاطر دارم که در آغاز کارش یک گل عالی به ثمر رساند. از سمت چپ برایش سانتر شد و با یک ضربه سرضرب گلزنی کرد. این یکی از بازیهای به یادماندنی برایم بود چرا که رونالدو اسطوره من بود. البته من هرگز پیراهن رئال یا هیچ تیم دیگری را در کودکی نخریدم.

تو با 30 میلیون یورو به رئال پیوستی و تبدیل به یکی از گرانقیمت ترین فروش های تاریخ پورتو شدی.
در پورتو یک چیز را خوب یاد گرفتم. این که علیرغم آن که رئال مادرید جامهای زیادی دارد و باشگاه پرافتخاری است اما به من ارج نهاده تا چنین هزینه ای انجام شود و قطا قرار نیست که در روز اول یا دوم چیزی را ثابت کنم. می دانم که باید روز به روز تلاش کنم و در هر تمرین با تمام وجود ظاهر شوم. مسلما ابهاماتی ایجاد خواهد شد اما کاملا آماده هستم و با مرور زمان توانایی هیا مرا نشان خواهم داد. اما همان طور که گفتم این اتفاق در بازی اول و دومم رخ نمی دهد.

از شناختت نسبت به رئال مادرید بگو.
به عنوان یک هوادار شناخت زیادی دارم. کاسمیرو به من گفته بود که در این باشگاه رفتار خیلی خوبی با بازیکنان می شود و فوتبالیست ها در آن جا به چیزی جیز پیروزی فکر نمی کنند. توقعات در این باشگاه خیلی زیاد است. این برایم یک چالش است. چالشها را دوست دارم. برایم چیز دیگری مهم نیست. انگیزه بالایی دارم.

رئال مادرید برای تو چه مفهومی دارد؟
یک رویاست.

سرود دسیما را بلدی؟
کلیپش را دیدم که همه بازیکنان در استودیو در حال لبخوانی روی کلیپ هستند و می گویند :” زنده باد رئال ، همین و بس” (می خندد).

لوپتگی هم در مورد رئال با تو صحبت کرد؟ او هم زمانی به عنوان مربی و بازیکن در این باشگاه بوده است.
با لوپتگی و خوان کارلوس ، بدنساز پورتو خیلی صحبت می کردم. به من گفتند که باشگاه بی نظیری است و هیچ جایی در دنیا بهتر از رئال مادرید نیست. اما از طرفی دیگر در مورد تاریخچه باشگاه گفتند که در آن توقع این است که همیشه پیروز شوی و در سطح بالایی باشی. همیشه در این باشگاه برای پیروزی تلاش کردم. همیشه حرفهای اعجاب انگیزی در مورد رئال به من می گفتند و به من توصیه می کردند که چطور بازی کنم و بهتر شوم تا در آن جا موفق شوم.

با کدام بازیکن رئال بیشتر صحبت کردی؟
با خامس پیش از نهایی شدن انتقال صحبت کردم و به من گفت :” دنی ، اگر فرصت حضور در رئالرا داری نباید از دستش بدهی. ” با هم خیلی صمیمی هستیم.

بازی کردن در رئال ابعاد کاملا متفاوتی دارد؟
همین طور است. ابعاد متفاوتی دارد. آنها بزرگترین باشگاه دنیا هستند. برای این که در رئال موفق باشی باید کاملا آرامش داشته باشی و طوری بازی کنی که انگار در خیابان هستی. این طرز تفکر من است. اگر با نگاه منفی به این شرایط نگاه کنی به مشکل می خوری. اگر آرامش داشته باشی می توانی موفق شوی.

اما سوال این جاست که ایا برای چنین فشاری آماده هستی؟ حتما می دانی که هواداران رئال زیدان ،ر ونالدو ، بیل ، بنزما و … را هو کرده اند.
همین طور کاسیاس را. همان طور که گجفتم آرامش و صبر زیادی دارم.قرار نیست که از اولین دقیقه در اولین بازی موفق شوم. باید هر روز و هر هفته تلاش کنم و به خوبی با شهر و لیگی که متافوت با لیگ پرتغال است هماهنگ شوم. با آرامش موفق می شوم.

گفته بودی که در پورتو قبل از هر بازی حرکت شنا را می زنی. در رئال مادرید قبل از بازی اولت چه کار خواهی کرد؟
قطعا استرس بالایی خواهم داشت تا در چنین باشگاه بزری بازی کنم. کمی ارتس خواهم داشت اما در زندگی به چیزی جیز وفتبال فکر نمی کنم. به همین خاطر زمانی که توپ به پایم برسد آرامش خواهم داشت.

پایان فصل رئال را چطور دیدی؟ مقابل یووه اذیت شدیند؟
بله بازی را در کنار دوستانم دیدم و رئال را تشویق می کردیم چرا که دوست داشتم که به تیمی ملحق شوم که قهرمان می شود. مثل یک هوادار حقیقتا اذیت شدم. پدرم هم کنارم بود که امیدوار بود که نتیجه را برگردانند اما امکان پذیر نبود. حجالا آماده فصل بعد می شوم. امیدوارم که بتوانیم قهرمان چمپیونزلیگ شویم.

از اخراج آنچلوتی شگفت زده شدی؟
در فوتبال بی عدالتی های زیادی وجود دارند. آنچلوتی سال قبل قهرمان اروپا شد اما در فوتبال توقعات زیاد است و در رئال بیشتر. رفتنش شگفت انگیز نبود چرا که در این ورزش نتیجه نگیری باید بروی.

رئال با دانیلو صاحب چه ویژگی هایی می شود؟
می توانم تعادل را به تیم اضافه کنم. وظیفه اصلی یک مدافع این است که خطری علیه تیمش ایجاد نشود و بعد از آن باید به تیم کمک کند که حمله کند و گل بزند. آیا دوست دارم دفاع کنم؟ نه ، دوست ندارم. اما در چهار سال اخیر روی آن خیلی کار کردم. مسلما حالا بیشتر یک مدافع هستم تا یک مهاجم . اما از حضور در حمله لذت می برم.

نقطه ضعف و قوتت چیست؟
نقطه ضعف من در حرکات تن به تن است. روی آن خیلی کار می کنم. امسال روی آن با لوپتگی تمرکز کردم و به لطف او خیلی بهتر شدم اما باید در توپگیری بهتر شوم. نقطه قوتم هم اضافه شدن به حملات ، دادن پاس و حضور در حرکات ترکیبی است.

به عنوان یک هافبک کارت را شروع کردی و تبدیل به مدافع راست شدی. نظرت چیست؟
من مدافع کناری هستم. بی تردید پست من همین است. اگر قرار باشد در پستی دیگر بازی کنم این کار را خواهم کرد اما پست ایده آلم مدافع کناری است که در آن تخصص دارم و می خواهم بهتر شوم.