مرجع خبري رئال مادريد : لوکاس سیلوا در برزیل میزبان مارکا بود. هافبک رئال در مورد آخرین شرایط خودش صحبت کرد.
تعطیلات رو به پایان است ف لذت بردی؟
بله ، از فرصتم برای استراحت بهره بردم. با دوستانم به ساحل رفتیم و با خانواده ام نیز سفر کردیم. ما به شدت مذهبی هستیم و به دیدن کلیساها رفتیم. حالا در شهرم هستم و استراحت می کنم هر چند که چندین روز هم تمرین کردم تا سرحال باشم.
در بهترین شرایط به مادرید بر می گردی؟
بله از نظر فنی و روانی سرحال هستم تا آماده شروع پیش فصل شوم.
با رئال به استرالیا می روی؟
بله همین طور است. می خواهم از فرصت پیش فصل استفاده کنم چرا که پارسال این موقع هنوز در کروزیرو بودم. سعی کردم که در ماه های اخیر با اسپانیا آشنا شوم.
برای ماندن می جنگی یا به رفتن فکر می کنی؟
فقط به ماندن در رئال می اندیشم. فرصت های زیادی دارم . به دنبال جایگاهم در تیم هستم و از دقایقی که داشته باشم استفاده می کنم.
این تورهای تابستانی اخرین آزمون توست؟
مطمئنا همین طور است. مربی جدید آمده است. می خواهد همه بازیکنان را در پیش فصل ببیند و تصور می کنم که تیمش را انتخاب کند. من در حال تمرین هستم و خونسرد هستم تا برگردم و پیش فصل خوبی داشته باشم.
این که پاسپورت اروپایی نداری برایت مشکل ساز است.
همین طور است و مطلع هستم. شاید یک مشکل باشد اما به آن فکر نمی کنم. ترجیح می دهم که کارم را انجام بدهم.
شاید خودت نخواهی اما احتمال فروش قرضیت وجود دارد. اولویتت با کدام کشور است؟
به آن فکر نکرده ام اما اگر به خاطر پاسپورتم مجبور به جدایی شوم امیدوارم که به باشگاه بزرگی بروم. اولیتی برای لیگ خاصی قائل نیستم.
پورتو ، فیورنتینا یا سویا برخی از مشتریانت هستند. این برایت هیجان انگیز است؟
آنها باشگاه های بزرگی هستند و تمایلشان خوشایند است. این نشان می دهد که در بازیهایم در رئال خوب کار کرده ام.
ناراحت می شوی اگر نمانی؟
له ، کمی اما این تصثممی مربوط به باشگاه است. اگر قرار باشد سعی می کنم که اثرم را بگذارم و در همه بازیهای ممکن حاضر باشم.
البته قابل تصور است که با توجه به آن که فارغ از این فصل ، پنج سال دیگر قرارداد داری و هدفت موفقیت در رئال باشد.
بله ، همین طور است. هدفم همین است.
اخیرا بازیکنان زیادی از رئال می روند و برمی گردند ، کارواخال ، کاسمیرو ، همنامت لوکاس …
همین طور است. سعی می کنم که از این فرصت برای بردن و اثرگذاشتن استفاده کنم و فوتبالم را ارائه بدهم تا بتوانم در رئال موفق باشم.
اولین ماه هایت در رئال چطور بودد؟
به نظرم  خوب بودند. وقتی آمدم  کمی شگفت زده شدم ، چیزهایی که به رئال مربوط بودند شگفت زده ام کردند اما احساس آرامش و راحتی داشتم ، از رختکن گرفته تا بازیکنان و آنچلوتی برخورد خوبی با من داشتند. اعتماد به نفس داشتم. پس از آن مدتی بازی نمی کردم چرا که مربی این نظر را داشت اما از فرصتهایی که داشتم راضی ام.
این که در میانه فصل به این تیم بزرگ ملحق شدی و تازه سن کمی داشتی نباید برایت آسان بوده باشد.
باید خیلی سریع با جو جدید ، آب هوا  و فوتبال هماهنگ می شدم اما خیلی سریع جا افتادم. پس از این همه وقت می توانم بگویم که هماهنگ شده ام.
چه کسی بیشتر کمکت کرد؟
مارسلو. هر دو برزیلی هستیم و او یک شخصیت و یک فوتبالیست بی نظیر است. محبت خاصی نسبت ب هاو دارم. به خوبی باشگاه را می شناسد. خارج از زمین هم با همدیگر رفاقت داریم. از همه نظر کمکم کرد و از او خیلی ممنونم. وقتی بازی می کردم یا نمی کردم به من روحیه می داد.
کریستیانو هم حواسش به تو بود.
همین طور است. او یک نماد دیگر در تیم است که همیشه به من روحیهع می دهد ، به خصوص درون زمین که به من اعتماد به نفس و نصیحت می دهد. او قلب بزرگی دارد و از او هم متشکرم.
اولین بازی فیکست چطور بود؟
وقتی گفتند که باید در ترکیب اصلی باشم کمی استرس گرفتم ، این اولین بازیم در چمپیونزلیگ بود و یک رویا بود اما خوشحال بودم. بازی خوبی داشتیم ، بردیم و راضی بودم. آن روز را در زندگی ام ثبت کرده ام. حس خیلی خوی داشتم ، مربی به من اعتماد کرد و همه چیز خوب پیش رفت.
برایت قابل درک بود که پس از ان بازی دیگر در چمپیونزلیگ بازی نکنی؟
مربی تصمیم نهایی را می گیرد. اگر به من در ترکیب اصلی بازی نداده حتما دلیلش این بوده که زمانش نرسیده و باید بیشتر تمرین کنم و صبور باشم. خونسرد هستم.
در شش بازی اخر فصل هم بازی نکردی. چه اتفاقی افتاد؟
در پایان فصل با آنچلوتی صحبت کردم. به من گفت که خوب تمرین می کنم اما باید در بازیها هم همین قدر خوب باشم و اگر فصل بعد در رئال بماند به من فرصت می دهد. این باعث شد که خیالم راحت شود. به هر صورت  او رفت اما من انرژی جدیدی برای فصل جدید دارم.
بازی کردن در برنابئو مشکل است؟
کمی چرا که هواداران همیشه توقع بازی خوب ، گل ، پیروزی ، قهرمانی و … را دارند اما من احساس آرامش می کنم و مشکلی ندارم. هرگز با ترس وارد زمین نمی شوم.
بهترین و بدترین لحظه ات در این مدت؟
بهترین لحظه ام مربوط به اولین بازیم در برنابئو و چمپیونزلیگ بود. حضورم در ال کلاسیکو را هم به خاطر دارم. بدترین لحظه ام هم زمانی بود که فرصت بازی کردن را در بازیهای پایانی نداشتم اما این برایم عادی بود چرا که وسط فصل به تیم آمده بودم و بازیکنان دیگر بیشتر جا افتاده بودند.
به مرور زمان چه یاد گرفتی؟ از باشگاه و هم تیمیها.
خیلی چیزها یاد گرفتم. با شهر ، فرهنگی تازه و زمانی تازه آشنا شدم و ارتباط برقرار کردم. با باشگاه ، تمرینات جدید، سالن بدنسازی ، تجربیات بازیکنان ، حریفان و … آشنا شدم و بدین ترتیب بهتر شدم . در این باشگاه فقط بردن مهم است.
تیم را در پایان فصل چطور دیدی؟
تیم خوبی داریم ، یکی از بهترین های دنیا اما مصدومیت هایی داشته ایم. در بازیها بدشانس بوده ایم که این اثرگذار است.
از رفتن آنچلوتی شگفت زده شدی؟
کمی چرا که تا اواخر سال پیروزی های زیادی کسب کردیم اما این اتفاقات رخ می دهند.
در این دوران چه چیزی بیشتر تو را تحت تاثیر قرار داد؟
اول از همه ساختار باشگاه که خیلی بزرگ بود.  هیجان پیرامون رئال هم خیلی مهم بود. شاید بیشتر از هر چیز علاقه هواداران که همیشه در بازیها کنارمان هستند شگفت زده ام کرد. خحمایتشان را هر روز حس می کردم. بی نظیر بود که در بازیهای مهم هزاران نفر به استقبال اتوبوس تیم می آمدند. از آن لحظات فیلم گرفتم.
رختکن با تازه وارد ها چطور برخورد می کند؟
استقبال گرمی می شود هر چند که باید کنار بهترین های دنیا بازی کنی . اما فعلا آرام هستم.
کدام بازیکن بیشتر شگفت زده ات کرد؟
قطعا رونالدو. هم در بازیها و هم در تمرینات شگفت زده ام کرد. یک مورد کاملا متفاوت بود. ایسکو هم خیلی تکنیکی است.
تو دیوانه تاکتیک ها هستی. این کمک می کند؟
با یک شرکت در بیرون باشگاه در زمینه آنالیز کار می کنم و اشخاصی مرا همراهی می کنند. این خیلی کمک می کند تا فوتبالم را آنالیز کنم و بهتر شوم.
مسلما برای کار کردن با بنیتز هیجان زده هستی؟
چیزهای زیادی در موردش خواندم به خصوص در مورد نقاط قفوتش که مربی سختکوشی است و دوست دارد که بازیکنان به اصولی که می گوید پایبند باشند و به نظرم به خوبی برای تیم مناسب خواهد بود. با من تماس گرفته است ؟ نه.
چه نظری داری که آینده ایکر و سرجی مشخص نیست؟
اخبار زیادی خواندم اما نمی توانم بگویم که بمانند یا بروند. هر دو بخشی از تاریخچه باشگاه هستند که کاپیتان های تیم به شمار می روند و اثرگذار هستند. دوست دارم بمانند.
در پایان فصل بعد بازیهای المپیک در ریو برگزار می شود …
به تیم المپیک برزیل دعوت شده ام و در بازیهای اخیر فیکس بودم. حقیقت این است که برایم المپیکم خیلی مهم است و برگزاری ان در برزیل انگیزه را مضاعف می کند. امیدوارم در لیست نهایی باشم. برای ان باید در تیمی باشم که بازی کنم و انگیزه زیادی دارم تا بتوانم که در رئال به جایگاهی برسم.