مرجع خبري رئال مادريد : آینده ایکر کاسیاس از برنابئو دورتر از همیشه به نظر می رسد. او 559 کیلومتر دورتر از مادرید فوتبالش را ادامه می دهد. کاپیتان اسطوره ای رئال پورتو را به عنوان مقصد خود برگزیده است. باشگاه پرتغالی پیشنهاد قراردادی دو ساله به علاوه یک سال اختیاری را به کاسیاس داده است.
پورتو حاضر است که 30 درصد دستمزد فعلی کاسیاس (2.5 میلیون) را بپردازد و باقی این رقم باید توسط رئال مادرید پرداخته شود. سران رئال به کاسیاس گفته بودند که اگر یک پیشنهاد جدی برایشان بیاورد به رفتنش کمک می کنند و حالا نوبت آنهاست که به وعده عمل کنند و بقیه دستمزد را بپردازند. در حال حاضر بیشترین دستمزد در پورتو متعلق به تیو با 2.4 میلیون یوروست.
کاسیاس دوست داشت که تا سال 2017 در رئال بماند اما می داند که باشگاه روی حفظ ناواس و خرید ده خیا نظر دارد. ایکر در آخرین صحبت رسمی خود گفته بود که در رئال ماندنی است اما شرایط طوری رقم خورد که رفتن بهترین تصمیم برایش بود.
تماس شخص لوپتگی با ایکر در این تصمیم اثرگذار بود. یولن سالهاست که کاپیتان را می شناسد و به او گفت که در لیگ پرتغال نقشی کلیدی خواهد داشت. فابیانو ، دروازه بان قبلی پورتو به فنرباغچه فروخته شد و ذخیره او هیلتون فصل گذشته مصدوم بود.
تیو ، مارکانو ، آدریانو ، آندرسفرناندز و آلبرتو بوئنو اسپانیایی های ترکیب پورتو هستند. از سویی حضور در پرتغال موجب می شود که با هواپیما فقط 45 دقیقه تا مادرید فاصله داشته باشد. او از نظر غذا و زبان نیز مشکلی در پورتو نخواهد داشت و از سویی می تواند در چمپیونزلیگ بازی کند و شانس هایش برای حضور در یورو را حفظ کند. حتی این احتمال وجود دارد که پورتو و رئال در چمپیونزلیگ رو در روی همدیگر قرار گیرند.
کاسیاس امیدوار است که پیش از جمعه رئال مادرید و پورتو به توافق برسند و نیازی به حضور او در تمرینات رئال برای شروع فصل جدید نباشد.