مرجع خبري رئال مادريد : این بار دیگر خبری از تکذیب نیست. خیلی دوست داشتم که اکنون با صدای چکی در گوشم بیدار شوم تا خیال کنم که همه این ها خواب بوده است و قدیس ترین کاپیتان دنیا همچنان از سنگرهای برنابئو حراست می کند اما … افسوس که مردی که انواع و اقسام جامها را در ویترین خود دارد ، به آخرین آرزوی دوران فوتبالش نرسید: بازنشستگی با پیراهن رئال مادرید.
آخرین یادگار هشتمین و نهمین جام اروپایی پس از 25 سال از رئال رفت .کاسیاس باید روزی از رئال مادرید می رفت اما هیچ کس دوست نداشت که  شکل رفتنش این قدر غریبانه باشد. البته پس از جدایی ایکر ، گوتی و رائول این اتفاق چندان هم عجیب نبود.
پرز خیلی دوست دارد که خود را به عنوان بهترین مدیر تاریخ رئال مطرح کند اما حقیقت این است که بزرگترین هنر مالک شرکت عمرانی ACS، اسطوره کشی او بوده است نه هنر مدیریت که اگر جز این بود، از دوازده سال فعالیت در باشگاه ، شش سالش بدون جام نمی ماند.
پروژه تخریب کاسیاس از دوران یک پرتغالی رقت انگیز آغاز شد. زمانی که کاسیاس و راموس به نمایندگی از کل تیم به نزد پرز رفتند و اعلام کردند که در صورت ماندن مربی پرتغالی در فصل 14-2013 اکثر ستارگان از تیم جدا می شوند ، هم تاجر ثروتمند و هم مربی نفرت انگیز پرتغالی با هم دست به یکی کردند تا روند تخریب مقدس ترین بازیکن تاریخ رئال آغاز شود.
پرز سالها بود که می خواست کاسیاس را کنار بگذارد. او در دوره اولش به سراغ بوفون رفت و پس از بازی با بایرن در سال 2012 در شبی که کاسیاس با مهار چند پنالتی همه کار کرد تا جلوی حذف رئال را بگیرد ، در کنار نزدیکانش در جایگاه ویژه به ستایش از دروازه بان بایرن پرداخت.
با وجود دیوانه ای مثل مربی پرتغالی همه چیز برای تخریب بزرگترین دروازه بان تاریخ فوتبال مهیا بود. کاسیاس در اوج بدشانسی توسط آربلوا مصدوم شد اما حقیقت آن که نفرین خدایان فوتبال گریبان مرد پرتغالی را گرفت و نه آن سال و نه سال بعدش جامی نگرفت و سال گذشته هم به خنده دار ترین شکل ممکن توسط پی اس جی حذف شد.
کاسیاس در سال اول آنچلوتی از عجیب ترین آزمون ممکن سربلند بیرون آمد. او می دانست که فقط در کوپا و چمپیونزلیگ فرصت بازی کردن دارد ، پس همه کار کرد تا تیم در هر تورنمنت تا فینال بالا برود و هر دو جام را بالای سر برد تا مزه دسیما را بچشد.
ایکر پس از دسیما در جلسه ای ویژه با پرز اعلام کرد که قصد جدایی دارد اما مدیر رئال که احتمالا جدایی کاپیتان را در آن زمان به ضرر محبوبیت خود می دید، اجازه جدایی را صادر نکرد و ترجیح داد تا کاسیاس در رئال ماندنی شود.
کاپیتان در آغاز فصل گذشته توسط دسته ای باقی مانده از هواداران مربی ملعون پرتغالی هو شد. ایکر حتی در بازیهایی که می درخشید و آنچلوتی او را بهترین بازیکن میدان می دانست هم توسط این گروه هو می شد تا رفته رفته از نظر روحی متلاشی شود و چند اشتباه در بازیهایی مثل اتلتیکو و شالکه فشارها را روی او به اوج برساند.
حالا کاسیاس می رود و چالش بزرگ باشگاه این است که دروازه بانی در سطح اوپیدا کند. کاسیاس در سن 21 سالگی در دو فینال چمپیونزلیگ بازی کرده بود و در گلاسکو با سه توپگیری معجزه آسا در یک دقیقه قهرمانی را به هواداران ارزانی داشت. سوال بزرگ این جاست که اکنون کدام دروازه بان در بازار نقل و انتقالات در سن ایکر چنین افتخاراتی را کسب کرده است؟
کاسیاس به پورتو می رود و شاید دردناک ترین لحظه زمانی باشد که در دو سال آینده در لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید قرار می گیرد. کدام رئالی واقعی می تواند ایکر را در برنابئو در پیراهنی به جز سپید ببیند؟ شاید آخرالزمان شده است و ما خبر نداریم …
راستی بعد از کاسیاس نوبت به کدام اسطوره می رسد که توسط سکوهای برنابئو هو شود؟