مرجع خبری رئال مادرید : والدین کاسیاس به پیوستن پسرشان به پورتو واکنش نشان دادند. آنها گفتند :” در زمان لونزو سانز و کالدرون برخرود خوبی با کاسیاس می شد اما در مورد پرز این طور نبود. پرز هرگز ایکر را دوست نداشت چرا که قدش را کوتاه می دانست. ایکر تا جایی که می توانست طاقت آورد و یک فشار روانی را تجربه کرد که شرایطش با بازیکنان دیگر خیلی متفاوت بود. او در پنج سال اخیر مورد بی عدالتی قرار گرفت و انواع تهمت ها به او زده شد.”

ماریا کارمن فرناندز ، مادر ایکر در ادامه گفت :” فلورنتینو پرز عامل اصلی جدایی ایکر از رئال مادرید است چرا که برخورد خیلی بدی با او داشت. ” و در ادامه هم پدر و هم مدرش گفتند :” پسرمان پیشنهادات خوبی داشت اما پرز نمی خواست که او را به یک تیم بزرگ بدهد چرا که می ترسید ماجرای موراتا تکرار شود. او دوست نداشت که کاسیاس موفق شود.”

خوزه لوئیز کاسیاس ، پدر ایکر افزود :” امسال دسته ای به رهبری پرز با کمک چند خبرنگار که از سال 2010 با او دستشان در یک کاسه است ، ایکر را بی حیثیت کردند. پرز می تواند مدیر خوبی برای شرکت عمرانی ACS باشد اما به عنوان مدیر رئال مادرید …”

والدین کاسیاس از این که این دروازه بان به پورتو پیوسته ناراحت هستند. آنها می گویند :” پورتو برای ایکر مثل دسته سه اسپانیاست. پسرمان لیاقتش را داشت تا در تیمی در سطح بارسلونا بازی کند. وقتی خبر مذاکره با رم مطرح شد ، سران رئال گفتند که اجازه این انتقال را نمی دهند. یک قهرمان جهان نباید در تیمی نظیر پورتو بازی کند. او باید در همان جایی بازی می کرد که خودش می خواست. برایمان مهم نبود که به بارسا برود چرا که آنها باشخصیت تر از بعضی ها هستند.”

پدر ایکر در ادامه گفت:” امیدوارم پسرم مشاوران خوبی داشته باشد تا مثل آندریاس برمه مجبور به شستن دستشویی ها نشود!”

* این مصاحبه تکمیل می شود