هنوز برای نتیجه گیری های مهم خیلی زود است، اما بعد از پیروزی 4-1 در برابر منچسترسیتی در روز جمعه در ملبورن، دلایل زیادی وجود دارد که می توان به رئال مادرید بنیتز خوش بین بود.

در کنار همه نکات مثبت واضحی که در بازی وجود داشت –  کریستیانوی خندان که نامش در لیست گل زنان ثبت شد، حضور لوکا مودریچ در زمین و دفاع مستحکمی که باعث شد ناواس در اکثر اوقات بازی فقط مشغول تماشا کردن باشد- نکات بسیار زیاد دیگری نیز هست که در فصل آینده توجه ها را جلب خواهد کرد.

بنیتز یک روش مدرسه ای را برای تیم جدید خود به کار برد و بدون پیش قضاوت درباره اعضای تیم به آن ها این فرصت را داد تا بدون هیچ گونه فشاری کار خود را آغاز کنند. بر خلاف مربیان قبلی که به سادگی لیست بازیکنان موجود را کاهش می دادند و بدون این که نحوه بازی برخی از بازیکنان را به خوبی زیر نظر بگیرند جلوی نام آن ها برچسب ” قرضی” می زدند، بنیتز از این کار خودداری کرد.

تقریبا واضح است که خوزه کارلوس لازو، روبن یانز و مارکوس یورنته در فصل 16-2015 جزء تیم اصلی نخواهند بود، اما به سایر بازیکنانی که در تور استرالیا حضور داشتند فرصت عادلانه ای داده شد و این چیزی است که در طول فصل رئال مادرید را تقویت خواهد کرد.

کارلو آنچلوتی در دوران حضورش در برنابئو اشتباهات زیادی نداشت، اما تصمیم باشگاه برای برکنار کردن آنچلوتی چندان هم بی دلیل نبود: وقتی که تیم اصلی به دلیل مصدومیت ها تضعیف شد، آنچلوتی نتوانست راه حل مناسبی پیدا کند و همین موضوع در پایان فصل برای باشگاه سنگین تمام شد.

او علاقه ای به ذخیره هایی که در اختیارش بود نداشت – عدم تمایل او به استفاده از آسیر ایارامندی 32 میلیون یورویی گواه این مدعاست- و نتوانست اختلاف سطح بازیکنان تیمش را در طول دو سال مربیگری اش بهبود بخشد. اما بنیتز می خواهد اطمینان حاصل کند که گزینه های بیش تری روی نیمکت هستند ( که او می تواند روی آن ها حساب کند).

به خدمت گرفتن لوکاس سیلوا تصمیم و خواست ناگهانی مدیران ورزشی باشگاه بود، اما شاید آنچلوتی می توانست حداقل به کاسمیرو باور بیش تری داشته باشد، کسی که در پورتو ثابت کرد که قابلیت های او بیش تر از آن است که تنها به عنوان سومین انتخاب برای پست هافبک دفاعی به کار گرفته شود. سیلوا در اصل خریدی برای آینده باشگاه است اما خرید او بیش تر به دلیل سراسیمگی سران باشگاه بود زیرا آن ها قانع نشده بودند که ایارامندی برای به عهده گرفتن وظیفه اش آمادگی لازم را دارد. اما معلوم شد که سیلوا به این زودی برای انجام چنین مسئولیت سنگینی آماده نیست و داشتن چنین انتظاری از او در سرزمینی که برایش ناشناخته و جدید بود به منزله شکنجه دادن او بوده است. قرض دادن این بازیکن برزیلی 14 میلیون یورویی اجتناب ناپذیر است زیرا از بین چهار بازیکن غیر اروپایی تیم ( سیلوا، خامس، دانیلو و کاسمیرو) اوست که باید برای اجرای قانون یوفا فدا شود ( هر تیم می تواند در ترکیب خود تنها سه بازیکن غیر اروپایی داشته باشد).

بنیتز در حال ساختن تیمی است که در آن تنها ارزش بازیکنان در بازار نقل و انتقالات اهمیت ندارد، بلکه توانایی آن ها نیز به همان اندازه مهم است. لوکاس وازکز بعد از پشت سر گذاشتن فصلی موفق به صورت قرضی در اسپانیول به برنابئو بازگشت. در اسپانیول او ثابت کرد که اعتماد به نفس لازم برای جا گذاشتن مدافعان حریف را دارد و هم چنین تمایل زیادی دارد که برای کمک به دفاع تیم به عقب بازگردد، ویژگی ای که در حالت عادی خیلی در مهاجمان رئال مادرید دیده نمی شود. هرچند که در نگاه اول به نظر می رسد که او به عنوان ذخیره گرت بیل در تیم به کار گرفته شود، اما حضور او که تنها 24 سال دارد باعث می شود که بیل خیلی ازخودراضی نباشد ( و خود را بی رقیب تصور نکند). اگر بنیتز استراتژی هایی را که در دو بازی آغازین پیش فصل به کار گرفت ادامه دهد، به نظر می رسد که فرصت بازی برای همه بازیکنان تیم وجود داشته باشد.

دنیس چریشف نیز یکی از افرادی خواهد بود که روش های بنیتز به سود اوست. ملی پوش 24 ساله روسی بعد از این که فصل پیش را به طور قرضی در ویارئال با موفقیت سپری کرد به رئال مادرید بازگردانده شد و در استرالیا نیز حضور موفقی را در برنامه های بنیتز داشت. رئال در فصل گذشته و در غیبت طولانی مدت خسه به دلیل مصدومیت، ذخیره خوبی برای بیل و رونالدو نداشت اما هم وازکز و هم چریشف – که در بازی روز جمعه در برابر سیتی نیز گل زنی کرد-  تجربه بازی در لیگ را دارند و کاملا آماده هستند تا در صورت نیاز به کمک تیم بیایند.

اگر بنیتز بتواند از خسه نیز در پست مهاجم نوک بهترین بازی را بگیرد، رئال مادرید در فصل 16-2015 کلکسیون کاملی از بازیکنان جایگزین برای خط حمله را در اختیار خواهد داشت. خود بنیتز گفته بود که ترکیب کنونی رئال مادرید بسیار قدرتمند است و دلیلی برای خرید جدید وجود ندارد.  بنیتز در حال ساختن ذخیره و پشتیبانی مستحکم برای ترکیب اصلی تیم است و این همان چیزی است که در بازی با سیتی در غیاب خامس رودریگز خود را نشان داد.

با بازگشت کاسمیرو برای پر کردن خلا میانه میدان در غیاب مودریچ و کروس و وجود ایسکویی که در استرالیا در نقش بازیساز عمق محور عالی کار کرد – در پیروزی روز جمعه این ملی پوش اسپانیایی دو پاس گل داد-  بنیتز کم و بیش همه ابزار موردنیاز خود برای فصل آینده را در اختیار دارد.

وقتی که بازی ها فشرده شوند و مصدومیت ها و محرومیت ها به سراغ تیم بیایند، آن گاه رئال آماده تر از فصل قبل خواهد بود و می تواند در همه رقابت ها حضوری موثر داشته باشد. این اقدامی استوار از سوی مربی جدید است و هنوز چهار هفته نیز تا شروع فصل جدید زمان باقی است.

راب ترین