مرجع خبري رئال مادريد : منسجم ، قابل اتکا ، مظم ، متعادل ، جدی  و سختکوش . این ویژگی هایی است که می توان به رئال مادرید بنیتز نسبت داد.
این حس کلی است که رئال مادرید تا به این جای پیش فصل در تور استرالیا و چین ایجاد کرده است.  این اولین فرصت بود تا مربی جدید بازیکنانش را بشناسد و آنها را با تئوری هایش آشنا کند.
روزهای خوش و خرم گذشت. دیگر خبری از شوخی نیست. حالا زمانش رسیده است که تیم با تلاش به نتیجه برسد. ترکیب رئال مادرید خیلی زود با بنیتز خو گرفته است و این مربی سعی می کند که با بالاترین سرعت اندیشه هایش را پیاده کند.
بنیتز مثل خواننده ای با ایده های جدید است. اوضاع نسبت به سبک آنچلوتی خیلی تغییر کرده است. او خیلی سختگیرتر است و همه چیز را با جزئیات زیر نظر دارد.
رئال مادرید در چهار بازی خود فقط یک گل خورده است. آن گل هم از روی نقطه پنالتی بود. آماری که انسجام دفاعی بالای تیم بنیتز را نشان می دهد.
رئال مادرید فعلا سبکش را بر اساس ” دیوار ” بزرگ چیده است و خط دفاعیش تبدیل به یک سد تسخیرناپذیر شده است.  رئال مادرید بنیتز ذر هر بازی به صورت متوسط 3.5 شوت به سمت دروازه اش آمده است. این آمار مشابه فصل گذشته بنیتز است اما نکته این جاست که بنیتز با سرعت بیشتری به این آمار رسیده و می تواند آن را بهتر کند.