مرجع خبری رئال مادرید : داوید ده خیا نمی خواهد در منچستر یونایتد بماند. این دروازه بان ماه هاست که تصمیم گرفته به رئال ملحق شود. علت اصلی جدایی وی از شیاطین سرخ مشخص است : لوئیز فن خال. این دو هرگز رابطه خوبی با همدیگر نداشته اند.

شروع اختلاف ده خیا و مربی هلندی در تابستان گذشته بود ، زمانی که فن خال سرمربی شیاطین سرخ شد، یونایتد و دروازه بان اسپانیایی برای تمدید قرارداد به توافق رسیده بودند اما فن خال همه چیز را به هم ریخت. در آن زمان این مربی به صورت جدی به دنبال خرید کیلور ناواس بود و می خواست او را جانشین ده خیا کند. دروازه بان سابق اتلتیکو هرگز این رفتار را از سوی فن خال نبخشید و از همان زمان آماده جدایی از اولدترافورد شد.

رابطه بد میان فن خال و ده خیا به رسانه ها هم کشیده شد اما این دروازه بان در مصاحبه با تلویزیون منچستریونایتد این مسئله را رد کرد. ده خیا در این مدت روی انجام کار خود تمرکز کرد و تبدیل به بهترین بازیکن فصل یونایتد شد. عملکرد خوبش تحسین هواداران وسران یونایتد را برانگیخت. یونایتدی ها برای حفظ وی پیشنهاد دستمزد 11 میلیون یورویی را دادند اما ده خیا آن را رد کرد.

یونایتد در آن زمان به حدی مطمئن بود که ده خیا با پیشنهاد جدید تمدید می کند که این خبر در رسانه های نزدیک به این باشگاه هم اعلام شد اما دروازه بان اسپانیایی چنین پیشنهادی را اساسا رد کرد.

در حال حاضر فن خال از این ماجرای طولانی خسته شده است و ترجیح می دهد که هر چه زودتر ده خیا به رئال فروخته شود. مربی هلندی از سران باشگاهش خواسته است که ماجرا را حل کنند. اشتباهات ده خیا مقابل پی اس جی نشان می داد که این بازیکن تمایلی به ماندن در یونایتد ندارد و از نظر روحی به هم ریخته است.

تغییر موضع فن خال می تواند قبل ماجرا را باز کند. البته سران یونایتد نظری مشابه فن خال ندارند. اد وودوارد ، مدیر اجرایی یونایتد نمی خواهد که ماجرای رونالدو و بکام تکرار شود و ستاره ای دیگر از تیمش راه برنابئو را در پیش بگیرد.

البته رئال آرامش دارد.بنیتز از عملکرد کاسیا و ناواس راضی است و در صورتی که ده خیا امسال به رئال نیاید انتقالش در تابستان آینده نهایی است.