تا کمتر از 24 ساعت دیگر فصل جدید شروع می شود و سران رئال مادرید تمام توان خود را گذاشته اند تا اطمینان حاصل کنند که رافا بنیتز قبل از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در روز 1 سپتامبر ترکیب نهایی مورد نیاز خود را در اختیار دارد. به خدمت گرفتن غیر منتظره ی متئو کواچیچ از اینتر میلان، هافبکی را که بنیتز درخواست کرده بود در اختیار او قرار داد و در عین حال راه را برای خروج لوکاس سیلوا و آسیر ایارامندی هموارتر کرد.

بازیکن برزیلی احتمالا به تیمی از لالیگا قرض داده خواهد شد تا نه تنها تجربه کسب کند بلکه زمان لازم برای گرفتن پاسپورت اسپانیایی را نیز بگذراند. اما در مورد ایارامندی قضیه متفاوت است. سران رئال مادرید باید ناراحت باشند که چرا در ژانویه وقتی که اتلتیک بیلبائو پیشنهاد خوبی را برای خرید او ارائه داده بود، این هافبک را متقاعد به ترک باشگاه نکردند.

ظاهرا خود ایارامندی دوست دارد بماند و برای به دست آوردن جایگاه بجنگد یا حداقل گاهی بتواند به عنوان یار تعویضی به میدان برود. اما باشگاه تمایلی به این موضوع ندارد و می خواهد هر طور که شده پیش از آن که دوباره زمان نقل و انتقالات به پایان برسد او را بفروشد. از مدت ها پیش برای همه به جز خود ایارامندی مسجل شده بود که او دیگر جایی در تیم اصلی ندارد.

مارکو آسنسیو برای این فصل به اسپانیول قرض داده شد تا سر و سامانی به ترکیب رئال مادرید برای فصل 16-2015 داده شود و این انتقال هم به نفع باشگاه و هم به نفع آسنسیو است. این کار قبلا در مورد لوکاس وازکز نیز انجام شد و جواب داد و این طور به نظر می رسد که عملکرد او در پیش فصل بنیتز را تحت تاثیر قرار داده است. به دنیس چریشف هم گفته شده که باشگاه به او نیاز دارد و بدین ترتیب مربی برای هر پست در خط هافبک دو بازیکن باکیفیت را در اختیار خواهد داشت.

در مورد خط حمله دقیقا مشخص نیست که باشگاه چه هدفی را در نظر دارد. رادنی مارش، مهاجم سابق کوئینز پارک رنجرز و تیم ملی انگلیس در این هفته در ادعایی عجیب عنوان داشت که از طریق یکی از دوستانش مطلع شده که رئال پیشنهاد 48 میلیون پوندی آرسنال برای بنزما را پذیرفته است. البته اعلام رسمی ای از سوی هیچ یک از دو باشگاه صورت نگرفته است.

حتی اگر ذره ای حقیقت در پشت این شایعه ی تمام نشدنی وجود داشته باشد، بهتر است رئال مادرید یک پلن B مطمئن را در اختیار داشته باشد. بنزما تنها مهاجم شناخته شده ی باشگاه است. در غیاب ملی پوش فرانسوی، اگر اتفاقی برای کریستیانو رونالدو بیفتد، صرف نظر از بورخا مایورال، خسه تنها جانشین بازیکن پرتغالی خواهد بود و مهاجمان زیادی نیز در بازار نقل و انتقالات باقی نمانده اند. ظاهرا عصر پنج شنبه فرناندو یورنته یکی از اهداف رئال مادرید با باشگاه سویا به توافق رسید.

Karim-Benzema-Real-Madrid-transfer-Liverpool

یکی دیگر از سریال های این تابستان مربوط به قضیه ی داوید دخیا است. هم دروازه بان اسپانیایی و هم رئال مادرید در طول این تابستان شدیدا علاقه مند به پیوستن او به رئال بودند. اما گویا تاکتیک های برنابئو در اولدترافورد کارساز واقع نمی شود. منچستریونایتد به هیچ وجه حاضر به تسلیم شدن نیست و با قاطعیت گفته که تنها در صورتی به فروش دخیا تمایل دارد که رئال مادرید رکورد نقل و انتقالات را در مورد او بشکند. از آن جایی که دخیا در تابستان آینده بازیکن آزاد خواهد بود، رئال مادرید به اندازه دخیایی که لوئیز فنخال او را از ترکیب کنار گذاشته و تا پایان نقل و انتقالات نیز به این کار ادامه خواهد داد، برای انجام این انتقال عجله ای ندارد. پس از پشت سر گذاشتن تابستانی مملو از نارضایتی، احتمالا دخیا دوست ندارد دوباره در دروازه منچستریونایتد قرار گیرد.

اما تا جایی که به بنیتز مربوط می شود او اعلام کرده که از دروازه بانانش راضی است. کیلور ناواس به عنوان دروازه بان اول تیم در این فصل در نظر گرفته شده و هر چند که در فصل گذشته تعداد بازی های او برای باشگاهش تقریبا برابر با تعداد بازی هایی بود که برای تیم ملی اش انجام داد، اما در بازی های تدارکاتی پیش فصل هشیار و زیرک نشان داد. کیکو کاسیا نیز یک ذخیره ی ماهر و تواناست. پیوستن برنامه ریزی شده ی دخیا به رئال مادرید فقط باعث می شود که باشگاه مجبور شود تا لحظه ی آخر به دنبال یک تیم قرضی برای یکی از دروازه بانان خود بگردد و بنیتز احتمالا ترجیح می دهد که چنین وضعیتی اتفاق نیفتد.

رئال ممکن است قبل از سپتامبر یک دفاع چپ نیز خریداری کند، مگر این که فابیو کوئنت رائو به مرز آمادگی برسد و بتواند آمادگی خود را تا انتهای فصل حفظ کند که با توجه به دو فصل اخیر چنین فرضی بیش از حد خوش بینانه است. اگر مارسلو نیز همانند کوئنت رائو به اتاق معالجه منتقل شود، گزینه های رئال برای پوشش آن پست در حال حاضر آلوارو آربلوا و ناچو هستند.

خوش بختانه شرایط و برنامه ی بازی ها به نفع بنیتز است. رئال مادرید هنوز فرصت دارد تا در بازار نقل و انتقالات به دنبال بهبود ترکیب خود باشد و قبل از پایان نقل و انتقالات، رئال دو بازی در برابر تیم های تازه به لالیگا آمده ی گیخون و بتیس دارد.

در همین حال، بارسلونا پدرو، شایسته ترین مهاجم ذخیره در لالیگا را از دست داده است و تا ژانویه نمی تواند جایگزینی برای او بخرد( یا حداقل نمی تواند به بازیکن جدیدی بازی دهد). مدافعان قهرمانی در دو بازی نخست خود به مصاف بیلبائو و مالاگا می روند. پس از سوپرکاپ اسپانیا، لوئیز انریکه از بازگشتن زودهنگام به سن مامس خوشحال نخواهد بود، مالاگا نیز در فصل گذشته در بازی های رو در رو بهتر از بارسا عمل کرد.

به این ترتیب بنیتز کمی فرصت دارد تا تیم خود را بیازماید و در این یک شنبه در اولین بازی فصل در ال مولینون نیز همین کار را خواهد کرد. در غیاب بنزما، رونالدو به عنوان مهاجم به کار گرفته خواهد شد و گرت بیل، خامس رودریگز و ایسکو پشت سر او خواهند بود. این همان ترکیبی است که هم مربی و هم رئیس باشگاه به آن به عنوان یک ترکیب مناسب برای بلندمدت فکر می کنند، اما بنزما پس از رسیدن به آمادگی به ترکیب اصلی باز خواهد گشت.

مربیان اندکی هستند که با وضعیت کنونی نقل و انتقالات در تابستان موافق باشند. کارلو آنچلوتی هیچ گاه نتوانست به طور کامل با از دست دادن ژابی آلونسو و آنخل دیماریا در آخرین روزهای نقل و انتقالات کنار بیاید. مشکلی که با مصدومیت لوکا مودریچ وخیم تر هم شد. اما بنیتز تا به این جا با چنین سورپرایزهای ناخوشایندی مواجه نشده و امیدوار است که تا روز دوم سپتامبر نیز اوضاع به همین شکل بماند.

در فصل پیش رو، ترکیب اولیه رئال مادرید احتمالا به این ترتیب خواهد بود: ناواس، دنی کارواخال، په په، سرخیو راموس، مارسلو، تونی کروس، مودریچ، خامس، بیل، رونالدو، و یکی از بین بنزما و ایسکو اگر بنیتز به سیستم 1-3-2-4 پای بند بماند. تعداد زیادی گزینه ی هیجان انگیز نیز روی نیمکت وجود دارد.

لوئیز انریکه در جریان صحبت هایی که در مورد پدرو انجام داد، گفت: “من فقط می خواهم که نقل و انتقالات به پایان برسد.” با توجه به شرایط کنونی، بنیتز نیز با انریکه هم نظر خواهد بود.

راب ترین