مرجع خبری رئال مادرید : کریستیانو رونالدو در حالی هفتمین فصلش در رئال را آغاز می کند که باز هم می تواند رکوردهایی را جا بگذارد. اقای گل تاریخ رئال ، رکوردی است که فقط ده گل تا آن فاصله دارد و شاید در بدترین حالت تا ده بازی دیگر به آن برسد.

رونالدو در 300 بازی در رئال 313 گل به ثمر رسانده و فقطد ه گل تا رائولی فاصله دارد که در 741 بازی 323 گل زده بود. این بازیکن فرصت طلب ترین بازیکن تاریخ باشگاه و لالیگاست.

رونالدو در مقابل گیخون می تواند رکوردشکنی هایش را ادامه بدهد. کریستیانو دو گل تا رکورد دی استفانو و سه گل تا رکورد ارئول در لالیگا فاصله دارد. این بازیکن تا کنون 27 هت تریک در رئال داشته است و هیچ بعید نیست که امشب هم دست به هت تریکی دیگر بزند. نگاهی داریم به برخی از رکوردهایی که رونالدو امسال می تواند بشکند.

1- فاصله سه گله تا آقای گلی تاریخ رئال در لالیگا
کریستیانو سه گل تا تبدیل شدن به آقای گلی تاریخ لالیگا فاصله دارد. رائول با 228 گل از او بالاتر است . یک هت تریک مقابل گیخون می تواند او را به صدر برساند. راموس برای رسیدن به 228 گل 550 بازی نیاز داشت اما رونالدو فقط 200 بازی در رئال داشته است. میانگین ستاره پرتغالی در لالیگا 1.13 گل در هر بازی است که هیچ بازیکنی در تاریخ رئال که بیش از صد بازی داشته باشد به آن نرسیده است. سویا و ختافه 19 و 18 گل از او خرده اند. فصل گذشته در مقابل گرانادا خوش درخشید و پنج گل زد.

2- ده گل تا آقای گلی تاریخ باشگاه
کریستیانو پس از رسیدن به رکورد گلهای رئال در لالیگا می تواند رکورد تاریخ باشگاه را جا به جا کند. او در 300 بازی 313 گل زده است آن هم در حالی که رائول در 741 بازی 323 گل زده بود. آمار همه چیز را می گویند و شکی در توانایی های رونالدو باقی نمی گذارند. کریستیانو 226 گل در لالیگا ، 21 گل در کوپا ، 62 گل در چمپیونزلیگ ، سه گل در سوپرجام اسپانیا و دو گل در سوپرجام اروپا به ثمر رسانده است. رونالدو با میانگین فعلی خود می تواند در مقابل اتلتیکو مادرید در هفته هفته لالیگا یا در هفته هفتم چمپیونزلیگ رکوردشکنی کند.

3- فقط 26 گل تا زارا ، دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا
کریستیانو همچنین می تواند رکوردهای تاریخی لالیگا را بشکند. اوس پس از رائول باید به سمت اهداف دیگر حرکت کند. مسی در تاریخ لالیگا 285 گل زده است و فقط گذشته رکورد زارا را شکست. رونالدو 26 گل تا رکوردهای او فاصله دارد. تلمو زارا شصت سال بهترین گلزنت تاریخ فوتبال اسپانیا بود اما به احتمال فراوان رونالدو و مسی رکوردش را می شکنند. زارا در 278 بازی لالیگایی 251 گل زده بود.

4- برای سومین پی چی چی پیاپی
کریستیانو دو پی چی چی قبلی را با 48 و 31 گل برده است و به دنبال سومین آقای گلی پیاپی لالیگاست. در 28 سال اخیر فقط هوگو سانچز موفق به این کار شد که بین سالهای 1986 تا 1988 آقای گل لالیگا شد. رکورد تاریخ چهار دوره آقای گلی پیاپی است : دی استفانو (56 تا 59) ، کوئینی (79 تا 82)، زارا (44 تا 47) ، لانگارا (33 تا 36). مسی هرگز در سه سال پیاپی آقای گل لالیگا نشده است. رونالدو می تواند یک رکورد تاریخی را بشکند. او یک بار هم در فصل 11-10 اقای گل لیگ شده بود.

5- پنجمین کفش طلا
رونالدو می تواند همچنین سومین کفش طلای پیاپی را ببرد که رکورد بی سابقه ای خواهد بود. رونالدو تا کنون در چهار دوره کفش طلا را برده است. هیچ کس نتوانسته در سه دوره پیاپی این جایزه را ببرد. رونالدو می تواند امسال پنجمین کفش طلا را ببرد . مسی سه بار این جایزه را کسب کرده است. رونالدو در دو دوره اخیر کفش طلا 62 و 96 امتیاز گرفته است.

6- پادشاه هت تریک ها ، در جستجوی رکورد لانگارا
کریستیانو رونالدو رکورد دار هت تریک در تاریخ لالیگاست. بازیکن پرتغالی در شش فصل 27 هت تریک داشته است که دی استفانو و زارا را پشت سر گذاشته است. مسی 24 هت تریک ثبت کرده است. اگر در کل تورنمنت ها بررسی کنیم ، رونالدو 31 هت تریک داشته که باید رکوردی که متعلق به سال 1935 است را بشکند. لانگارا سه هت تریک پیاپی داشت و مقابل اتلتیکو ، والنسیا و اسپانیول در سه بازی ده گل زد. رونالدو در دو مقطع شانس برابری با این رکورد را داشت اما همیشه در گام سوم نتوانسته که هت تریک کند. این بازیکن می تواند رکورد هت تریک های پیاپی را هم بشکند.

7-دوئل با مسی در چمپیونزلیگ، 77 گل برابر!
کریستیانو در چمپیونزلیگ هم با چالش مهمی مواجه است. بازیکن پرتغالی رکورد دار گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان با 17 گل در فصل 14-13 اس . او و مسی هر دو 77 گل در اروپا زده اند. رونالدو 115 بازی داشته و مسی 99 تا. اگر گلهای این دو در همه تورنمنت های اروپایی را حساب کنیم هر دو 80 گل زده اند. هیچ بازیکن فعالی در حال حاضر به رکورد این دو نزدیک هم نیست. سومین گلزن برتر تاریخ مسابقات اروپایی ، رائول با 71 گل است که اکنون در تیم کاسموس در نیویورک توپ می زند.

8- شکستن بهترین رکورد عمرش : 61 گل در یک فصل
رونالدو بارها گفته که رقیب اصلیش خودش است. او تا کنون نتوانسته که بیش از 61 گل در یک فصل برای رئال بزند و امسال می خواهد این رکورد را بشکند. رونالدو در شش فصل برای رئال 33 ، 54 ، 60 ، 55، 51 و 61 گل زده است.

9- اولین گل برگردان!
رونالدو در دوران فوتبالش 326 گل با پای راست ، 87 گل با پای چپ ، 32 گل با ضربه سر ، 45 گل با ضربه کاشه و 79 گل با پنالتی و حتی دو گل با پشت پا زده است. فقط یک گل برگردان را کم دارد. چندین بار تلاش کرده که تیرش به سنگ خورده سات. در تیم ملی پرتغال هم نتوانسته با ضربه برگردان گل بزند. در سال 2011 این کار را کرد اما داور آن را مردود اعلام کرد.